Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Fast alltså, vadå tala för dig själv?
Du kategoriserar visst, det var ju det du gjorde när du sa att män är förnuftiga och kvinnor känslostyrda.
Det är inte det jag menar iallafall. Så du väljer själv om du vill missförstå eller inte. Säger jag att citroner är sura och apelsiner är söta så menar jag förstås de flesta vanliga apelsiner i affären av hög kvalitet, inte omogna eller ruttna apelsiner.
Citat:
Mellanöstern kan väl knappast fungera sämre så det är mycket möjligt att det hade fungerat bättre om kvinnor fått vara med och bestämma.
Haha, problemet där är ju islam. Det är islam som gör att män måste bestämma, för så står det i Koranen. Pakistan hade väl förresten en kvinnlig premiärminister ett tag och det gjorde inte landet bättre. Tror rentav att det var samtidigt som man lät Usama bin Laden gömma sig där.
Citat:
Hade kvinnor fått bestämma där hade de antagligen varit fria individer,
Lol. Tack för att du visar din verklighetsuppfattning. I dessa länder är man så att säga "patriotisk" kring islam, inte kring kön.
Citat:
vilket ju hade varit ett steg i rätt riktning mot att fungera bättre. Det är först och främst männen och deras våld som är problematiskt i Mellanöstern.
Inte vilket våld som helst. Mellanöstern går ju knappast ut på att några män slår sig ihop och bestämmer sig för att utöva random våld. Det är RELIGIONEN som ligger bakom så gott som allt våld som sker där. Kvinnor deltar ju minst lika friskt i steningar etc, i den mån de får lämna hemmet förstås.
Citat:
Visst, du kan ju inte sätta kvinnor att bestämma där nu hux flux, när de som styr redan skapat sån skit som råder där i skrivande stund.
Pakistan gjorde som sagt det.
Citat:
Samt att kvinnor inte kan styra ensamma utan män som backar upp dem, om männen är så våldsbenägna som de är där i dagsläget, finns ju ingenting som säger att de männen skulle foga sig i ledet.
Det gör det föressten ingenstans och det är anledningen varför män styr världen. I alla länder, inklusive Sverige. Det är helt enkelt omöjligt att styra om man inte har det största våldskapitalet som grupp.
Du tänker lika konspiratioriskt om män som vissa nazister eller muslimer tänker om judar.