2019-08-03, 00:52
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Någon som hann se de sista två programmen som publicerades?

Kan någon förklaring finnas där?

Jag såg intervjun med Tullberg igår kväll, men uppfattade inget som kan föranleda en radering från youtube. Dock läste jag inte alla kommentarer..
Citera
2019-08-03, 00:53
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Någon som hann se de sista två programmen som publicerades?

Kan någon förklaring finnas där?

(FB) Google raderar Svensk Webbtelevision från Youtube
Citera
2019-08-03, 00:57
Medlem
Korv-Bajss avatar
Det verkar vara dags att klippa alla band till Google/Youtube för oss som inte gjort det ännu.
Citera
2019-08-03, 01:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
(FB) Google raderar Svensk Webbtelevision från Youtube

Nu menar jag de två program som jag noterade lagts ut inte allt för länge innan avstängningen.

Ett var fjärde statsmakten med tullberg.

Den andra Erik o Matti.
Citera
2019-08-03, 01:02
Medlem
Stigmata01s avatar
Sverige börjar mer och mer likna Kina när det kommer till yttrandefriheten. Svenskar kommer snart endast ha tillgång till material som godkännts av regimens propagandaministerie.

Swebbtv blev garanterat för populära bland folket och då de hade bra på fötterna i det de publicerade så blev de farliga för vår feministiska regim.

Sverige börjar bli ett läskigt land på flera sätt.
Citera
2019-08-03, 01:03
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Jag är övertygad om att programmet Fjärde statsmakten avsnitt 13: "Om ASAP Rocky och den svenska rättvisan" fick Sveriges Deep State att agera.

Den kände rappartisten ASAP Rocky sitter fortfarande efter mer än två veckor häktad misstänkt för misshandel. Psykiater Thomas Jackson och frisören Åsa Westerberg deltar tillsammans med Mikael Willgert i detta avsnytt av "Fjärde statsmakten". I programmet diskuterar vi behandlingen av ASAP Rocky och några andra fall, där gripande har skett till synes av skäl som inte har med brottsbekämpning att göra. Vi går vidare och kommer in på att Westerberg, som är tidigare ostraffad, nyligen har gripits och suttit isolerad i mer än tre dygn misstänkt för "hets mot folkgrupp". Hon berättar att detta har tagit henne mycket hårt med sömnstörningar och andra sviter. (Se även Lördagsmorgon med Swebbtv nr 7 där Åsa berättar om en liknande tidigare situation.)

Hon menar att orsaken till gripandet är att hon har kritiserat regeringens invandringspolitik.

Tillägg: Om man i Youtubes avancerade inställningar ändrar land till USA kan man se flera swebbtv program med kommentarer, men inte detta, det styrker min uppfattning att det är totalcensurert genom påtryckningar av den svenska statsministern/regeringen.

Ja, mycket troligt. I synnerhet som Westberg gång på gång påtalar det som Sverige har fått omfattande kritik för, behandling under tiden som häktad..
Citera
2019-08-03, 01:11
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Nu menar jag de två program som jag noterade lagts ut inte allt för länge innan avstängningen.

Ett var fjärde statsmakten med tullberg.

Den andra Erik o Matti.

Fjärde statsmakten avsnitt 13 visades 23 Juli tror jag?

Det tar lite tid att samla konspirationen!

Konspiration (av latinets conspirare: 'andas tillsammans'), komplott eller sammansvärjning, syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte.
Citera
2019-08-03, 01:15
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Det lär ju handla om påtryckningar utifrån som gör att Google/Youtube stänger ner kanalen.
Är detta ett nytt desperat försök från makten och/eller PK-fanatiker att försöka kväva opositionen och bokstavligt tysta de som tycker fel genom global censur.
Hur länge kan flashback stå emot ?

Allt stämmer, förutom att det skulle vara nytt. Redan för ett år sedan visste vi om att detta skulle ske, då regeringen krävde att Google, Facebook och Twitter inställde sig för att ett "möte" om att de tillåter "hatfullt" innehåll att existera på plattformarna. Det är trots allt en mänsklig rättighet att bli diskriminerad nuförtiden.

Justitieminister Morgan Johansson (S) lämnade under ett möte med Tidningsutgivarna beskedet att man tänker kalla Google och Facebook till möte angående hatiskt och kränkande material som tillåts ligga kvar på plattformarna. — svt.se

Morgan Johansson och Peter Eriksson möter Google och Twitter — regeringen.se

Regeringen kallar Google, Facebook och andra nätjättar till möte. På mötet kommer justitieminister Morgan Johansson, S, att kräva att de snabbare tar bort olagligt innehåll från sina plattformar. — expressen.se

Citat:
Beskedet från justitieministern var att regeringen tänker kalla bland andra Google och Facebook till ett möte i Stockholm med anledning av den senaste tidens avslöjanden om hur hatiskt och kränkande material tillåts ligga kvar på plattformarna i strid med företagens användarvillkor och ibland också med svensk lag.
...
Regeringen kommer kräva av nätjättarna att de blir mer tillgängliga.
...
– I ett första skede vill jag se en dialog och en självsanering. Det är ju så vi har löst det för de traditionella medierna, men om det inte går är jag inte främmande för att gå fram med lagstiftning, antingen på nationell nivå eller på EU-nivå, säger justitieminister Morgan Johansson (S) till TT.

