2019-08-03, 00:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Jag menar facebook.
En person skrev " rip Lena" eller något liknande och beklagade att hon hittats död. Det inlägget går inte att hitta nu.
Hade media gått ut med informationen då att man hittat en död person bakom planket?

Det nämndes iofs redan runt kl. 17:53 (den 19/5) här i flashbacktråden att det (troligtvis) var LW som hittats vid buskage vid motorvägen:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-08-03, 00:22
Medlem
@JokerMannen fyller nu på med ytterligare frågor till tråden's alla medlemmar.

Fråga 7: ) Lena Wesström fick som en present ett par så kallade Geo-cach-dekorations-örhängen.

Till observandum, dessa nu av mig här ovan beskrivna örhängen, hade på endast ett, av de två separata örhängena en så kallad ingravering med 4 stycken bokstäver, varav 2 stycken stora bokstäver och 2 stycken små bokstäver samt 3 stycken siffror.

Den då gjorda ingraveringen på det ena örhänget blev GU/471bp

GU = Står för sig ... och / 471bp berättar om en belägen plats.

Frågan lyder nu enligt ovan skrivet, när medlemmen @Moralensväktare först felaktigt påstod att det var en så kallad KOD som det handlade om och inte som jag då hade beskrivit som en ingravering, sedan därefter påstod medlemmen @Moralensväktare att han mycket väl kände till vad den, enligt @Moralensväktare så kallade koden handlade om. Var verkligen @Moralensväktare fullständigt sanningsenlig, när han då vid det aktuella tillfället inom tråden, påstod att han mycket väl kände till den för vederbörande så kallade koden ?

Fråga 8: ) Medlemmen @Dalaan har tidigare i ett av sina inlägg låtit sig deklarera att vederbörande bor mellan 60 till 70 meter ifrån den dåvarande fyndplatsen.

Frågan lyder då enligt ovan, stämmer det verkligen att @Dalaan's bor endast 60 till 70 meter i från den dåvarande fyndplatsen ?

Ps: @JokerMannen nöjer sig med dessa 8 stycken inlagda frågor tills vidare.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-03, 00:24
Medlem
Citat:
Jag menar facebook.
En person skrev " rip Lena" eller något liknande och beklagade att hon hittats död. Det inlägget går inte att hitta nu.
Hade media gått ut med informationen då att man hittat en död person bakom planket?

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det nämndes iofs redan runt kl. 17:53 (den 19/5) här i flashbacktråden att det (troligtvis) var LW som hittats vid buskage vid motorvägen:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
@"Grisslan": Det vore intressant om kanske kontot Medimera har "en teori" att presentera om varför just media skulle behöva vara först med info om att en kropp hittats.

Kroppen hittades ju på morgonen/fm och trakten där den fanns är ju bebodd, så att tro folk inte skulle få reda på fyndet ganska snart, med tanke på att upptäckten gjordes en lördag, måste sägas vara naivt.
Citera
2019-08-03, 00:40
Medlem
Citat:
Jag menar facebook.

God efter-natt @Medimera

Vederbörande skrev "Vila i frid Soft-is ... och just Lena Wesström kallades för Softis, och det vill då säga "Mjukis"

Lena Wesström bar namnen "Soft" samt med tillagt "Pocahontas"

Till observandum, de här så kallade nominativ-ändade Svenska orden på -is och inlånat från det Latinska språket är ord som verkligen tillhör en speciell persons favorit ord, som några följande exempel:

Våt-is Torr-is Grin-is Fån-is Larv-is Dum-is.

Detta ovan, är några av få ord-exempel som en speciell person ofta uttrycker sig med.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-03, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
@"Grisslan": Det vore intressant om kanske kontot Medimera har "en teori" att presentera om varför just media skulle behöva vara först med info om att en kropp hittats.

Kroppen hittades ju på morgonen/fm och trakten där den fanns är ju bebodd, så att tro folk inte skulle få reda på fyndet ganska snart, med tanke på att upptäckten gjordes en lördag, måste sägas vara naivt.

Bästa @Carinah78 och God efter-natt.

Den avlidna kroppen upptäcktes på Lördagen den 19 Maj av två stycken privatpersoner, vilkas mobilsamtal registrerades klockan🕞14:33:27 och eftermiddags-tid.

Kriminal-teknikerna anlände sedan till mordplatsen klockan🕓17:20 och RättsLäkarna inkom till mordplatsen approximativt 10 minuter därefter.

Mvh @JokerMannen
Citera
2019-08-03, 02:11
Medlem
landbandys avatar
Men vad var det för märkligt som hände klockan 19:03:22 ?

Mvh landbandy
Senast redigerad av landbandy 2019-08-03 kl. 02:55.
Citera
2019-08-03, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
@JokerMannen:
En sak som särskilt intresserar mig är frågan om varför det kom att dröja till okt(?) nov(?) innan kroppen kunde lämnas ut för begravning.
Har du nåt svar att lämna i den delen?
Mvh!
/C

Hej @Carinah78 och tack för din fråga.

