2019-08-02, 23:25
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu kategoriserar du igen.

Ordet du söker här är "exemplifierar". Syftet med en sådan liknelser är just att måla upp en bild som man anser stämmer med verkligheten. Det betyder INGALUNDA att jag påstår att alla som handlar på Blocket är pundare, eller nåt sånt. Förstår du inte liknelser? Förstod du inte vilken poäng jag hade med det du citerade?
Citera
2019-08-03, 00:00
Medlem
Jag tror inte det är någon större skillnad på män och kvinnor , däremot feminister har en benägenhet att skylla på fel saker. De lägger hela tiden orsaken på allt dåligt på män.

T.ex att fler och fler män mår dåligt och tar livet av sig i USA skyller de på "toxic masculinity".

Men det kan knappast stämma eftersom män får mindre och mindre inflyttande i: hemmet , socialen och skolan. Kvinnor tar över mer och mer.

Felet är mer troligen att vissa kvinnor nedvärderar pojkarna/männen till den graden det är förtryck.

Men jag tror inte det är någon större skillnad på män och kvinnor ,men det som skiljer är snarare att folk vet att män inte är så bra alltid , men kvinnor kan vara förtryckande fast ingen förstår det eller klagar.

Så att män mår dåligt beror mer på female toxic.
Citera
2019-08-03, 00:07
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Det är ju bara det att kvinnor är ju människor precis som män är. Det är inte så att kvinnor är någons att äga, vi existerar alla som enskilda personer i denna värld. Sen kan man tillämpa tänket "starkast vinner" och ja, då är män starkare rent fysiskt och kommer således att kamma hem en strid om det skulle uppstå en mellan män och kvinnor. Men, de flesta människor verkar inte vilja äga någon annan. De flesta män verkar vilja att kvinnor ska vara fria individer även om de med sin fysiska styrka hade kunnat tvinga dem till annat.

Återigen, jag har inte sagt att någon ska äga någon. Ägde din farfar din farmor? Du ska som kvinna få göra precis vad du vill, men vill du vara en slampa - räkna med sociala konsekvenser.
Citera
2019-08-03, 00:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Det är inte det jag menar iallafall. Så du väljer själv om du vill missförstå eller inte. Säger jag att citroner är sura och apelsiner är söta så menar jag förstås de flesta vanliga apelsiner i affären av hög kvalitet, inte omogna eller ruttna apelsiner.

Haha, problemet där är ju islam. Det är islam som gör att män måste bestämma, för så står det i Koranen. Pakistan hade väl förresten en kvinnlig premiärminister ett tag och det gjorde inte landet bättre. Tror rentav att det var samtidigt som man lät Usama bin Laden gömma sig där.

Lol. Tack för att du visar din verklighetsuppfattning. I dessa länder är man så att säga "patriotisk" kring islam, inte kring kön.

Inte vilket våld som helst. Mellanöstern går ju knappast ut på att några män slår sig ihop och bestämmer sig för att utöva random våld. Det är RELIGIONEN som ligger bakom så gott som allt våld som sker där. Kvinnor deltar ju minst lika friskt i steningar etc, i den mån de får lämna hemmet förstås.

Pakistan gjorde som sagt det.

Du tänker lika konspiratioriskt om män som vissa nazister eller muslimer tänker om judar.

Du, det finns inget LOL i vad jag skriver. Islam är ett manligt projekt. Liksom Kristendomen. Att sedan kvinnor dragits in i det på grund av männen är ju rätt så uppenbart. Tror du att kvinnor själv skulle formulera lagarna som finns i vissa länder i Mellanöstern? Till exempel att de inte får lämna hemmet under vissa omständigheter, som du själv gav exempel på. Om de hade varit med och styrt från "början" hade det knappast hänt.
Skylla på nån jävla Allah el annan Gud duger inte sörru. Du vet lika väl som jag att det är männen som är problemet där i första hand. Allah är trots allt ingen, Allah kan inte stifta lagar eller förtrycka någon. Det är det människor som gör.
Jag tycker du verkar vara en rätt så osympatisk person. Stämmer det?

Det finns ingenting konspiratoriskt över det jag skrev, jag konstaterar fakta. Du däremot verkar lägga känslomässiga värderingar i det.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-08-03 kl. 00:12.
Citera
2019-08-03, 00:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Återigen, jag har inte sagt att någon ska äga någon. Ägde din farfar din farmor? Du ska som kvinna få göra precis vad du vill, men vill du vara en slampa - räkna med sociala konsekvenser.

Ja men då handlar det inte om att begränsa någons frihet heller.
Citera
2019-08-03, 00:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jag tror inte det är någon större skillnad på män och kvinnor , däremot feminister har en benägenhet att skylla på fel saker. De lägger hela tiden orsaken på allt dåligt på män.

T.ex att fler och fler män mår dåligt och tar livet av sig i USA skyller de på "toxic masculinity".

Men det kan knappast stämma eftersom män får mindre och mindre inflyttande i: hemmet , socialen och skolan. Kvinnor tar över mer och mer.

