Flashback bygger pepparkakshus!
2019-07-31, 20:27
Medlem
goldielocs avatar
Jag tog 600mg igår på hyfsat tom mage (riktiga, äkta apoteks Lyrica) blev jävligt skön och snurrig, käkade som fan och tog 150mg till. Sov som en stock och vaknade sedan med en härlig afterglow. Så jag tog 300mg på tom mage och efter ca 40 minuter åt jag frukost.

Därefter åt jag en rejäl lunch; och med rejäl menar jag ENORM! sen lite mellanmål 2h senare. Efter mellanmålet så tog jag 600mg men jag blev inte alls som igår. Känner ingen "groggig känsla" men jag är iallafall nöjd att den håller suget efter sub/opiater i schack (första dagen utan sub idag!). Min fråga är: är det verkligen så stor skillnad att ta Lyrican på tom mage jämfört med full mage, eller har jag redan fått tolerans efter EN dag? Tacksam för svar!
Citera
2019-08-01, 13:15
Medlem
ArabPiskarens avatar
Det är enligt mig stor skillnad på tom mage,slår på fortare och lite bättre, sömnen spelar också roll tycker jag men det är väl inte så konstigt. Mvh
Citera
2019-08-01, 17:39
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Finns det hemmagjorda Lyrica 150 mg i omlopp ute? Alltså finns det kapslar som ser äkta ut med Pfeizer logga och PGN 150 osv som folk gör egna Lyrica med?
Eller är det många som säljer från hemmaförråd och liknande?

Japp. Även 300mg. Råkade vara dum och köpa sådana online. Helt verkningslösa (CB). Nu köper jag enbart pulver och väger upp själv. Även ifall jag haft kopior så kommer doseringen diffa, liksom hemmagjord benzo.

Kapslarna köps från Kina, enklet, även du kan göra det och fylla på med pregabalin.
Senast redigerad av raven101 2019-08-01 kl. 17:53.
Citera
2019-08-01, 17:46
Medlem
Neolitikums avatar
Om ni ska beskriva effekten jämfört med andra droger/mediciner som referens.
Var hamnar den då?
Citera
2019-08-01, 17:56
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Om ni ska beskriva effekten jämfört med andra droger/mediciner som referens.
Var hamnar den då?

Mot ångest, alla dagar i veckan jämfört med benzo. I små mängder så blir ni inte trött och det håller i sig betydligt längre än vanlig benzo. Minus "såsigheten", tröttheten och minnesluckorna.
Citera
2019-08-01, 20:33
Medlem
ArabPiskarens avatar
Funderar på att börja äta den så som jag är ordinerad men skräms av hur beroendeframkallande substansen är samt ATn om man vill sluta någon gång. Får 21 ST sketna 75mg i veckan som jag antingen delar upp till två tillfällen eller värsta fall äter allt på en gång. Kanske värt att må bra 1-2ggr i veckan. Läst att man inte känner ett skit av den ångestdämpande effekten efter någon vecka?
Citera
2019-08-02, 12:56
Medlem
goldielocs avatar
Hur långt tid tar det tills toleransen sjunker till 0 på Lyrica? Har tagit det i 4 dagar och jävlar vad snabbt toleransen skjuter i höjden!
Citera
2019-08-02, 13:25
Medlem
scheelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldieloc
Hur långt tid tar det tills toleransen sjunker till 0 på Lyrica? Har tagit det i 4 dagar och jävlar vad snabbt toleransen skjuter i höjden!
För mig går det väldigt fort, håller jag uppe i 3-4 dagar kan jag ta låg dos igen och få rus.
Toleransen stiger fort som fan men sjunker även fort som fan.
Citera
2019-08-03, 01:15
Medlem
Testade Lyrica igår för första gången. Tog 500mg men märkte inget direkt rus. Idag tog jag 1700mg utspritt över dagen men kände inte något rus denna gång heller. Kändes lite som fylla fast bara med de fysiska så som balans och koordination. Lite seg i skallen, och lite bättre humör, men inget som liknar ett rus.

Hur upplever ni andra "ruset" och vilka doser tog ni? Ska jag behöva ta doser över 2g för att känna nått eller är jag lite "immun"?
Senast redigerad av AVART3N 2019-08-03 kl. 01:19.
Citera
2019-08-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AVART3N
Testade Lyrica igår för första gången. Tog 500mg men märkte inget direkt rus. Idag tog jag 1700mg utspritt över dagen men kände inte något rus denna gång heller. Kändes lite som fylla fast bara med de fysiska så som balans och koordination. Lite seg i skallen, och lite bättre humör, men inget som liknar ett rus.

Hur upplever ni andra "ruset" och vilka doser tog ni? Ska jag behöva ta doser över 2g för att känna nått eller är jag lite "immun"?

Ingen?
Citera
2019-08-08, 23:40
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVART3N
Ingen?

Är väl ingen expert men kan egen del säga att jag skulle bli totalt jävla upp fuckad på dina doser men folk reagerar olika. Vissa verkar inte få något vidare rus oavsett dos medans andra är väldigt känsliga som mig.

Ska inte vara någon moralgubbe men kanske inte är värt att experimentera vidare på enorma doser om du ändå inte gillar det, med tanke på beroendepotentialen?
Citera
2019-08-09, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Är väl ingen expert men kan egen del säga att jag skulle bli totalt jävla upp fuckad på dina doser men folk reagerar olika. Vissa verkar inte få något vidare rus oavsett dos medans andra är väldigt känsliga som mig.

Ska inte vara någon moralgubbe men kanske inte är värt att experimentera vidare på enorma doser om du ändå inte gillar det, med tanke på beroendepotentialen?

Är det inte folk som får 3x300 utskrivet per dag?

Jag har tagit 8,4g på 8 dagar men nu är det slut. Lyrica må ha hjälpt mig med att inte må dåligt, men inte fått något rus. Kanske testar att lågdosera en längre period i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in