2019-08-03, 10:29
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Har tankat den precis, är också kluven på vad jag ska lira.
Började spela i TBC.

https://www.progamerreview.com/wow-classic-class-picking-guide/

Ganska bra info, kanske inte 100% korrekt på alla punkter men hyfsat

Intressant hur konsensus på reddit på blivit att typ inga tänker spela hunter pga några småbuggar, leeway och att de inte är top-tier dps när alla är fullbuffade i naxx. Samt att warlock ser ut att bli en av de mest spelade klasserna (hunters har typ alltid varit populärast & warlock en av de minst populära) https://imgur.com/W7igdiM
Citera
2019-08-03, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
https://www.progamerreview.com/wow-classic-class-picking-guide/

Ganska bra info, kanske inte 100% korrekt på alla punkter men hyfsat

Intressant hur konsensus på reddit på blivit att typ inga tänker spela hunter pga några småbuggar, leeway och att de inte är top-tier dps när alla är fullbuffade i naxx. Samt att warlock ser ut att bli en av de mest spelade klasserna (hunters har typ alltid varit populärast & warlock en av de minst populära) https://imgur.com/W7igdiM

Och eftersom warriors/locks kommer att vara utspridda på båda factions så kommer shamaner vara +33% fler än warriors på horde.
Citera
2019-08-03, 11:46
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Och eftersom warriors/locks kommer att vara utspridda på båda factions så kommer shamaner vara +33% fler än warriors på horde.

Horde %
Shaman 18.8%
Warrior 13.6%
Warlock 13.4%
Mage 12.9%
Rogue 12.4%
Priest 11.2%
Hunter 9.5%
Druid 8.3

Alliance %
Paladin 14.8%
Warrior 14.3%
Warlock 14.1%
Mage 13.5%
Rogue 13.0%
Priest 11.7%
Hunter 10.0%
Druid 8.7%

Tror inte i mina vildaste drömmar att paladin kommer bli mest spelade klassen i alliance eller att hunter kommer vara lika impopulärt som druid
Citera
2019-08-03, 12:10
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Minns att jag körde som Undead/Priest/Shadow

Allt som oftast åkte man likväl på att köra som healer om det var 5 manna instanser.

Min fråga är, om jag ska köra wow nu igen så blir det extremt casual. Vi pratar om några timmar i veckan typ. Kan man specca som Holy och likväl solo levla eller kommer man vara helt bunden till instanser.

Jag antar att man som holy alltid kommer ha lätt att hitta pug att köra med.

Eller vad tycker ni, ska man specca Shadow och helt enkelt vara healer efter bästa förmåga istället eller köra all in på holy så man får ut mest.
Det är inga problem att som Shadow Priest heala i dungeons när man levlar till 60, det fungerar utmärkt. Bara att droppa ut ur skuggformen och kötta heals. Jag har även för mig att det går bra att heala vid 60 också, dock ej raids. Jag körde själv en spriest i vanilla och hade turen att få vara main shadow priest vid raids. Fy fan vad gött det var alltså.
Oavsett om du väljer Shadow eller Holy när du levlar så kommmer du som prälle, likt warriors, få många pms "Hey wanna heal *instans*?".

Kort och gott kör på Shadow till 60, inga problem.
Citera
2019-08-03, 12:13
Medlem
Citat:
Horde %
Shaman 18.8%
Warrior 13.6%
Warlock 13.4%
Mage 12.9%
Rogue 12.4%
Priest 11.2%
Hunter 9.5%
Druid 8.3

Alliance %
Paladin 14.8%
Warrior 14.3%
Warlock 14.1%
Mage 13.5%
Rogue 13.0%
Priest 11.7%
Hunter 10.0%
Druid 8.7%

Tror inte i mina vildaste drömmar att paladin kommer bli mest spelade klassen i alliance eller att hunter kommer vara lika impopulärt som druid

Ja, omröstningar ska man nog ta med en nypa salt.

Jag brukar kolla på de största privat-servers så verkar det stämma rätt bra; https://lightshope.org/stats

Warriors > mages > rogue i den ordningen i popularitet. Sedan paladin, hunter, shaman och hunters. Priests sen och sist druider.
Citera
2019-08-03, 12:33
Medlem
Obscuritys avatar
Sedan har vi de nya/ovetandes spelarna som inte deltar i röstningen. Där kanske vi har många Huntards och andra klasser.
Citera
2019-08-03, 13:38
Medlem
Citat:
Är inte den röstningen gjord av Madseason (youtuber), och han är warlock-main? Har sett den pollen länkad i en av hans videos minns jag.
Hade Vurtne gjort en sådan poll så hade det blivit mest mages. Swifty så hade det blivit mest warriors. Du förstår hur jag menar. Att den är bias?
Men om warlocks verkligen blir mest spelade rasen så blir undeads ännu bättre för pvp.
__

