2007-04-12, 22:59
Medlem
tidenrinnerivags avatar
Tar garanterat mer på trapezius än dina axlar. Tar givetvis på biceps också. Kvittar hur långt du går, det tar på trapezius ändå.
Citera
2007-04-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tidenrinnerivag
Tar garanterat mer på trapezius än dina axlar. Tar givetvis på biceps också. Kvittar hur långt du går, det tar på trapezius ändå.

den jag gör tar mer på mina axlar än nån annanstans,sen kan jag självklart rabbla upp alla andra ställen den tar på som du verkar gilla att göra men jag väljer att ta det stället den tar mest.

roligt att du sitter å säger att den tar mer på trapezius än på min axlar när du inte ens vet hur jag gör den.

sitta å skriva på datan tar också på trapezius för övrigt.........
Citera
2007-04-13, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insolation
den jag gör tar mer på mina axlar än nån annanstans,sen kan jag självklart rabbla upp alla andra ställen den tar på som du verkar gilla att göra men jag väljer att ta det stället den tar mest.

roligt att du sitter å säger att den tar mer på trapezius än på min axlar när du inte ens vet hur jag gör den.

sitta å skriva på datan tar också på trapezius för övrigt.........

Du blandar ihop trapezius med axlar?
Citera
2007-04-13, 09:49
Medlem
Axons avatar
Citat:
därför det inte tar på trapezius för mig då el??

iofs går jag inte ända upp till hakan,må hända att det är det som är skillnaden mellan att koppla in trapezius el ej.

min variant där jag går upp till nyckelbenet ungefär tar EJ på trapezius så mycke.
"ok"
Citera
2007-04-13, 09:50
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Emanuel
Citera
2007-04-13, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
"ok"

ja du är ju naprapat och erkänt besserwisser så jag förstår att du tror att du har rätt.

jag förstår inte hur man kan säga emot en person som säger att den tar nån annanstans,visst jag har inte lika mycke kunskaper som du har men alla jävla naprapater kiropraktorer osv tror dom e världsbäst bara för att dom lärt sig anatomi!!!du är inget undantag.

jag skrattar åt dig när du sitter å säger att den visst tar på trapezius mer än nån annanstans(för det är ju det du säger när du menar att den tar på trappen hur man än gör den)om du visste vilka andra som kör den här övningen som jag känner osv som har sagt till mig att den INTE tar på trapezius som sin huvudmuskel.

men visst ja glömde ju d,du vet ju bäst kan mest osv,spelar ju ingen roll vad man säger..........
Citera
2007-04-13, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Emanuel

snälla förklara hur jag blandar ihop trapezius med axlar??
Citera
2007-04-13, 10:23
Medlem
Axons avatar
Citat:
ja du är ju naprapat och erkänt besserwisser så jag förstår att du tror att du har rätt.

jag förstår inte hur man kan säga emot en person som säger att den tar nån annanstans,visst jag har inte lika mycke kunskaper som du har men alla jävla naprapater kiropraktorer osv tror dom e världsbäst bara för att dom lärt sig anatomi!!!du är inget undantag.

jag skrattar åt dig när du sitter å säger att den visst tar på trapezius mer än nån annanstans(för det är ju det du säger när du menar att den tar på trappen hur man än gör den)om du visste vilka andra som kör den här övningen som jag känner osv som har sagt till mig att den INTE tar på trapezius som sin huvudmuskel.

men visst ja glömde ju d,du vet ju bäst kan mest osv,spelar ju ingen roll vad man säger..........
Men herregud, vad är ditt problem? Trapezius sitter där den sitter och du kan inte koppla ur den genom att köra på nåt sätt. Fan ta och analysera övningen och lyssna på folk här på forumet som kan lite istället för att käfta emot.

Förklara istället HUR DIN ÖVNING EJ KAN TA PÅ TRAPEZIUS?

Helst ingen förklaring såsom: nej men jag "känner" inte att de tar på trapezius.

När jag kör knäböj känner jag ej i lår och rumpa utan i biceps, är det jag som gör fel då kanske?
Citera
2007-04-13, 10:24
Medlem
Axons avatar
Citat:
snälla förklara hur jag blandar ihop trapezius med axlar??
ja utifrån din kunskap skulle det inte förvåna mig.....
Citera
2007-04-13, 10:33
Medlem
MrBettys avatar
http://img221.imageshack.us/my.php?image=foton0039uj4.jpg
Citera
2007-04-13, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Men herregud, vad är ditt problem? Trapezius sitter där den sitter och du kan inte koppla ur den genom att köra på nåt sätt. Fan ta och analysera övningen och lyssna på folk här på forumet som kan lite istället för att käfta emot.

Förklara istället HUR DIN ÖVNING EJ KAN TA PÅ TRAPEZIUS?

Helst ingen förklaring såsom: nej men jag "känner" inte att de tar på trapezius.

När jag kör knäböj känner jag ej i lår och rumpa utan i biceps, är det jag som gör fel då kanske?

nu är vi där igen,spelar ingen roll vad man säger axon vet alltid bättre.

jag säger inte att den inte tar på trapezius men det jag säger är att den inte tar där mer än den tar på tex mage och rygg när man stabiliserar kroppen.

jag har aldrig i hela mitt liv träffat på en liknande besserwisser,du tar fan priset alså.

jag ska börja be varje kväll den ÖVERMÄKTIGA TRÄNINGS GUDEN AXON,som vet mer än alla andra i hela världen som kan säga att en övning tar mer på ett visst ställe när jag KÄNNER att den tar mer på ett annat ställe.

ok för att se ifall vi pratar om samma sak nu så ställer jag en fråga.

du säger alså att den tar mer på trapezius än den tar på den axel muskeln jag vill åt(ska ta reda på namnen på dom musklerna man involverar)är de det du säger??
Citera
2007-04-13, 10:40
Medlem
Axons avatar
Citat:
nu är vi där igen,spelar ingen roll vad man säger axon vet alltid bättre.

jag säger inte att den inte tar på trapezius men det jag säger är att den inte tar där mer än den tar på tex mage och rygg när man stabiliserar kroppen.

jag har aldrig i hela mitt liv träffat på en liknande besserwisser,du tar fan priset alså.

jag ska börja be varje kväll den ÖVERMÄKTIGA TRÄNINGS GUDEN AXON,som vet mer än alla andra i hela världen som kan säga att en övning tar mer på ett visst ställe när jag KÄNNER att den tar mer på ett annat ställe.

ok för att se ifall vi pratar om samma sak nu så ställer jag en fråga.

du säger alså att den tar mer på trapezius än den tar på den axel muskeln jag vill åt(ska ta reda på namnen på dom musklerna man involverar)är de det du säger??
Jag har faktiskt rätt att få vara lite kaxig. inte för mkt men lite.

När jag träffar på en snubbe som dig som absolut inte kan någonting om anatomi eller rörelselära så måste man ju för fan läxa upp dig. Anser man att drag till hakan primärt inte aktiverar trapezius och sekundärt deltoideus, rotatorcuffen och biceps så får man sig en avhyvling av mig.

Som du ser i dom flesta andra trådar behöver jag inte spela besserwisser då folk vet om mig och mina kunskaper men mot såna som dig så pissar jag gärna lite xtra i ansiktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in