Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
@JokerMannen kommer här nedan att ställa ett antalet mycket viktiga frågor.
Till observandum, vem som helst är välkommen att svara på, antingen någon, eller flera av frågorna.
Jag är i packingstagen inför semester, så mina svar blir lite "briefly" och kankse inte så genomtänkta.
Citat:
Fråga nummer 1: ) Är medlemmen @EnGodTanke en sanningsenlig tråd-deltagare inom denna forumtråden ?
Jag tänker/tror att EGT är starkt ambivalent i sin tro på mgms skuld/icke skuld. Hoppet sägs vara det sista som överger en. Därför misstänker jag att h*n gärna vill tro på vad mgm serverar, även om visa saker kan verka konstiga eller inte går ihop. Kanske ändrar sig historien, och till ändringarna kommer förklaringar som känns å ena sidan trovärdiga, å andra sidan konstigt att inte ha fått förklaringarna direkt.
Jag tänker att EGT försöker på alla vis syna och granska de teorier som h*n fått höra och vill gärna tro på det. Tänk så hemsk verkligheten annars skulle var för EGT! Vem kan tro att mgm har gjort detta bestialiska? Att den man trott varit en skojare, lekfull och tramsig färgklick, som kallar folk för roliga smeknamn som Softis och Snoris även skulle ha en så fruktansvärd dold sida.
De eventuella lögner som kommit i tråden kan vara dels för att inte outa sig och dels för att det är vad mgm låtit dela med sig till sina vänner/närmaste och det är den version EGT fått till sig.
Citat:
Fråga nummer 2: ) Finns det en möjlighet, att medlemmen @EnGodTanke i verkligheten har en kännedom, om vem som måndagen den 14 Maj år 2018 bringade livet om Hjärsta-kvinnan bakom bullerplanket inom Nya Hjärsta samt Örebro Län ?
Kanske innerst inne finns en litet ilsket bi som surrar och vill ut.
Citat:
Fråga 3: ) Är medlemmen @Moralensväktare en sanningsenlig person inom denna forum-tråden ?
Jag tror på MV. Han har lämnat en lien öppning för att han kan ha planterat felaktig info för att på så sätt få någon att avslöja sig, men jag tvivlar på det. Jag tror att han vet vad koden betyder, men att han av utredningstekniska skäl inte vill avslöja det.
Citat:
Fråga 4: ) Ljög, eller talade medlemmen @TinnaNinna85 sanningen, när vederbörande tidigare berättade inom forumtråden, att ifrågavarande då hade försetts med ett larm ?
Jag tvivlade förut. Jag har själv vid jul råkat ut för något väldigt otrevligt. Detta otrevliga är inte hot, och var för mig helt obegripligt, men fick mig att må mycket dåligt. Något som jag inte kunde förstå på något som helst sätt, men som har gjort mig mycket vaksam och misstänksam.
Med tiden har jag försökt förstå vad som hände, och jag kan
ana ett samband mellan de hot och andra otrevligheter som hände i tråden.
Allt detta hände i samma veva som TiNi blev avstängd. Jag funderar om TiNi har kommit med något som bränts, något som man vill tysta.
Och nej, jag tror inte att HD är inblandad.
Citat:
Fråga 5: ) Ljög, eller talade medlemmen @TinnaNinna85 sanningen, när vederbörande tidigare inom tråden påstod att HD hade låtit sjukanmäla sig under måndagen den 14 Maj år 2018 ? ...... Till observandum, frågan gäller inte sjuk-skrivning med hjälp av läkarintyg.
Jag tycker att den frågan är väldigt oklar. Jag vet inte om det har en jättestor betydelse för mordet. Jag vet dock att andra tror det, och kanske att det skulle ha med de hot som förekommit i tråden.
@Zymbal 18/12-18:
https://www.flashback.org/sp66161442
@Zymbal 19/12-18
https://www.flashback.org/p66175068#p66175068
Spekulation:
Kanske var resan planerad, men HD som ligger i skilsmässa kanske inte var så hågad att resa? I sista sekund försökte hon byta bort sitt pass, alternativt sjukskriva sig för att hon blivit "övertalad/tvingad" att åka?
Citat:
Fråga 6: ) Den 01/12 år 2018 registrerade sig en medlem under namnet @StensBurkar666 ... vederbörande skrev sitt första inlägg inom forumtråden den 04/12 år 2018. De första 8 stycken inlägg som då skrevs och sedan postades, innehöll samma text, var inom man då kunde läsa, "Ditt inlägg är anmält, avstängning pågår" ... till observandum, det sista och 9:e inlägget inriktades med kraftfulla person-angrepp mot medlemmen @TinnaNinna85 i första hand, och inkluderade då även medlemmen @Sh.Holmes. Till nytt observandum, vid morgon-tid hade @Admin5 satt sin KFK-stämpel på medlemmen @StensBurkar666.
Nu minns jag inte vad @Stensburkar666 skrev, men det är flera postare som varit hotfulla i tråden mot andra skribenter, vilket jag däremot hunnit se innan det raderats och de blivit avstängda.
Jag tror ju att allt hänger ihop på något sätt. TiNi och Holmes kommer med brännande information, det är vad jag tror i nuläget.
Citat:
Frågan lyder nu enligt ovan: Vad var den egentliga och bakomliggande orsaken till medlemmen @StensBurkar666's så kraftfulla reaktion mot medlemmen @TinnaNinna85 och då även inkluderat medlemmen under namnet @Sh.Holmes ?
Ja, det är väl den heta frågan?
Att mgm är en hotfull person och inte drar sig för att hota/stalka/berätta sin version?
Citat:
Ps: Ytterligare frågor kommer att ställas till tråden's alla medlemmar Ds.
Mvh/ @JokerMannen