2019-08-02, 20:04
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Varken SD eller HD, så som JG eller PJ
är Off-Topic + Trams inom denna forumtråden, däremot är dom tillhörande Topic inom denna tråden's diskussioner.

Ps: Jag sa Goddag och du svarade Yxskaft. Kan du fortsättningsvis, och åtminstone så gott du kan och förmår bringa något relevant inom denna forumtråden gällande mordet på Hjärsta-kvinnan ? ...... Sedan vore det ytterst trevligt om du stoppade undan din kritik mot KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hilding inom denna tråden, tror du att du möjligtvis klarar av det ?
Nej tyvärr, som de allra flesta här i tråden, kan jag inte frambringa någon relevant information och jag orkar inte ens spekulera.

ÅH har jag inte heller orkat nämna på mycket länge.
Citera
2019-08-02, 21:08
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
God kväll igen @Cloudedcrystalbeam, och tack så mycket för ett vänligt bemötande.

Jag skall ge dig något att tänka över, och när du sedan anser dig ha funderat klart, så återtar vi den vidare diskussionen kring detta.

Tänk dig följande att jag är en 45-årig kvinna som på RättareVägen möter upp en person som jag tidigare hade bestämt träff med, detta sker då efter mörkrets inbrott, då de flesta människor har gått till ro och vila.

När jag därstädes står framför personen öga mot öga och samtalar, så dyker det plötsligt upp en annan person som tidigare varit gömd i vegetations-området. Denna personen springer då upp bakom min rygg samtidigt som jag står och talar med den personen jag därstädes tidigare hade bestämt träff med.

Personen som sprang upp bakom min rygg, tar snabbt tag i båda mina armar och böjer mina armar bakom min rygg, där dom sedan av personen hålles låsta. Den andra personen ger mig plötsligt ett kraftigt slag i ansiktet för att försöka skrämma mig till tystnad.

Båda personerna drar sedan tillsammans in mig bakom den mörka och nattliga ridån av ett bullerplank. Till observandum, när jag står som en osynlig skugga bakom bullerplanket, så håller den ena personen mina bägge armar låsta i ett grepp bakom min rygg, den andra personen använder sig av ett grovt tillhygge och slår sedan av all sin kraft på min vänstra knäskål, så småningom uppstår en bedövning i knäskålen av skadan som orsakats av det kraftiga slaget, därnäst slår gärningspersonen av all sin kraft på min högra knäskål, och tätt därefter har knäskålarna blivit utsatta för så grovt våld, att jag faller ner, liggandes helt försvarslös på markgrunden. Nu när gärningspersonen försäkrat sig om att han sålunda oskadlig-gjort mig, lämnar sedan medhjälparen platsen och försvinner där ifrån, därefter fortsätter den ensamma gärningspersonen med att plåga mig med sina fortsatta kraftfulla slag med hjälp av sitt tillhygge. Tillsist har skadorna blivit så allvarliga att inre blödningar har blivit ett faktum, vilket i sin tur resulterar till att jag så småningom avlider.

Tag dig nu en liten tankeställare enligt ovan skrivit och återkom sedan för vidare diskussion och frågor om detta.

Mvh/ @JokerMannen

Tänk nu knackar redan en ny afton på dörren. Därför passar jag på att önska dig @JokerMannen och övriga tråddeltagare en angenäm sådan.

Det scenario du beskriver kring MP den fasansfulla natten skulle kunna innehålla rejäla komponenter av sanningsbyggnad, tänker jag. Att föreställa sig GM och en medlöpare i total symbios, följandes en i förväg någorlunda uttänkt agenda, fungerar tycker jag. Att spekulativt ”laborera” med olika GM samt assistenter i det du beskriver är heller inte alldeles omöjligt, känner jag. Det som förbryllar mig i din redogörelse är att dessa två föreslagna förövare inte lyckas kväva LW:s avslöjande dödsvrål direkt. Envis har jag insett att jag blivit då jag tänker fortsätta att tro att GM berövade offret synen vid ett tidigt skede.