Vad ska ni testa på stresstestet 20.00 den 8e? Kommer inte på något mer än addons jag. Sätta upp ett UI, inklusive macros och keybinds, som förhoppningsvis går att kopiera direkt över till sin char den 27e, genom WTF-mappen.
Sen slölevla lite bara, absolut inte tryharda någon route.

https://classicwow.live/
Grym sida förresten!
Senast redigerad av Vixo 2019-08-03 kl. 13:41.
Citera
2019-08-03, 13:50
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Är inte den röstningen gjord av Madseason (youtuber), och han är warlock-main? Har sett den pollen länkad i en av hans videos minns jag.
Hade Vurtne gjort en sådan poll så hade det blivit mest mages. Swifty så hade det blivit mest warriors. Du förstår hur jag menar. Att den är bias?
Men om warlocks verkligen blir mest spelade rasen så blir undeads ännu bättre för pvp.
__

Vad ska ni testa på stresstestet 20.00 den 8e? Kommer inte på något mer än addons jag. Sätta upp ett UI, inklusive macros och keybinds, som förhoppningsvis går att kopiera direkt över till sin char den 27e, genom WTF-mappen.
Sen slölevla lite bara, absolut inte tryharda någon route.

https://classicwow.live/
Grym sida förresten!

Ska mest vara inne någon timme eller two, lägga upp subscription på sambons konto så hon kan vara med på stresstest och name reservation. Kanske även se hur sharding ser ut i startzonen etc.

EDIT: Off-topic: Testade att spela retail igår eftersom jag aktiverade kontot igen, alltså är det verkligen så tråkigt och känslokallt eller jämför man bara för mycket med Vanilla/Privatservrar?

Joinade en dungeon, ingen sa någonting. Alla mina abilities var typ borta, kunde fylla alla abilities på 2 rader.

Drog till Goldshire där folk tydligen flexade med att säga hur mycket guld de hade. "I have 2 million gold", "I have 3 million".
Senast redigerad av Obscurity 2019-08-03 kl. 13:53.
Citera
2019-08-03, 17:53
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Någon som vet när de släpper listan på realms?

Jag har inget arbete eller vänner och har suttit framför datorn i 8 år nu. Hoppas träffa någon medans man lvlar som man kan spela med, alltid kul och få en ”bästis” i ett spel så att säga...
Citera
2019-08-03, 19:04
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Varför anser du det? För att undeads har ett "gratis" pvp trinket? FEL. För det första har priest trinket stun removal, vilket innebär att du ALLTID kommer ha det på dig även som undead, det har även fear removal utöver det. Vilket innebär att fear inte är en så stor prio som priest, samt så är inte warlocks och andra präster dina stora problem.

Kolla på andra klasser med detta i huvet så inser du att troll & dwarf är lätt bästa klasserna, även om undead inte nödvändigtvis är dåliga. Devouring plauge, som jag beskrev tidigare är dyr mana, lång cd, tas lätt bort av alliance. devouring plague är ungefär lika användbar som humans anti spellcaster sköld...

Om vi antar horde för dig då, kolla på troll. Först shadowguard är ovärderlig i pvp, du saknar mobility och blir lätt offpickad, med denna och blackout kommer man långt (30% chans att du får övertaget med precast, svår matte?). Haste buffen är såklart bra men cursen är utan tvekan bästa priest spellen för en racial i bg. minus healing, samt kombinationen av att den gör att curse of tounges kan kräva 2 dispells att ta bort, vilket kan totalt fucka en healer i bg. Och bg stacks handlar till stor del om healers.

Jag frågade i tråden många sa direkt undead, men intressant inlägg, du skrev, gav mig hopp om att satsa på Trollen =) eventuellt en grön orc finns med på agendan också, dock inte en priest, då inte finns, kanske en "Shaman =). Jag gillar klasser som går köra både dps & healningen, i visst mån.
Senast redigerad av Opilus5500 2019-08-03 kl. 19:47.
Citera
2019-08-03, 19:23
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jag frågade i tråden många sa direkt undead, men intressant inlägg, du skrev, gav mig hop om att satsa på Trollen =) eventuellt en grön orc finns med på agendan också, dock inte en priest, då inte finns, kanske en "Shaman =). Jag gillar klasser som går köra både dps & healningen, i visst mån.

Som shaman i raids kommer du bara gå healing. Stormstrike i ench är inget att ha då den absolut inte ska ta upp dot plats. Och sjukt mana hungrig abillity
Citera
2019-08-03, 19:50
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Som shaman i raids kommer du bara gå healing. Stormstrike i ench är inget att ha då den absolut inte ska ta upp dot plats. Och sjukt mana hungrig abillity
Har aldrig healat i raids som shaman, jag kan tänka mig att de är lite som paladin, fast slipper att buffa folk med stamina, och dps, eller vad nu man fick ifrån olika paladins buffarna, minns inte.. Jag minns att jag fick kasta salvation eller vad hette, på 40 pers och den räckte i 5 min, sjukt drygt kasta den på varje person med utan addon som gör att man kastar automatik på en klass alla får den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in