2019-08-03, 10:54
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Visst, Rocky kanske är delägare i ett plan hemma i staterna (?) Men just detta handlade väl om en ren taxikörning? Han lär ju inte ha köpt en andel i ett plan för en enda flygning.

Hur mycket pengar har ASAP Rocky egentligen?

Har man hundratals miljoner på bankkontot är det kanske värt en miljon extra att komma hem snabbt. Men om han bränt mycket av sina tidigare inkomster, och "bara" har några tiotals miljoner?

2018 var hans uppskattade förmögenhet ca $6 miljoner
Citera
2019-08-03, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid36
Aha, ok
Tack

Inte lätt att få med sig allt, och egentligen inte min största prioritet.
Men det är ett intressant fall.

Afganen borde absolut blivit åtalad han också tycker jag, för provocerande beteende.

Provocerande beteende i sig är ingen brottsrubricering, möjligtvis ofredande.
Citera
2019-08-03, 10:55
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
tre personer har suttit i häktet.. trodde han släpptes snabbt efter åtalet ,så vem är den tredje om det inte är livvakten? eller kan man bli sittande i häkte utan att man blir åtalad?

nej, typ hade hoppats afganen fick straff han också, nej jag vet att han inte är åtalad, snurrigt slarvigt skrivet

Dom tre häktade, åtalade och sedermera släppta är ASAP Rocky samt två av hans vänner
(dom som kom springande i videon efter att Rocky övat kast med liten knarkande afghan
och därefter klappat på sagda afghan.)
Citera
2019-08-03, 10:58
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det är definitivt inte bra att vårt rättssystem kontrolleras av Donald Trump oavsett Sveriges och Stefan Lövens officiella ståndpunkt.

Tror du verkligen att Trump har påverkat detta?
Saken var från början en ren jävla skitgrej att likna med ett lite fulare fylleslagsmål. Att häkta någon för detta är bara korkat.

Kanske var det en åklagare med storhetsvansinne som skulle visa sig på styva linan och tillämpa lagstiftningen in absurdum. Sedan vägrade han erkänna sitt misstag, vilket han säkert insett tidigt i processen.
Citera
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
https://www.celebritynetworth.com/richest-celebrities/richest-rappers/asap-rocky-net-worth/

6 miljoner dollar. Han är en smalltimer, relativt sett

Innan allt de här som skedde, så vet jag att jag var inne på spotify kikade och då hade ASAP vid gripandet 10 miljoner lyssnare som följde,honom. Tittar man nu har nästan 16 miljoner följare per månad, och hans låtar snittar ju på 300-400 miljoner+ lyssningar så de går nog jävligt BRA för honom, och framledes också.. Jag hade ingen aningen om hans musik tidigare, har lyssnat och måste säga de var riktigt bra musik!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Provocerande beteende i sig är ingen brottsrubricering, möjligtvis ofredande.

Jag har inte bott i Sverige på många år (17 år) och jag är inte jurist.

Men så bra att du förstog vad jag menade ändå :-l
Citera
2019-08-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Hela världen ville ha amerikanerna frikända.

Hur stor är sannolikheten att vittnen blivit manipulerade; som i polisförhör sagt att ASAP slagit med flaska men sedan under rättegången sa dessa vittnen att de "inte minns" vem som slog med flaska.
Tonårstjejer som är idoler till ASAP och som dessutom får 100k i belöning om de ändrar sitt vittnesmål kan inte vara svåra att övertyga.

Eller är jag helt ute o cyklar.....

Jag har, visserligen efter betydligt längre tid inte heller kommit ihåg saker när jag vittnat, saker jag däremot sagt i förhör.
Citera
2019-08-03, 11:00
Medlem
Citat:
Det är faktiskt inte så lätt att följa med på allt detta från utlandet, med två barn som har sommarlov..
Men - jag har väl rätt att skriva här ändå och tycka saker, även om jag inte hade full kolla på att livvakten släpptes snabbt.

Onödigt sur ton här inne av några.

Japp det är mest idioter här inne utan koll å stora käftar.
Citera
2019-08-03, 11:00
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Du fortsätter med dina halmgubbar. Jag har inte sett en enda person skriva här att Rocky "inte borde utretts av polis". Har det förekommit så är det en extrem åsikt i denna tråden. Du får citera den personen som skrivit det isåfall, och inte kleta åsikten på hela motståndarsidan.