Det eventuella tillhygget har jag ibland ordentliga funderingar kring. Om ett sådant använts, vilket material tror du att det består/bestod av?
Citera
2019-08-02, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men:
- Hur tog gm kontakt med LW om det inte var mgm? Inga digitala spår?
- Om det var mgm som tog kontakt synkar det bra med det vi hört tidigare från MV, men om hon hade bejakat denna träff digitalt, då hade mgm varit häktad på sannolika är jag säker på
- Så jag tror att LW nekat till träff. Hur har han lyckats få till en träff nere vid Rättarevägen om han inte skrev det i den digitala kontakten? Skulle han typ ha ropat det utanför fönstret? Visat med handen en gest, att jag går ditåt, åt det håll där vi brukar ses??
- det man undrar över om hon nu gått ensam för att möta sin baneman på Rättarevägen, varför i hela fridens namn låser hon inte dörren? Jag misstänker att den kan ha stått öppen, men det är oklart hur det varit med den saken.
- Vilka var det som hördes samtala? Om det var gm och LW kan man ana varför grannar hörde deras röster, kanske t.o.m väcktes av att det var högljutt. Men om det var gärningspersonerna, hur kommer det sig att de inte är tysta nog?
- I chatten kunde hon då hunnit skriva något om att jag kommer strax, eller något annat som gör att man fattar att det kommer att bli ett avbrott i konversationen?
- Om @Osamajs uttalande om ev DNA från mgm på LW, hur kommer det sig att det inte finns i större mängd från den andra personen? Har de två, LW och gärningsperson nr 2 också träffats och haft nära kroppskontakt i närtid? Eller ska dennes DNA blivit förstört av de fem dagarna?
- Om det var två personer, varför har de inte valt ett bättre ställe att utföra sitt brott? Bor man i området är det ju ett idiotiskt ställe. Har man minsta möjlighet, t ex att planera det, varför inte vänta på ett tillfälle som inte är hälften så riskabelt?
- Om det var två personer, känns det konstigt om båda fick en impuls att nu ska det ske. Två som får impulser samtidigt. Eller skulle den ena vara den drivande, den andre "följare" som inte vågar sätta emot?
- Isf, hur klarar denna person att "hålla ihop"? Inget breakdown?
- EN ensam gm har vi fått höra att det skulle vara.

Nej, jag får inte riktigt ihop allt med det som jag tror på.

GM kanske inte behövde ta kontakt. H*n kanske redan fanns i bostaden?

- Om det var mgm som tog kontakt synkar det bra med det vi hört tidigare från MV, men om hon hade bejakat denna träff digitalt, då hade mgm varit häktad på sannolika är jag säker på
Det kan ju vara MGM digitala kontakt som gör att han är i den sits han befinner sig i. LW har förmodligen inte svarat av någon anledning. Hon kanske inte ens var i livet?

- Vilka var det som hördes samtala? Om det var gm och LW kan man ana varför grannar hörde deras röster, kanske t.o.m väcktes av att det var högljutt. Men om det var gärningspersonerna, hur kommer det sig att de inte är tysta nog?
Om vi förutsätter att det är gärningsperson/er så kanske det, vid den tidpunkten, inte fanns några illvilliga planer på att döda en annan människa. Något kan ju ha hänt efter promenad, prat och hörvittne. Ett bråk som uppstått helt enkelt.

- Om @Osamajs uttalande om ev DNA från mgm på LW, hur kommer det sig att det inte finns i större mängd från den andra personen? Har de två, LW och gärningsperson nr 2 också träffats och haft nära kroppskontakt i närtid? Eller ska dennes DNA blivit förstört av de fem dagarna?
LWs kläder och kropp var förmodligen besudlad med flertalet DNA. Frågan är ju om det har gått till som i Loftahammarfallet? Alltså att man från åklagarens håll har skickat riktade frågor så som "finns SDs dna på denna tröja?". Har du inte lyssnat på dokumentären om älgattacken så gör det, i slutet av denna blir man varse om hur enkelspårig en mordutredning faktiskt kan vara.