Som du säkert redan känner till så föddes Lena Wesström Den 10/01 år 1973.

Hon avled sedan tragiskt genom en dödsmisshandel under den sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ... och uppnådde så endast en kvinno-ålder av allenast 45 år.

Hjärsta-kvinnan gravsattes inom en mycket vacker och mäktig griftegårds-plats, som bär namnet Almby Griftegård inom Örebro Län.

Kvarteret, där Kyrkan står sig majestätiskt synlig inom Griftegården's mark och vegetationer, bär namnet Azaléan.

Hjärsta-kvinnan gravsattes inom Almby Griftegård, vilket i sin tur ägde rum först den 16:e November anno 2018.

Till observandum, det finns inom Almby Kyrkogård, därstädes 9 stycken gravar som ligger belägna i en vertikal linjer till vänster om en gångväg, till höger om dessa gravar följer på nytt ytterligare 9 stycken gravplatser i en vertikal linjer, slutligen och därefter den andra gravplats-raden, kommer därtill ytterligare 9 stycken gravplatser i en vertikal linjer, och därstädes i den sista gravplats-raden på höger sida, har nu mera den hädangångna Hjärsta-kvinnan sin gravplats där hon funnit sin eviga vila och varuti hon gått till sin ro.

Till nytt observandum, Vid den sista gravplats-raden och då sett till höger om de två första närbelägna gravplats-raderna, och som är belägna till vänster om denna höger-placerade gravplats-raden, så om man börjar uppifrån den första gravplats-raden i vertikal riktning och sedan därefter räknar 4 platser nedåt i vertikal riktning, så har Hjärsta-kvinnan sin gravplats [därstädes] och viken har numret = ➡03-AZAL 0075 vilket också i sin tur är Hjärsta-kvinnan's så kallade gravplats-nummer.

Till slutligt observandum, den så kallade gravrätts-tiden löper sig från och med den 31/10 anno 2018 och ända fram till och med den 31/12 anno 2043.

Bästa @Carinah78 ... gällande din fråga angående den egentliga anledningen till varför det lät dröja så långt fram i tiden, innan själva gravsättningen kunde göras, kommer jag att klargöra för dig vid ett senare tillfälle.

Mvh/ @JokerM@nnen
Citera
2019-08-03, 09:14
Medlem
notknapparens avatar
Godmorron @Jokermannen

Vad gäller tiden 🕖19:03:22 den 19 maj, den dag då L*ena hittades, men ännu inte hämtats till rättsmedicin, kan jag för ögonblicket inte komma på vad som kan ha hänt just då som var så egendomligt.

Det enda jag tänker är att den väldigt exakta tidpunkten, med sekunder angivet, betyder att denna händelse har registrerats.

Jag vet inte, men jag tror att inga tider för tekniker eller rättsmedicinare registraras med sekunder utan enbart minuter.

Inte heller ett besök hos någon eller till brottsplatsen skulle registreras på detta sätt.

Det jag kan tänka är telefonsamtal eller annan digital registrering som sker med så exakt tidpunkt.

"Förblindad" och "färgad" som jag är av min bild av vad jag tror har hänt (på ett ungefär) gör att jag funderar i banor att någon som borde vara helt tillintetgjord av denna situation; att L*ena hittats död bakom ett plank nästan vid sitt hem, gör något som lämnar digitala spår och som är uppseendeväckande?

För att anse att det som hänt klockan 19:03:22 exakt, kanske det inte räcker med att man ser att personen bara ringer någon? Kan det vara så att man ser vad personen har skrivit, skickat för bild eller liknande?

Jag hoppas att det uppseendeväckande inte innebär att någon har kontaktat någon för att "ge sin version", för att försöka "tysta" någon, eller på annat sätt göra något obehagligt.

Ett sådant exempel skull kunna vara att någon av barnen får ett samtal, av en person. Detta samtal sker under "falsk flagg" på det vis att det ska verka vara för att beklaga sorgen. Samtidigt uttrycks dock något som gör att barnet upplever obehag, t ex frågor om barnet sett/hört något på kvällen dåL*ena försvann. Eller kanske ett konstaterande att du kan inte ha hört mgm röst, för han var inte där, så vems var det? Kände du igen rösten?

Skulle kunna vara ett samtal till polisen om något?

Annars kanske detta spår är av annan digital art. Något på geocachsidorna, på facebook eller IG? Vet dock inte vem som skulle kunna se de exakta tidpunkterna, mer än utredarna.

Nä, jag har svårt att förstå vad som kan ha hänt som var uppseendeväckande detta klockslag.