Felet är mer troligen att vissa kvinnor nedvärderar pojkarna/männen till den graden det är förtryck.

Men jag tror inte det är någon större skillnad på män och kvinnor ,men det som skiljer är snarare att folk vet att män inte är så bra alltid , men kvinnor kan vara förtryckande fast ingen förstår det eller klagar.

Så att män mår dåligt beror mer på female toxic.

Jo det ligger lite i det du skriver. Det finns många män som är alldeles för snälla. När de inte sätter ner foten så så driver de kvinnor som är på detta sätt du beskriver det hela bara längre och längre.
Citera
2019-08-03, 03:14
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
nej definitvt inte...finns mängder av kvinnor som är mer praktiskt lagda än mig. men som exempel väljer jag alltid en man till brandman framför en kvinna. men miljoner gånger fler kvinnor som är väldigt okompetenta på annat än att se bra ut och blunda för verkligheten.

Till brandman? Men om mannen är 156 cm och väger 50 kilo utan en synlig muskel och kvinnan är 180 cm och typ 75 kilo enbart muskler? Kan inte kvinnan vara bättre då?
Citera
2019-08-03, 03:15
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Feminister nedvärderar ju allt kvinnligt, kvinnor ska ju bli män allt kvinnligt är fult och dåligt.

Intressant att du tycker så, skulle du vilja utveckla? Kan du ge exempel?
Citera
2019-08-03, 04:52
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursäkta, men hur mycket har du bäljat i dig ikväll? Hård vecka på jobb?
Äh, här dricks det alltid med förnuft förutom med enstaka undantag. Det är när jag experimenterar med droger som det kan spåra ur lite
Citat:
Jag vill dock tillägga att det går alldeles utmärkt att babbla fram något lite snabbt under tiden, det är bara att ta små pauser mellan varven och pipa fram det oerhört viktiga som måste sägas, om det nu finns något sånt
Jo, fast det babblet är inte lika enerverande som det vanliga kvinnotjattret. Iof har väl en del kvinnor lärt sig att de har en väldigt bra förhandlingsposition just då och lyckas utnyttja situationen till sin egen fördel gällande helt andra diskussionsämnen. En veritabel skumrask-teknik som en del kvinnor använder sig av på ett mycket lömskt och skrupellöst vis.
Citat:
Ja, du förstod ungefär vad jag menade.

Man tänker sällan på det egentligen, att kvinnor ofta står där och säger något i stil med att ”är detta verkligen en bra idé?”
Det är som att man i stunden helt avskärmar henne, alternativt i sitt inre tänker att bara du håller käften så kommer det att funka finfint.
Min fru har en egenskap som jag verkligen högaktar, hon säger nästan aldrig -vad var det jag sa, oavsett hur otrevligt och obstinat jag framhärdat i vissa av mina upptåg som gått åt helvete och hon stått där innan och försökt att tala mig till rätta
Senast redigerad av Djupfrys 2019-08-03 kl. 04:55.
Citera
2019-08-03, 07:48
Medlem
Citat:
Jo det ligger lite i det du skriver. Det finns många män som är alldeles för snälla. När de inte sätter ner foten så så driver de kvinnor som är på detta sätt du beskriver det hela bara längre och längre.

Jo men det är stor risk att det är just Toxic women som kommer ta över makten helt.

Titta på USA och Demokratiska partiet , de blir mer och mer ett Toxic women parti.

Det är likadant i Sverige att nuvarande styrande partier blir mer och mer fientliga mot män.

Nu är det inte så att jag vill nedvärdera kvinnliga egenskaper men egenskaper påverkas i hög grad av dem som sitter vid makten och är styrande dålig kommer även befolkningen bli sämre både män och kvinnor.

Jag tror att det som möjligtvis skulle kunna få politiker och andra makthavare vara mindre negativa mot män vore om det vart en lågkonjunktur som var hotande mot landet.

Här är en kvinna som ser mer nyktert på situationen.

https://www.youtube.com/watch?v=h8QE3B_rG9w
Senast redigerad av Prepper 2019-08-03 kl. 08:01.
Citera
2019-08-03, 08:50
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Tänk om det är så att kvinnorna sätter den offentliga åsikten då?
Verkar aningen bakvänt att säga att kvinnorna alltid röstar efter den offentliga åsikten. Det är ju snarare så att kvinnor etablerar den offentliga åsikten.
Sen håller givetvis inte alla kvinnor med (jag till exempel), men det är rätt underligt att resonera som att kvinnan inte har åsikter. Jag tycker det verkar precis tvärtom.

Det är väl ett bättre sätt än att fastna på någon liten detalj och sedan basera hela sin världsbild på denna detalj, så som män gör, eller?
Citera
2019-08-03, 09:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Det är väl ett bättre sätt än att fastna på någon liten detalj och sedan basera hela sin världsbild på denna detalj, så som män gör, eller?

Vadå? Jag hängde inte med.
Kanske ironi inblandat här, förtydliga gärna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in