- Om det var två personer, varför har de inte valt ett bättre ställe att utföra sitt brott? Bor man i området är det ju ett idiotiskt ställe. Har man minsta möjlighet, t ex att planera det, varför inte vänta på ett tillfälle som inte är hälften så riskabelt?
Man kanske inte har planerat mer än en kvart innan dådet? Man kanske inte har planerat alls utan dådet är sprunget ur en total hjärnkollaps. Man kanske inte har möjlighet att agera annat än i närområdet? Det där om "viss planering" kan väl även handla om agerandet efteråt. Som att se till att en mobiltelefon försvinner.

- Om det var två personer, känns det konstigt om båda fick en impuls att nu ska det ske. Två som får impulser samtidigt. Eller skulle den ena vara den drivande, den andre "följare" som inte vågar sätta emot?
Tror inte att det är två personer som utfört dådet men två kan mycket väl ha vetskap om saken. Kanske till och med tre eller ännu fler om man ska räkna in vänner som anar men inget frågar.

Finns många förklaringar till den frågan. Majoriteten i den här tråden verkar anse att det handlar om att GM är en iskall psykopat. Jag är inte övertygad. Vid mordet på 16årige Albin i Halmstad så teg GM under drygt tre år. Då visste två andra om vad han hade gjort.

Det kan ju bero på att du har fastnat i din egen bild av hur allt gått till.
Citera
2019-08-02, 21:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
LW kan ha mött någon på sin joggingtur tidigare på kvällen och då gjort upp om att träffas på Rättarevägen i nörheten av planket.
Både SD och JG var kanske ute och hon kanske träffade på herrarna då.
Vad gjorde JG vid tidpunkten före mordet efter kl 22 ?

Var det JG som fick ut henne för en träff och SD låg i bakhåll?
Nu spekulerar jag

Den här funderingen hade jag också i samband med att TinnaNinna pratade om cyklar och frågor om var mgm var på kvällen vid 22-tiden (var det väl?) innan mordet. (måste gå tillbaka och kolla, minns inte längre).

Så jag hade en tanke att LW möjligen hade varit ute och joggat, kanske träffat på SD och då hade stämt träff. Men nej; det går ju inte riktigt ihop med MV inlägg om att mgm hade en digital kontakt där han önska träffa henne...

Att JG skulle var inblandad i det hela, hur underligt det må verka med sjukskrivningar just efter mordet och enligt vissa (inte tycker jag att det verkar skumt) om att man inte skulle söka själv utan kontakta MPS, det tror jag inte.
Jag tänker att de är ju inte yrkeskriminella de här personerna. De borde vara unikt att två personer ur ett medelklassområde gemensamt går till verket med något så helt groteskt mord genom att lura ut sitt offer och mer eller mindre avrätta offret mitt i villaområdet.

Hur kommer det sig att de inte klarar av det hela på någon bättre plats, där inte vittnen eller andra kan upptäcka brottet?

Att en person är våghalsig nog (det är nog inte modet, utan den fruktansvärda vreden som lever sitt eget liv) gör något sådant, men två? Mitt i villasamhället?

Tror inte heller att JG inte är kollad.
Skulle han hålla allt inom sig?
Två agendor eller en?
Citera
2019-08-02, 21:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

Det kan ju vara MGM digitala kontakt som gör att han är i den sits han befinner sig i. LW har förmodligen inte svarat av någon anledning. Hon kanske inte ens var i livet?

Om vi förutsätter att det är gärningsperson/er så kanske det, vid den tidpunkten, inte fanns några illvilliga planer på att döda en annan människa. Något kan ju ha hänt efter promenad, prat och hörvittne. Ett bråk som uppstått helt enkelt.

LWs kläder och kropp var förmodligen besudlad med flertalet DNA. Frågan är ju om det har gått till som i Loftahammarfallet? Alltså att man från åklagarens håll har skickat riktade frågor så som "finns SDs dna på denna tröja?". Har du inte lyssnat på dokumentären om älgattacken så gör det, i slutet av denna blir man varse om hur enkelspårig en mordutredning faktiskt kan vara.