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God kväll @notknapparen

Nu är det på tiden att du återsamlar dina tankar fram till Lördagen den 19 Maj år 2018.

Klockan 🕕18:37:43 och Lördagen den 19 Maj år 2018 skriver en person ett meddelande till en annan person inom samma område, bägge personerna har under lång tid känt varandra. Till observandum, bägge personerna kände Hjärta-kvinnan mycket väl.

Klockan 🕖19:03:22 hände något mycket och högst egendomligt under Lördagen den 19 Maj år 2018.

Till nytt observandum, klockan 🕖19:00 fanns fortfarande Kriminal-teknikerna kvar på den då aktuella mordplatsen.

RättsLäkarna fanns då, vid det aktuella tillfället också kvar, [på den då aktuella mordplatsen].

RättsLäkarna avslutade då, och vid det aktuella tillfället sitt arbete med den avlidna kroppen, klockan 🕙22:30, vart efter förberedelserna gjordes för bort-transportering av den då avlidna kroppen, vilken i sin tur bort-transporterades från den då aktuella mordplatsen klockan 🕙22:45 under den då sena kvällstiden å` Lördagen den 19 Maj år 2018 till lik-förvarings-platsen.

Bästa @notknapparen, det skall bli mycket spännande att senare framåt få ta del av dina innersta tankar till detta tidigare ovan skrivna.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-03, 09:22
Medlem
Citat:
Bästa @Carinah78 och God efter-natt.

Den avlidna kroppen upptäcktes på Lördagen den 19 Maj av två stycken privatpersoner, vilkas mobilsamtal registrerades klockan🕞14:33:27 och eftermiddags-tid.

Kriminal-teknikerna anlände sedan till mordplatsen klockan🕓17:20 och RättsLäkarna inkom till mordplatsen approximativt 10 minuter därefter.

Mvh @JokerMannen
Tack JM för att du korrigerade min uppgift om att kroppen skulle ha hittats redan på morgonen eller förmiddagen!
Beklagar upprikigt att jag lämnat felaktig info i tråden.

Min poäng var att illustrera att ryktet/infon om att en kropp hittats i LW:s absoluta närområde rimligen bör ha spridits med vindens (läs: mobilens ) hastighet. Om ett inlägg då kommer på kvällen är ju det inget att förundras över.

Men frågan som Medimera tog upp, det där med medias tystnad, den är intressant tycker jag.
Hur länge dröjde det innan t ex NA elektroniskt gick ut med att en kropp hade hittats?
Citera
2019-08-03, 10:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
@JokerMannen kommer här nedan att ställa ett antalet mycket viktiga frågor.

Till observandum, vem som helst är välkommen att svara på, antingen någon, eller flera av frågorna.

Jag är i packingstagen inför semester, så mina svar blir lite "briefly" och kankse inte så genomtänkta.

Citat:
Fråga nummer 1: ) Är medlemmen @EnGodTanke en sanningsenlig tråd-deltagare inom denna forumtråden ?

Jag tänker/tror att EGT är starkt ambivalent i sin tro på mgms skuld/icke skuld. Hoppet sägs vara det sista som överger en. Därför misstänker jag att h*n gärna vill tro på vad mgm serverar, även om visa saker kan verka konstiga eller inte går ihop. Kanske ändrar sig historien, och till ändringarna kommer förklaringar som känns å ena sidan trovärdiga, å andra sidan konstigt att inte ha fått förklaringarna direkt.
Jag tänker att EGT försöker på alla vis syna och granska de teorier som h*n fått höra och vill gärna tro på det. Tänk så hemsk verkligheten annars skulle var för EGT! Vem kan tro att mgm har gjort detta bestialiska? Att den man trott varit en skojare, lekfull och tramsig färgklick, som kallar folk för roliga smeknamn som Softis och Snoris även skulle ha en så fruktansvärd dold sida.
De eventuella lögner som kommit i tråden kan vara dels för att inte outa sig och dels för att det är vad mgm låtit dela med sig till sina vänner/närmaste och det är den version EGT fått till sig.

Citat:
Fråga nummer 2: ) Finns det en möjlighet, att medlemmen @EnGodTanke i verkligheten har en kännedom, om vem som måndagen den 14 Maj år 2018 bringade livet om Hjärsta-kvinnan bakom bullerplanket inom Nya Hjärsta samt Örebro Län ?

Kanske innerst inne finns en litet ilsket bi som surrar och vill ut.

Citat:
Fråga 3: ) Är medlemmen @Moralensväktare en sanningsenlig person inom denna forum-tråden ?

Jag tror på MV. Han har lämnat en lien öppning för att han kan ha planterat felaktig info för att på så sätt få någon att avslöja sig, men jag tvivlar på det. Jag tror att han vet vad koden betyder, men att han av utredningstekniska skäl inte vill avslöja det.

