2019-08-03, 11:18
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid36
Tack för svaret!

tyvärr tror jag ASAP får längre fängelsestraff än det han redan suttit av.

Det är du nog ganska ensam om att tro. Finns bara två alternativ här. Rocky och hans kompisar blir frikända alt. villkorligt + böter.
I normalfallet hade inte denna incident lett till åtal.
Den heroinberoende MÄ kan glömma skadeståndet på 147.000 kr. Möjligt att att kan få 5.000 kr. för sveda o. värk. Några pengar för sin förlorade heder är bara att glömma, såvida inte rätten har ändrat praxis. Förlorad arbetsförtjänst? Tror jag först på när Hazaren visar upp en lönespecifikation.
Citera
2019-08-03, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid36
Tack för svaret!

tyvärr tror jag ASAP får längre fängelsestraff än det han redan suttit av.

Möjligen villkorligt. Men ingen tid som han måste sitta av. Då hade de inte släppt honom. Och då är det skit samma om man får en eller två månader villkorligt. Så spekulationen är ointressant oavsett.
Citera
2019-08-03, 11:20
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
obildade? Jävla idiot, bara för de inte kan skilja två små skitnationer från varandra?

Det är allmänt känt att amerikaner är värdelösa på geografi.
Citera
2019-08-03, 11:20
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Vi var många som skålade för beskedet igår. Återstår nu att se vad de skriver i domen, tyvärr tror jag att det är lite för mycket att hoppas på ett fullständigt frikännande men det vore buskul om det blev på det viset.

Afghanen har fått sig en rejäl dos rättvisa nu. Först genom att bli tillplattad av crewet på stan, sen blir han internationellt känd som en riktigt efterbliven skitstövel. Och därtill kommer han att bli evigt igenkänd för allt detta, inte minst på grund av sin terrortatuering. Hoppas innerligt att han inte får en spänn i ersättning.

Skål! Håller med fullständigt. Han hade enligt sin advokat aldrig varit så rädd I hela sitt liv :-) Med flera domar bakom sig :-) Hoppas apäcklet åker ur landet men jag tvivlar på det. Blir nog skadestånd också kan jag tro.
Citera
2019-08-03, 11:21
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Uppenbarligen så bryr du dig inte om du blir misshandlad men om det vore någon närstående till dig som blir oskyldigt grovt misshandlad. Vill du verkligen att personen ska släppas då utan straff? Det är jävligt tveksamt om du verkligen tycker det är lika roligt.
Om någon närstående skulle bli misshandlad är jag ganska säker på att bängen inte skulle göra ett skit, speciellt om förövarna är invandrare. Att åka på lite milt stryk, av modellen som Jafari fick smaka på, är förövrigt hundratusen gånger bättre än att sitta inne en månad samt hamna i brottsregistret.
Citera
2019-08-03, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det är du nog ganska ensam om att tro. Finns bara två alternativ här. Rocky och hans kompisar blir frikända alt. villkorligt + böter.
I normalfallet hade inte denna incident lett till åtal.
Den heroinberoende MÄ kan glömma skadeståndet på 147.000 kr. Möjligt att att kan få 5.000 kr. för sveda o. värk. Några pengar för sin förlorade heder är bara att glömma, såvida inte rätten har ändrat praxis. Förlorad arbetsförtjänst? Tror jag först på när Hazaren visar upp en lönespecifikation.

Eller en månad som han redan suttit av. Jag tror inte afghanen får något större skadestånd då hans historia och skador inte är trovärdiga, då han besökt vården flera gånger med nya skador. Och att åklagarens viktigaste vittne om flaskan backade. Vi pratar nog om den summan du anger eller kanske möjligen 10-15K på sin höjd. Om ens det. Han var ju rätt drivande till händelsen och hade många chanser att gå där ifrån för att det inte skulle eskalera och istället kalla på polis om han nu ansåg att något begått ett brott.
Citera
2019-08-03, 11:22
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

jasså, oj då! ja de borde ju veta var stornationen Sverige ligger, det måste jag ju hålla med om
Citera
2019-08-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Finns europeer som inte kan skilja på Sverige och Schweiz. Tro mig.
Citera
2019-08-03, 11:23
Medlem
bees avatar
https://en.mediamass.net/people/asap-rocky/highest-paid.html
Citera
2019-08-03, 11:23
Medlem
Tänk om han får samhällstjänst och struntar i att göra timmarna. Blir han internationellt efterlyst då?

https://www.tmz.com/2019/08/03/asap-rocky-never-going-back-sweden/
Citera
2019-08-03, 11:26
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Tänk om han får samhällstjänst och struntar i att göra timmarna. Blir han internationellt efterlyst då?

https://www.tmz.com/2019/08/03/asap-rocky-never-going-back-sweden/

Han får en europeisk arresteringsorder vilket innebär att - om han tex har en spelning i Tyskland så ska han utlämnas av tysk polis till Sverige. Samhällstjänst är dock helt uteslutet i mina ögon, frivården ska då göra en personutredning rätt omgående och det har inte skett i detta fall.
Citera
2019-08-03, 11:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
jasså, oj då! ja de borde ju veta var stornationen Sverige ligger, det måste jag ju hålla med om

Många av dem kan inte ens peka ut sitt eget land på en karta.

Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Finns europeer som inte kan skilja på Sverige och Schweiz. Tro mig.

Fast de är inte många. I Sverige ingår sådana frågor på våra geografiprov i grundskolan. Svarar man fel får man inte godkänt betyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in