2019-08-03, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterisen
Vad ska länken bevisa? Den säger inte ett skit.

I diktaturer bryr man sig föga om att precisera sig, tänk att sossarnas maktfullkomlighet
skulle föra oss till denna avgrund.
Men dom kommer att få mångfalt tillbaka.
Citera
2019-08-03, 00:21
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Då det inte lämnats någon annan orsak än ”hets mot folkgrupp” så är det öppet för spekulation.

Min gissning är att det är de ”goda granskarna” som massanmält kanalen.

Orsaker jag gissar på är:

1. Karl-Olov Arnsberg hade nyss en utläggning om romer som jag reagera på. Det behövs inte mycket utan jag har på känn att de griper varje chans.

2. Programmet Henry o Mattis ena programledare är aktiv i AfS.
Matti har gjort sig själv lustig med stereotypa skämt om finnar.

3. Jan Tullberg pratar visserligen massinvandring men då statistik o volymer. Och är slipad nog att undvika hets som sådant o behöver inte falla så lågt.

4. Jensevik har ju förklarat kommunkrisen o hur klansamhället fungerar. Men inte heller där minns jag något som skulle kunna uppröra.

5. Lars Bern skulle möjligen kunna vara ute på djupt vatten med kvacksalveri. Men det är ju inte fallet här.

Man kan spekulera i om det skulle kunna vara olämpliga kommentarer i kommentarsfältet som ställt till det.

Troligtvis så har Youtube stängt ned i all hast efter massanmälningar eller politiska påtryckningar. För att sedan försöka hitta någon som kan bedöma innehållet.

Vem vet, det kan åter vara tillgängligt om några dagar.

Eller inte..
Jag kan också tänka mig att upprörda kommentarer kan vara en starkt bidragande orsak till nedstängningen..
Annars är jag mest förvånad över att en i övrigt klok person som du kan förknippa Bern med kvacksalveri?

Nu är det nog snarare du som är ute på djupt vatten..
Citera
2019-08-03, 00:22
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
De som är regimkritiska till framförallt massinvandring ska tystas. Ni ser själva hur det går för kommuner som har öppnat sina hjärtan, det är väl kring 110 som är på gränsen till bankrutt?

Och Jewtube tystar en av få sanningssägare..

Frågan är dock:
Är dom rädda för informationen?
Eller
Vill dom provocera "oss" till mer vrede och späda på raskriget?
Jag vet inte. Kanske båda. Riktigt jävla less i alla fall.
Citera
2019-08-03, 00:23
Medlem
PK-befriads avatar
Svensk Webbtelevision hade mycket potent material som avslöjade klimatalarmisternas lögner och annan allmän info om globalisternas bedrägerier så de var en nagel i ögat på globalistregimen. Skandal med detta politiska förtryck.
Citat:
Ursprungligen postat av tetse
Att Swebbtv skulle ha hetsat mot någon folkgrupp är naturligtvis strunt. Detta är ren och skär censur då kanalen ifrågasätter makten på ett spetsigt och intelligent sätt. En enorm provokation mot alla som följer kanalen.
Håller med. Det är en skymf mot hela mänskligheten.
Senast redigerad av PK-befriad 2019-08-03 kl. 00:26.
Citera
2019-08-03, 00:40
Medlem
Korv-Bajss avatar
Vem är det som hatas?
Citera
2019-08-03, 00:42
Medlem
Sam.Boyds avatar
Hets mor folkgrupp är ett mycket vit o godtycklig brott. Och har tangerat allt mer att omfatta all samhällskritik som riktar sig mot invandring, mångkultur, sociala kostnader, brottslighet etc

Även andras kommentarer kan tydligen numera ses som straffbara.

Ett antal ord har mer eller mindre förbjudits. Att även med statistik koppla vissa befolkningsgrupper med specifik etniska bakgrund med vissa brott är ytterst problematiskt.

Hets mot folkgrupp är ju ursprungligen en lag som förbjuder just hets. Och det är skillnad mellan förtal o hets.
Citera
2019-08-03, 00:42
Medlem
Lydans avatar
Citat:
2. Programmet Henry o Mattis ena programledare är aktiv i AfS.
Matti har gjort sig själv lustig med stereotypa skämt om finnar.