Man kanske inte har planerat mer än en kvart innan dådet? Man kanske inte har planerat alls utan dådet är sprunget ur en total hjärnkollaps. Man kanske inte har möjlighet att agera annat än i närområdet? Det där om "viss planering" kan väl även handla om agerandet efteråt. Som att se till att en mobiltelefon försvinner.

Tror inte att det är två personer som utfört dådet men två kan mycket väl ha vetskap om saken. Kanske till och med tre eller ännu fler om man ska räkna in vänner som anar men inget frågar.

Finns många förklaringar till den frågan. Majoriteten i den här tråden verkar anse att det handlar om att GM är en iskall psykopat. Jag är inte övertygad. Vid mordet på 16årige Albin i Halmstad så teg GM under drygt tre år. Då visste två andra om vad han hade gjort.

Detta scenario, om jag tolkar det rätt, skulle kunna räta ut ett av trådens många frågetecken:
Varför berättar inte SD hur han tror att det gått till?

Därför.
Citera
2019-08-02, 22:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Ett sidospår till detta som väl inte kommer som ngn överraskning för den inbitne: om MGM uppger att han inte träffat BO men vittne hört röster som exv grälat i anslutning till bostaden så är detta nog mer besvärande för MGM än man först kanske tänker sig. Alla andra, eller säg för artighets skull i stort sett alla andra, som skulle ha ngn rimlig anledning att med någon komplexitet i problemställningen skälla på LW utanför dörren miss i nassen en måndag har vid det här laget hört av sig och fått sitt alibi bekräftat eller har på andra sätt avförts som varande för små, motivlösa, för vänsterhänta, för tenoriska, för klena, för fyrfota eller för lyckligt gifta och harmoniska och mogna. Då blir det inte mycket utrymme över för rimligt zweifel.
Citera
2019-08-02, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Den här funderingen hade jag också i samband med att TinnaNinna pratade om cyklar och frågor om var mgm var på kvällen vid 22-tiden (var det väl?) innan mordet. (måste gå tillbaka och kolla, minns inte längre).

Så jag hade en tanke att LW möjligen hade varit ute och joggat, kanske träffat på SD och då hade stämt träff. Men nej; det går ju inte riktigt ihop med MV inlägg om att mgm hade en digital kontakt där han önska träffa henne...

Att JG skulle var inblandad i det hela, hur underligt det må verka med sjukskrivningar just efter mordet och enligt vissa (inte tycker jag att det verkar skumt) om att man inte skulle söka själv utan kontakta MPS, det tror jag inte.
Jag tänker att de är ju inte yrkeskriminella de här personerna. De borde vara unikt att två personer ur ett medelklassområde gemensamt går till verket med något så helt groteskt mord genom att lura ut sitt offer och mer eller mindre avrätta offret mitt i villaområdet.

Hur kommer det sig att de inte klarar av det hela på någon bättre plats, där inte vittnen eller andra kan upptäcka brottet?

Att en person är våghalsig nog (det är nog inte modet, utan den fruktansvärda vreden som lever sitt eget liv) gör något sådant, men två? Mitt i villasamhället?

Tror inte heller att JG inte är kollad.
Skulle han hålla allt inom sig?
Två agendor eller en?

God kväll @notknapparen

Nu är det på tiden att du återsamlar dina tankar fram till Lördagen den 19 Maj år 2018.

Klockan 🕕18:37:43 och Lördagen den 19 Maj år 2018 skriver en person ett meddelande till en annan person inom samma område, bägge personerna har under lång tid känt varandra. Till observandum, bägge personerna kände Hjärta-kvinnan mycket väl.

Klockan 🕖19:03:22 hände något mycket och högst egendomligt under Lördagen den 19 Maj år 2018.

Till nytt observandum, klockan 🕖19:00 fanns fortfarande Kriminal-teknikerna kvar på den då aktuella mordplatsen.

RättsLäkarna fanns då, vid det aktuella tillfället också kvar, [på den då aktuella mordplatsen].

