2019-08-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balong.
Tänk hur mycket skada den här flykting pojken orsakat Sverige utåt i världen vilket är sanslöst när man tänker efter då alla snackar om det här. Sverige har fått mycket dåligt rykte runt om i världen och då är det inte från en renodlad svensk som orsakat det här utom en flykting som inte borde ha fått stanna kvar i landet. Minst sagt sorgligt är det. Fy usch..

Hahah Sverige hade redan dåligt rykte din pajas och svenskarna ska vi inte snacka om.

Ni är helt jävla tappade och att ni ens lever ett under
Citera
2019-08-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Syftet med borgen är som sagt att ställa så höga säkerheter att man hellre väljer att infinna sig till rätten istället för att fly. Om man kan det är det förstås utmärkt så att man slipper frihetsberöva personen. Bättre för individen och bättre för samhället då det är dyrt med häkten. Att det finns uteliggare som inte kan ställa några som helst säkerheter är inget argument för att ta bort möjligheten för alla andra.

Du får nog kolla över vilka nivåer som borgen hamnar på i regel för vissa brott i olika delstater. Jag som jobbar inom IT skulle inte ens ha råd med vissa av summorna. "Uteliggare" my ass, snarare både låg- och i många fall medelinkomst beroende på brott man är häktad för. Ja, att hålla folk i häktet är dyrt. Ännu en anledning till varför det är problematiskt att så många inte kan betala borgen.
Citera
2019-08-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tykeil
Du får nog kolla över vilka nivåer som borgen hamnar på i regel för vissa brott i olika delstater. Jag som jobbar inom IT skulle inte ens ha råd med vissa av summorna. "Uteliggare" my ass, snarare både låg- och i många fall medelinkomst beroende på brott man är häktad för. Ja, att hålla folk i häktet är dyrt. Ännu en anledning till varför det är problematiskt att så många inte kan betala borgen.

Varför ska jag kolla över vilka nivåer de har? Om du jobbar med IT borde du klara av att dra logiska slutsatser och inte hamna fel på det här sättet.

"Syftet med borgen är som sagt att ställa så höga säkerheter att man hellre väljer att infinna sig till rätten istället för att fly."
Citera
2019-08-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Varför ska jag kolla över vilka nivåer de har? Om du jobbar med IT borde du klara av att dra logiska slutsatser och inte hamna fel på det här sättet.

"Syftet med borgen är som sagt att ställa så höga säkerheter att man hellre väljer att infinna sig till rätten istället för att fly."

Du ältar syftet och undviker hur det fungerar i praktiken. Om någon med min inkomstnivå blir häktad för dråp i USA så kommer denne få sitta i häktet tills rättegång oavsett hur bevisbilden mot denne är, där någon annan som har resurser till att punga ut någonstans mellan de 25.000-100.000$ som krävs kan betala sig ut ur häktet. Som bekant finner du situationen för denne rättsvidrigt. Man skall ju inte hålla potentiellt oskylda människor i häktet, förutom när det inte har 50.000$ att tillgå.
Citera
2019-08-04, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tykeil
Du ältar syftet och undviker hur det fungerar i praktiken. Om någon med min inkomstnivå blir häktad för dråp i USA så kommer denne få sitta i häktet tills rättegång oavsett hur bevisbilden mot denne är, där någon annan som har resurser till att punga ut någonstans mellan de 25.000-100.000$ som krävs kan betala sig ut ur häktet. Som bekant finner du situationen för denne rättsvidrigt. Man skall ju inte hålla potentiellt oskylda människor i häktet, förutom när det inte har 50.000$ att tillgå.

Så som jag har fått det förklarat av bekanta som har bott i staterna så är det därför dessa "borgenär" företag finns där du lånar på såkallade "bail Bonds" för att kunna betala borgen, och inställer du dig kostar det dig inte överdrivet mycket.
Men om du rymmer kan man få en bounty på sig och bli djupt skuldsatt.
Citera
2019-08-04, 21:46
Medlem
Browndawgs avatar
Något nytt om Asap?

Genomförde han spelningen i Kanada?

Han är ganska tyst på sociala medier. Vad händer?

Edit; Såg precis att han var med Kanye West på hans "Sunday service" vad det nu är.
Senast redigerad av Browndawg 2019-08-04 kl. 21:54.
Citera
2019-08-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Något nytt om Asap?

Genomförde han spelningen i Kanada?

Han är ganska tyst på sociala medier. Vad händer?

Edit; Såg precis att han var med Kanye West på hans "Sunday service" vad det nu är.

Nån typ av gospel söndags grej Kanye kört rätt mycket. Han körde med dom på Coachella också.
Citera
2019-08-04, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Var kan man höra Carla Pantzars slutplädering i sin helhet?

Du får begära ut ljudbanden från TR.
Självkostnadspris, cirka hundralappen.
Citera
2019-08-04, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sicario
Hahah Sverige hade redan dåligt rykte din pajas och svenskarna ska vi inte snacka om.

Ni är helt jävla tappade och att ni ens lever ett under

Jag har rest i en mängd länder i alla världsdelar utom antarktis och jag har aldrig stött på uppfattningen att Sverige eller svenskar skulle ha dåligt rykte. Vilken wt-husvagnscamping bor du på?
Citera
2019-08-04, 22:59
Medlem
Har Rocky uttalat sig i någon amerikansk media än?
Halva US nöjespress borde ha stått på flygplatsen. Inte hört nåt.
Citera
2019-08-04, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men artisten drog så fort han kunde? Tror du han kommer tillbaka och avtjänar ev överskjutande påföljd? Visst satt han och sa han var så lätt att han gärna gjorde samhällstjänst?

Ja varför skulle han inte dra på en gång menar du när han fick tillåtelse att göra det?
Citera
2019-08-04, 23:04
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Du får begära ut ljudbanden från TR.
Självkostnadspris, cirka hundralappen.
Jo, jag vet. Men det var ju ändå flera medier som faktiskt sände rättegången.
Någon borde ju finnas online även i efterhand, så man slipper vänta tills man kan ta sig ner till tingsrätten själv.

(Någon snubbe påstods sig lägga upp ljud från flera rättegångar på youtube tidigare. Någon som minns vilken URL eller namn på kanal?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in