Det här låter inte bra, man bör inte ha en som är aktiv i AFS i något program. Jag har inte lyssnat på just "Henry och Matti", så jag vet inte vad som sagts där, dock har jag lyssnat på alla avsnitt av "Erik och Matti", där både Erik och Matikainen har kandiderat för AfS och varit aktiva i partiet. Båda pratade på den valfinal som den vänsterextrema makten i Stockholm försökte förhindra och förbjuda, i brott mot grundlagen, innan folket visade sig villiga att sätta emot och enkelt segrade. Riktiga människor kommer alltid att besegra råttor och löss.

I det programmet är det alltså inte bara en, utan två, som är/varit aktiva i AfS, vilket självklart är en mycket bättre sammansättning av deltagare än att ha bara en som är aktiv i AfS.

Att Matti skulle gjort sig lustig över finnar kan man självklart beklaga sig över, särskilt om det skulle visa sig vara sant (vilket det sällan visar sig vara), men då han själv är finsk, och de som beklagar sig själva är svenskar, tycks det då samtidigt vara de själva som gör sig lustiga över en finsk, och tydligt visar att det än en gång enbart handlar om hyckleri och lögner. Hade det varit rimligt att stänga av en kanal där en svensk gör sig lustig över svenskar? Nej, då skulle självklart samtliga partiers och hela medieetablissemangets närvaro på YouTube behöva raderas.

Som vanligt när det kommer till vänstern gäller: "One rule for thee, one for me".

... Om dessa spekulationer skulle visa sig vara sanna alltså, vilket jag tycker verkar helt rimligt att de är.
Senast redigerad av Lydan 2019-08-03 kl. 00:46.
Citera
2019-08-03, 00:43
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Vem är det som hatas?
På Swebbtv gjorde man sitt bästa för att avslöja lögnare, men lögnare hatar att bli avslöjade och allt som får lögnarna att känna hat betecknas som "hate speech".
Senast redigerad av PK-befriad 2019-08-03 kl. 01:22.
Citera
2019-08-03, 00:44
Medlem
Sam.Boyds avatar
Någon som hann se de sista två programmen som publicerades?

Kan någon förklaring finnas där?
Citera
2019-08-03, 00:48
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Verkar som youtube skjuter sig i foten här. Finns flera alternativ för Swebbtv att publicera sig på, alternativ som i framtiden kommer att bli mer och mer intressanta nu när youtube frivilligt ger upp en del av marknaden

Man undrar stilla hur länge de låter Henrik Jönsson ha kvar sin kanal?

Det lär ju handla om påtryckningar utifrån som gör att Google/Youtube stänger ner kanalen.
Är detta ett nytt desperat försök från makten och/eller PK-fanatiker att försöka kväva opositionen och bokstavligt tysta de som tycker fel genom global censur.
Hur länge kan flashback stå emot ?
Citera
2019-08-03, 00:49
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Det är väl inte värre än att Dan Park får fyra månaders fängelse för att ha twittrat lite. https://www.svt.se/kultur/hd-provar-inte-dan-parks-fall-far-fyra-manaders-fangelse

... Eller att kalla terroristorganisationer som "Talibanerna" för "apor".
Citera
2019-08-03, 00:51
Avstängd
Citat:
Någon som hann se de sista två programmen som publicerades?

Kan någon förklaring finnas där?

Jo Arnstberg som är en extremt klart tänkande individ sade några ord om Förintelsen - som skulle kunna tolkas som att det råder censur i frågan.

Naturligtvis var han extremt försiktig med uttalandet och på andra ställen i programmet slickade han juderöv bigtime och kritiserade till och med Palestina som stat.

Jag tror inte ens att Arnstbergs syfte vara att ifrågasätta förintelsen för jag tror att han är förintelsetroende i högsta grad. Men det han sade tror jag ändå är så pass provokativt att någon sionist fick spel och anmälde.

Det är förstås spekulationer från min sida.

/Johan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in