RättsLäkarna avslutade då, och vid det aktuella tillfället sitt arbete med den avlidna kroppen, klockan 🕙22:30, vart efter förberedelserna gjordes för bort-transportering av den då avlidna kroppen, vilken i sin tur bort-transporterades från den då aktuella mordplatsen klockan 🕙22:45 under den då sena kvällstiden å` Lördagen den 19 Maj år 2018 till lik-förvarings-platsen.

Bästa @notknapparen, det skall bli mycket spännande att senare framåt få ta del av dina innersta tankar till detta tidigare ovan skrivna.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-02, 23:19
Medlem
Citat:
God kväll @notknapparen

Nu är det på tiden att du återsamlar dina tankar fram till Lördagen den 19 Maj år 2018.

Klockan 🕕18:37:43 och Lördagen den 19 Maj år 2018 skriver en person ett meddelande till en annan person inom samma område, bägge personerna har under lång tid känt varandra. Till observandum, bägge personerna kände Hjärta-kvinnan mycket väl.

Klockan 🕖19:03:22 hände något mycket och högst egendomligt under Lördagen den 19 Maj år 2018.

Till nytt observandum, klockan 🕖19:00 fanns fortfarande Kriminal-teknikerna kvar på den då aktuella mordplatsen.

RättsLäkarna fanns då, vid det aktuella tillfället också kvar, [på den då aktuella mordplatsen].

RättsLäkarna avslutade då, och vid det aktuella tillfället sitt arbete med den avlidna kroppen, klockan 🕙22:30, vart efter förberedelserna gjordes för bort-transportering av den då avlidna kroppen, vilken i sin tur bort-transporterades från den då aktuella mordplatsen klockan 🕙22:45 under den då sena kvällstiden å` Lördagen den 19 Maj år 2018 till lik-förvarings-platsen.

Bästa @notknapparen, det skall bli mycket spännande att senare framåt få ta del av dina innersta tankar till detta tidigare ovan skrivna.

Mvh/ @JokerMannen

Nu var frågan riktad till Notknapparen men skrev något något på fb? Kl. 19:03:22
Senast redigerad av Medimera 2019-08-02 kl. 23:33.
Citera
2019-08-02, 23:38
Medlem
@JokerMannen kommer här nedan att ställa ett antalet mycket viktiga frågor.

Till observandum, vem som helst är välkommen att svara på, antingen någon, eller flera av frågorna.

Fråga nummer 1: ) Är medlemmen @EnGodTanke en sanningsenlig tråd-deltagare inom denna forumtråden ?

Fråga nummer 2: ) Finns det en möjlighet, att medlemmen @EnGodTanke i verkligheten har en kännedom, om vem som måndagen den 14 Maj år 2018 bringade livet om Hjärsta-kvinnan bakom bullerplanket inom Nya Hjärsta samt Örebro Län ?

Fråga 3: ) Är medlemmen @Moralensväktare en sanningsenlig person inom denna forum-tråden ?

Fråga 4: ) Ljög, eller talade medlemmen @TinnaNinna85 sanningen, när vederbörande tidigare berättade inom forumtråden, att ifrågavarande då hade försetts med ett larm ?

Fråga 5: ) Ljög, eller talade medlemmen @TinnaNinna85 sanningen, när vederbörande tidigare inom tråden påstod att HD hade låtit sjukanmäla sig under måndagen den 14 Maj år 2018 ? ...... Till observandum, frågan gäller inte sjuk-skrivning med hjälp av läkarintyg.

Fråga 6: ) Den 01/12 år 2018 registrerade sig en medlem under namnet @StensBurkar666 ... vederbörande skrev sitt första inlägg inom forumtråden den 04/12 år 2018. De första 8 stycken inlägg som då skrevs och sedan postades, innehöll samma text, var inom man då kunde läsa, "Ditt inlägg är anmält, avstängning pågår" ... till observandum, det sista och 9:e inlägget inriktades med kraftfulla person-angrepp mot medlemmen @TinnaNinna85 i första hand, och inkluderade då även medlemmen @Sh.Holmes. Till nytt observandum, vid morgon-tid hade @Admin5 satt sin KFK-stämpel på medlemmen @StensBurkar666.

