2019-08-03, 10:18
Medlem
FedupFlorences avatar
Men vad är det som händer? Och samtidigt är det en icke-nyhet i MSM. Nej, allas rätt till åsiktsfrihet är inte lika mycket värd. Hade idag tänkt se de senaste avsnitten jag inte har hunnit med. Såg fram emot det, mina egna timmar med resonemang jag aldrig annars hör. Det är min syrgas efter arbetsveckan.
Citera
2019-08-03, 10:19
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
You Tube är ingen demokratisk rättighet. Självklart måste de ha en motsatt attityd än t.ex. Flashback för att ta tillvara på sina intressen.

Den alternativa högern med sitt hat och sina lögner och sina konspirationsteorier är inget samhälleligt alternativ utan bara ett uttryck den nya fascismen och dess frontorganisationer.
Är man en dominerande medieaktör i en demokrati, med yttrandefrihet, har man också ett ansvar att släppa fram röster med avvikande åsikter. Det gäller även Google/Youtube.

Det är du som defineirar det som publicerar i kanalen som "hat" och "lögner". Och därmed anser du att det är rättfärdigat att stänga ned den. Det är ingen demokratisk hållning.
Citera
2019-08-03, 10:35
Medlem
Emolls avatar
Kanalen "Legenden" har också stängts ner i samma veva. Legenden länkande endast till debatter o dylikt.

Att man stänger ner SwebbTV och legenden bygger endast på att tysta oppositionen. Beställningsjobb från MSB? MSB har ju redan avslöjats med att försöka påverka google och facebook i detta avseende.

DDR 2.0 är en verklighet.

Även om ni vänsterliberaler / kommunister tycker det är jättebra att oppositionen tystas så ser ni inte allvaret i detta. Yttrandefriheten är död. Ni står på en ohotad sida utan motstånd som kan föra en agenda utan konkurrens. Det kan aldrig vara något att hurra över. Hur fan kan ni jubla åt detta?
Citera
2019-08-03, 10:36
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
You Tube är ingen demokratisk rättighet. Självklart måste de ha en motsatt attityd än t.ex. Flashback för att ta tillvara på sina intressen.

Den alternativa högern med sitt hat och sina lögner och sina konspirationsteorier är inget samhälleligt alternativ utan bara ett uttryck den nya fascismen och dess frontorganisationer.

Du vet hur det funkar i Kina va? Fria företag som på uppdrag av regimen censurerar och filtrerar bort oönskad information.

En typ av drakonisk skuggsamhälle, kanske något du uppskattar?
Citera
2019-08-03, 10:44
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Är man en dominerande medieaktör i en demokrati, med yttrandefrihet, har man också ett ansvar att släppa fram röster med avvikande åsikter. Det gäller även Google/Youtube.

Det är du som defineirar det som publicerar i kanalen som "hat" och "lögner". Och därmed anser du att det är rättfärdigat att stänga ned den. Det är ingen demokratisk hållning.
Det allvarliga är att myndigheter i t.ex. Kalifornien och Sverige konspirerar tillsammans med Google för att underlätta för dem att etablera ett monopol via skattelättnader. Silicon Valley gör allt för att stoppa alt tech som bitchute gab.ai. När jag misstänker att Google manipulerar sökresultat så brukar jag kolla Duckduckgo och göra en jämförelse. Antingen ser vi till att skapa bättre förutsättningar för fri konkurrens på Internet, eller så bör vi införa regleringar av företag som Google och Facebook.
Citera
2019-08-03, 10:45
Medlem
Kommer aldrig skaffa premium eller annan betaltjänst från något av de större företagen om de håller på så här (har haft youtube premium innan). Vi borde skriva mail till dem, vänstermänniskorna betalar sällan för sina tjänster, till skillnad från högerfolk, har jag observerat under många år. Om giganterna förstår att de förlorar kunder och pengar genom sitt agerande, kommer de sätta emot svenska regeringen.
Citera
2019-08-03, 10:48
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
SwebbTV bildades av sverigedemokraten Jan Sjunnesson och var bl.a. plattform för de som förnekar klimatforskarnas rön om sambandet mellan fossila bränslen och den globala uppvärmningen.