Du använder en väldigt ohederlig och polariserande debattteknik. Vi ser tyvärr prov på detta allt mer i Sverige inom massmedia och politik. Det är djupt skadlig för demokratin. Om ena sidan anser att andra sidan inte har avvikande åsikter som man kan diskutera, utan är ondskefull och måste stoppas till varje pris ("30-talet upprepar sig!"), då riskerar vi i slutändan att landet går sönder.

Tänk dig följande scenario:

Nazistiska skinheads, Soldiers of Odin, etc trappar upp sina våldsamheter allt mer. De förföljer invandrare på stan, startar bråk, och knivar ihjäl invandrare som försöker freda sig med lagom mycket våld. Det blir allt värre, och händer i princip dagligen.

Nu blir fyra helt vanliga fredliga skötsamma invandrare trakasserade av två st galet aggressiva och påtända skinheads. Invandrarna försöker lugna ner situationen och gå därifrån, men det funkar inte vad de än gör. Skinheadsen blir allt mer påflugna, och börjar knuffa på dem.

Vad ska dessa invandrare göra om de är i ett trängt läge, och inte kan gå därifrån?

Är det OK för dem att förutsätta att de snart blir angripna, och därför får slå till först för att avvärja angreppet? Hur mycket våld får de använda? Ska de bara brottas och boxas lite? Eller får de förutsätta att skinheadsen kommer att försöka kniva dem, och därför har invandrarna rätt att slå skinheadsen stenhårt i huvudet med några flaskor de hittar?

Självklart ska de inte åtalas om det klart och tydligt är som jag beskriver, eller hur?

Rocky-fallet var långt ifrån så glasklart som detta. Men jag tycker det har dragningar däråt, och därför är jag inte lika glad i att säga att de självklart ska fällas för misshandel.

"USA is the best country in the world! Love it or leave it! USA, USA, USA!!!!"

Känns detta igen?

Om Sverige hade styrts av en SD-majoritet så hade det varit du som spydde galla över allt. Som svar hade du säkert fått "du föraktar Sverige, dra härifrån".

Din attityd påminner både om den man ser hos patriotiska amerikaner, och den som beskrevs i TV-serien Tjernobyl. Landets anseende är det viktigaste som finns, fan ta den som kritiserar något dåligt.

Mycket välskrivet inlägg. Förstår man inte innebörden av detta har man troligen inte gått ut Grundskolan.
Citera
2019-08-03, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Innan allt de här som skedde, så vet jag att jag var inne på spotify kikade och då hade ASAP vid gripandet 10 miljoner lyssnare som följde,honom. Tittar man nu har nästan 16 miljoner följare per månad, och hans låtar snittar ju på 300-400 miljoner+ lyssningar så de går nog jävligt BRA för honom, och framledes också.. Jag hade ingen aningen om hans musik tidigare, har lyssnat och måste säga de var riktigt bra musik!!
Detta har blivit en fantastisk PR för honom. Det han nu förlorade på gungorna tar han igen på karusellerna. Kassakistan kommer svälla mer än någonsin.
Citera
2019-08-03, 11:01
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Precis han har inte råd med ett eget privatjet. Det är ju iaf 5 miljoner dollar i inköp plus nån miljon dollar i drift varje år och då är man långt ifrån det Dassault-plan han åkte hem i.

Nej, en egen jet blir svårt.

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
https://www.celebritynetworth.com/richest-celebrities/richest-rappers/asap-rocky-net-worth/

6 miljoner dollar. Han är en smalltimer, relativt sett

Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Läste någon stans att han hade 15 mille (usd) efter sin placering på Billboard men att han nu ”bara” har 6.
$6000000 är ju ~60 mille i sek

Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
2018 var hans uppskattade förmögenhet ca $6 miljoner

Har han betalt en miljon eller två extra för att komma hem snabbt så är det inte en oansenlig del av förmögenheten. Men det var uppenbarligen värt det, och han kanske antar att han snabbt kan spela in pengarna igen?
Citera
2019-08-03, 11:04
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Amerikanerna twittrar : 😂😂😂

https://twitter.com/3YearLetterman/status/1157356180626444294?s=20

Citat:
Thank heavens. The Swiss owe us a MAJOR apology. All they’re good for is cheese and watches.

Så de tycker att Schweiz gjort bort sig också?

Dessa obildade amerikaner..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in