Frågan lyder nu enligt ovan: Vad var den egentliga och bakomliggande orsaken till medlemmen @StensBurkar666's så kraftfulla reaktion mot medlemmen @TinnaNinna85 och då även inkluderat medlemmen under namnet @Sh.Holmes ?

Ps: Ytterligare frågor kommer att ställas till tråden's alla medlemmar Ds.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-02, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nu var frågan riktad till Notknapparen men skrev något något på fb? Kl. 19:03:22

God kväll @Medimera

Först och främst måste jag ställa följande fråga till dig när du skriver "på fb klockan🕖19:03:22"

Frågan lyder: menar du Flash-back eller menar du Face-book ?

Mvh/ JokerMannen
Citera
2019-08-02, 23:56
Medlem
Citat:
God kväll @Medimera

Först och främst måste jag ställa följande fråga till dig när du skriver "på fb klockan🕖19:03:22"

Frågan lyder: menar du Flash-back eller menar du Face-book ?

Mvh/ JokerMannen

Jag menar facebook.
En person skrev " rip Lena" eller något liknande och beklagade att hon hittats död. Det inlägget går inte att hitta nu.
Hade media gått ut med informationen då att man hittat en död person bakom planket?
Citera
2019-08-02, 23:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jo, jag vet att vissa här har sådana tankar om en viss gm. Min tro är kollad.

Citat:
Vad eller om hon har svarat kan vi bara spekulera om. Hon kan mycket väl ha svarat att hon inte önskade träffas. Och det är klart, är det inte mgm som är gm, då kan det ju vara på båda sätt; att hon svarat eller inte svarat. I det fallet har den digitala konversationen inte med mordet att göra.

Citat:

Jo, men särskilt sannolikt är det inte att två personer ur ett medelklassamhälle begår ett sådant brott pga ett plötsligt bråk. Inget kan sägas är omöjligt, men det måste vara extremt ovanligt i dessa kretsar där varken kriminalitet eller missbruk finns vad vi vet. Vad skulle motivet vara? Vad skulle man bråka så till den milda grad om? Gemensam nämnare?

Citat:

Jag har läst om älgfallet. Att man enbart skulle fråga om SDs DNA, det tror jag inte. Jag har tidigare citerat delar ur FUP från Mantorpstråden, länkat till den, för att visa att man har X antal personer som man kollar mot. Man kollar mot familjemedlemmar, andra som kan vara relevanta att kolla mot, teknikerna, mgm och frågar även om det är DNA från "annan". Älg-fallet har ju blivit känt för att man tittade så "enögt". Det betyder ju inte att alla fall är lika enögda?

Citat:

Mitt svar var ursprungligen till JM som tog upp ett scenario med två personer som var delaktiga i dådet. Jag har som sagt svårt att se att två personer får "hjärnsläpp" samtidigt.

Citat:

Det håller jag med om. Fast vår utgångspunkt är helt olika.

Citat:

Nu vet jag inget om det mordet.
Jag tror generellt utan att sitta på någon statistik att det inte är så väldigt vanligt att man erkänner mord. Det händer då och då.
Det är stor skillnad på varför mord sker och vem som står bakom. I kriminella kretsar gissar jag att färre erkänner.
Om gm har psykopatiska och narcisstiska drag är sannolikheten mycket större att h*n inte erkänner, men man behöver inte vara psykopat för att inte erkänna, tror jag.

Det finns alltid undantag.

Citat:

Du kan ha rätt i att jag fastnat i min bild.
Ett problem är ju att vi vet så väldigt lite, och naturligtvis kan det ha skett saker på ett annat sätt än man tror. Men i nuläget är det ju inte många fakta att förhålla sig till. I utredningen finns mycket mer som skulle kunna förändra bilden och tron på vad som hänt.

Det gäller nog en och annan i tråden, oavsett vilken bild man har av vad som har hänt.
Det är väl bara att konstatera att de flesta inblandade blir väldigt partiska blir när ett brott hänt.
För utredningen, polisen och åklagaren gäller det att förhålla sig mer opartiska. Det är deras skyldighet enligt lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in