Citat:
Ursprungligen postat av
Herostratos
Det allvarliga är att myndigheter i t.ex. Kalifornien och Sverige konspirerar tillsammans med Google för att underlätta för dem att etablera ett monopol via skattelättnader. Silicon Valley gör allt för att stoppa alt tech som bitchute gab.ai. När jag misstänker att Google manipulerar sökresultat så brukar jag kolla Duckduckgo och göra en jämförelse. Antingen ser vi till att skapa bättre förutsättningar för fri konkurrens på Internet, eller så bör vi införa regleringar av företag som Google och Facebook.
Det pågår en diskussion bland republikanerna i USA om inte deras antitrust-lagar borde tillämpas mot företag som Google. Jag är själv av princip motståndare till sådan lagstiftning, men den här mycket obehagliga utvecklingen av censur får mig att börja svänga i frågan.
Påtryckningar från svenska sosse-fascister kommer att blekna i jämförelse med de konsekvenser det får när man retar upp amerikanska anhängare av yttrandefrihet.
Google är dessutom ett obehagligt företag ur ett annat perspektiv, nämligen informationskartläggning av användare. Det kan mycket bli dessa privata företag som kastar in oss i 1984. I kombination med politisk censur framstår detta plötsligt som en trolig utveckling.