Så bra då att den stängdes ner.

För det första så finns det inget bevisat orsakssamband att uppvärmningen beror på mänsklig aktivitet. För det andra så är klimatforskarna ingen homogen grupp. Det är en lögn att 97% av klimatforskarna påstår att uppvärmingen beror på mänsklig aktivitet. Den fake-argumentationen kommer ursprungligen från en oärlig miljöaktivist.

Yttrandefrihet och fakta är dock inte vänsterns starka sida, så jag förstår att ni vill att relevant information tas bort från nätet.

Edit: Om du nu bryr dig så mycket om klimatet, vore det inte bättre att YouTube stängde ned alla reserepotage och flygrescensioner? Vore det inte bättre om de stängde ned kanaler där folk sitter och överäter kalorier, kanaler som Matt Stonie, Furious Pete, Peggie Neo, Matkoma etc etc.
Senast redigerad av BeatriceCenci 2019-08-03 kl. 11:01.
Citera
2019-08-03, 10:58
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
SwebbTV bildades av sverigedemokraten Jan Sjunnesson och var bl.a. plattform för de som förnekar klimatforskarnas rön om sambandet mellan fossila bränslen och den globala uppvärmningen.

Så bra då att den stängdes ner.

Hur drar du slutsatsen att det är bra att den stängdes ner? Ser inte riktigt kopplingen i det du skriver, annat än att du ogillar åsikterna och de politiska kopplingarna som du menar fanns. Tycker du att det är bra skäl för att stänga ner en kanal att den har vissa politiska kopplingar?
Citera
2019-08-03, 10:59
Medlem
Joe Blows avatar
Inse att det sedan länge pågår ett medialt krig. Inte någon av jättarna inom denna sektor är primärt ute efter reklampengarna utan för att dominera och kontrollera informationsflödet och definitionen av vad som skall anses vara sanningen.

Jag är sedan länge donator till SwebbTV men kan inte förstå varför man anser att det är någon rättighet att bli distribuerad av Google/YouTube. Dom gör vad dom så önskar av vilken anledning som helst. Det enda intressanta är om man kan påvisa att deras agerande styrs av svenska statens önskemål och är ett tack för att man får ha serverhallar och annat i Sverige.
Citera
2019-08-03, 11:00
Medlem
Tråkigt. Och märkligt. Betydligt mer radikalare kanaler får ju finnas kvar. Vad i Svensk webbtelevisions budskap skulle kunna uppfattas som hets mot folkgrupp? När jag tittar har det varit mycket om klimatfrågan och olika ämnen som Palme-mordet, jakten på jägare med mera.

Är klimatalarmister nu en folkgrupp som ej får kränkas?
Citera
2019-08-03, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Inse att det sedan länge pågår ett medialt krig. Inte någon av jättarna inom denna sektor är primärt ute efter reklampengarna utan för att dominera och kontrollera informationsflödet och definitionen av vad som skall anses vara sanningen.

Jag är sedan länge donator till SwebbTV men kan inte förstå varför man anser att det är någon rättighet att bli distribuerad av Google/YouTube. Dom gör vad dom så önskar av vilken anledning som helst. Det enda intressanta är om man kan påvisa att deras agerande styrs av svenska statens önskemål och är ett tack för att man får ha serverhallar och annat i Sverige.

Hade köpt ditt argument på en privat marknad. Men Youtube och Google agerar inte på en helt privatiserad marknad. Att Google har påtryckningar från bland annat svenska politiker att radera sånt här vet vi. Dessa företag får också olika fördelar av stater för att kunna bedriva sin verksamhet.
Citera
2019-08-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angstfish
Märkligt. Så här står det för mig iallafall:
ja visst men du får ju ge exempel vad dom lagt upp, jag har aldrig hört talas om kanalen ens+
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in