Kanske det är därför Kafka inte är särskilt diskuterad i Sverige längre... Det är som att leva i en Kafka-novell.

Flashback har de försökt stänga ner i över två decennium, vilket ledde till att servrarna fick flyttas från Sverige, och nu ligger bortom svenska tyranners makt.

Morgon Johansson är dock den mest auktoritära politiker Sverige har sett på många årtionden, så mycket möjligt att han får igenom någon FN-lagstiftning mot Flashback eller liknande. Med tanke på hur de "mänskliga rättigheterna" ser ut nuförtiden jade det inte förvånat mig om det hade lagts till en konvention som lyder "Det är en mänsklig rättighet att ingen får bedriva något Flashback".

Citat:
Fjärde statsmakten avsnitt 13 visades 23 Juli tror jag?

Både Fjärde statsmakten 14 och Erik och Matti 9 (eller 8? Ett nytt iaf) kom igår natt om jag inte minns helt fel. Vet att jag hann lyssna på dem innan de förbjöds.
Senast redigerad av Lydan 2019-08-03 kl. 01:29.
Citera
2019-08-03, 01:16
Medlem
Tradens avatar
Nu var det ett tag sen jag kollade på kanalen men för fan, det börjar bli larvigt. Liksom tror någon på allvar att Lars Bern sitter där "åså kommer det sådana här jävla svartskallar till Sverige som då spär på kriminalitätän, eller hur vad säger du Willgert?"

Alltså det är faktiskt lite skrämmande men samtidigt fascinerande att verkligen få uppleva lite av den censur som var vardagsmat i kommunistdiktaturer förr i tiden. Att det händer i Sverige 2019 är ..... jadu.. Man börjar förstå hur människorna i forna Sovjet levde och tänkte.
Citera
2019-08-03, 01:20
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Ja, mycket troligt. I synnerhet som Westberg gång på gång påtalar det som Sverige har fått omfattande kritik för, behandling under tiden som häktad..

Ju mer jag funderar, desto mer övertygad blir jag om att detta är den verkliga orsaken..

"Sverige har sedan 1990-talet varit föremål för kritik från både FN och Europarådet för att en så stor del av de häktade sitter isolerade genom beslut om restriktioner. Användningen av restriktioner vid häktning är rekordhögt i Sverige i jämförelse med andra länder."

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/e8e5J4/att-sitta-haktad-i-sverige-ar-som-tortyr
Citera
2019-08-03, 01:24
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vertikalkrabban
I diktaturer bryr man sig föga om att precisera sig, tänk att sossarnas maktfullkomlighet
skulle föra oss till denna avgrund.
Men dom kommer att få mångfalt tillbaka.

Ja, sådan är kapitalismen!
Det här handlar ju om globala fristående multinationella företag. De bestämmer själva över sin produkt.
Det är den värsta formen av censur. Ofta har de världsmonopol också. Det är globalismen som regerar världen. så ser den ut. Var så god och skölj. Någonting har gjort att Google finner det företagsekonomiskt lönsamt att ta detta steg. Har några sossar erkänt? Så dumma är dom väl inte? Va?

Edit: ser i föregående inlägg att Morgan Johansson tydligen snackat med Google. Jaha, så går det tydligen till i Sverige idag.
Senast redigerad av KABUN 2019-08-03 kl. 01:32.
Citera
2019-08-03, 01:45
Medlem
Vintergrisens avatar
Allvarligt talat så skulle det inte förvåna mig om kanalen är tillbaka efter helgen. Jag vet inte riktigt hur Youtube hanterar avstängningar, men det kan väl vara som så att det handlar om okynnesanmälningar som renderat en mer eller mindre automatisk avstängning. En avstängning som sedan hävs när någon faktiskt granskar innehållet.

Man kan förstås tycka vad man vill om kanalen men att de skulle syssla med någon slags "hets mot folkgrupp" känns minst sagt tveksamt, även om "skyddsvärda grupper" nu för tiden inkluderar talibaner i det här toklandet.

Sedan är det ganska kul att se alla dessa censurförespråkare som poppar upp här i tråden. Ni kan inte ha mycket till argument om ni skräms av en kanal som denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in