Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
2. Programmet Henry o Mattis ena programledare är aktiv i AfS.
Matti har gjort sig själv lustig med stereotypa skämt om finnar.
Det här låter inte bra, man bör inte ha en som är aktiv i AFS i något program. Jag har inte lyssnat på just "Henry och Matti", så jag vet inte vad som sagts där, dock har jag lyssnat på alla avsnitt av "Erik och Matti", där både Erik och Matikainen har kandiderat för AfS och varit aktiva i partiet. Båda pratade på den valfinal som den vänsterextrema makten i Stockholm försökte förhindra och förbjuda, i brott mot grundlagen, innan folket visade sig villiga att sätta emot och enkelt segrade. Riktiga människor kommer alltid att besegra råttor och löss.
I det programmet är det alltså inte bara en, utan två, som är/varit aktiva i AfS, vilket självklart är en mycket bättre sammansättning av deltagare än att ha bara en som är aktiv i AfS.
Att Matti skulle gjort sig lustig över finnar kan man självklart beklaga sig över, särskilt om det skulle visa sig vara sant (vilket det sällan visar sig vara), men då han själv är finsk, och de som beklagar sig själva är svenskar, tycks det då samtidigt vara de själva som gör sig lustiga över en finsk, och tydligt visar att det än en gång enbart handlar om hyckleri och lögner. Hade det varit rimligt att stänga av en kanal där en svensk gör sig lustig över svenskar? Nej, då skulle självklart samtliga partiers och hela medieetablissemangets närvaro på YouTube behöva raderas.
Som vanligt när det kommer till vänstern gäller: "One rule for thee, one for me".
... Om dessa spekulationer skulle visa sig vara sanna alltså, vilket jag tycker verkar helt rimligt att de är.