Citat:
Fråga 4: ) Ljög, eller talade medlemmen @TinnaNinna85 sanningen, när vederbörande tidigare berättade inom forumtråden, att ifrågavarande då hade försetts med ett larm ?

Jag tvivlade förut. Jag har själv vid jul råkat ut för något väldigt otrevligt. Detta otrevliga är inte hot, och var för mig helt obegripligt, men fick mig att må mycket dåligt. Något som jag inte kunde förstå på något som helst sätt, men som har gjort mig mycket vaksam och misstänksam.
Med tiden har jag försökt förstå vad som hände, och jag kan ana ett samband mellan de hot och andra otrevligheter som hände i tråden.
Allt detta hände i samma veva som TiNi blev avstängd. Jag funderar om TiNi har kommit med något som bränts, något som man vill tysta.
Och nej, jag tror inte att HD är inblandad.

Citat:
Fråga 5: ) Ljög, eller talade medlemmen @TinnaNinna85 sanningen, när vederbörande tidigare inom tråden påstod att HD hade låtit sjukanmäla sig under måndagen den 14 Maj år 2018 ? ...... Till observandum, frågan gäller inte sjuk-skrivning med hjälp av läkarintyg.

Jag tycker att den frågan är väldigt oklar. Jag vet inte om det har en jättestor betydelse för mordet. Jag vet dock att andra tror det, och kanske att det skulle ha med de hot som förekommit i tråden.

@Zymbal 18/12-18:
https://www.flashback.org/sp66161442
@Zymbal 19/12-18
https://www.flashback.org/p66175068#p66175068

Spekulation:
Kanske var resan planerad, men HD som ligger i skilsmässa kanske inte var så hågad att resa? I sista sekund försökte hon byta bort sitt pass, alternativt sjukskriva sig för att hon blivit "övertalad/tvingad" att åka?

Citat:
Fråga 6: ) Den 01/12 år 2018 registrerade sig en medlem under namnet @StensBurkar666 ... vederbörande skrev sitt första inlägg inom forumtråden den 04/12 år 2018. De första 8 stycken inlägg som då skrevs och sedan postades, innehöll samma text, var inom man då kunde läsa, "Ditt inlägg är anmält, avstängning pågår" ... till observandum, det sista och 9:e inlägget inriktades med kraftfulla person-angrepp mot medlemmen @TinnaNinna85 i första hand, och inkluderade då även medlemmen @Sh.Holmes. Till nytt observandum, vid morgon-tid hade @Admin5 satt sin KFK-stämpel på medlemmen @StensBurkar666.

Nu minns jag inte vad @Stensburkar666 skrev, men det är flera postare som varit hotfulla i tråden mot andra skribenter, vilket jag däremot hunnit se innan det raderats och de blivit avstängda.
Jag tror ju att allt hänger ihop på något sätt. TiNi och Holmes kommer med brännande information, det är vad jag tror i nuläget.

Citat:
Frågan lyder nu enligt ovan: Vad var den egentliga och bakomliggande orsaken till medlemmen @StensBurkar666's så kraftfulla reaktion mot medlemmen @TinnaNinna85 och då även inkluderat medlemmen under namnet @Sh.Holmes ?

Ja, det är väl den heta frågan?
Att mgm är en hotfull person och inte drar sig för att hota/stalka/berätta sin version?

Citat:
Ps: Ytterligare frågor kommer att ställas till tråden's alla medlemmar Ds.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av notknapparen 2019-08-03 kl. 10:19.
Citera
2019-08-03, 11:48
Medlem
Ansökte LW om kontaktförbud i samband med misshandelanmälan?
Jag tänker att det borde ha varit naturligt eftersom hon tidigare hade anmält SD för ofredande/trakasseri.

Varför åker HD på resor och umgås med SD som hon flyttade ifrån ca 1,5 månad innan LW mördades?
Tog hon planerat ledigt eller sjukskrev hon sig inför USA-resan? Var hon ens med på den?

Vet redan MGM och HD att resan till Island blev den sista resan i frihet?
Citera
2019-08-03, 12:14
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ansökte LW om kontaktförbud i samband med misshandelanmälan?
Jag tänker att det borde ha varit naturligt eftersom hon tidigare hade anmält SD för ofredande/trakasseri.

Varför åker HD på resor och umgås med SD som hon flyttade ifrån ca 1,5 månad innan LW mördades?
Tog hon planerat ledigt eller sjukskrev hon sig inför USA-resan? Var hon ens med på den?

Vet redan MGM och HD att resan till Island blev den sista resan i frihet?

Har de kommit hem från Island? Eller har de flytt till hemlig ort? Nu har de ju haft över ett år på sig att planera en flykt. Flykten till USA var antagligen spontan och inte genomtänkt. Men nu har de haft gott om tid att planera.
Senast redigerad av smokeonthewater 2019-08-03 kl. 12:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in