2019-08-03, 00:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Det är ju svårt att bevisa vare sig det ena och det andra. Men visst är det olyckligt att Trump lagt sig i.

Om systemet hade varit vettigt från början hade Trump inte behövt lägga sig i.
Citera
2019-08-03, 00:04
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Det är ju svårt att bevisa vare sig det ena och det andra. Men visst är det olyckligt att Trump lagt sig i.
Nej, Trump har visat att ha värnar om sina dindus medans Steffe gorggarsel visat att han är helt likgiltig.

Vad ska vi ha Steffe till?
Citera
2019-08-03, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Konstigt, när Rocky satt häktad var det massa svenskar som skrev/sa "Jag har full förtroende för Sveriges rättssystem, han ska inte få någon specialbehandling bara för han är en känd artist. Trump ska inte lägga sig i våra ärenden!" nu när han blivit frisläppt låter det helt annorlunda. "Sverige har vikit sig efter påtryckningar från USA och yada yada. "

Heh?

Han släpptes fri just för att svenskt rättssystem troligtvis kom fram till att han nyttjade nödvärn. Denna tråd och media har bara bevisat att vänsterblivna är rasister som hatar svarta människor!
Citera
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Nej! Det är 8.900km mellan Arlanda och Los Angeles. Flygplanet har en räckvidd på 11.000km. Det kommer att flyga direkt.

Det var ingen dålig tank. Jag har aldrig flugit mellan LA och Sverige utan att mellanlanda trots jag gjort det många gånger. Jag tycker det är konstigt att flyga norr om Island det känns som en omväg. Men jag vet att det inte är ovanligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ya think? NATO heter den.

Sverige är inte med i Nato.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
om ASAP döms för brott lär han få ett bra skadestånd

Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
5-20K , förmodligen i det nedre spannet. Så nej det kommer han inte.

Frågan är om han ens får det även om det blir än fällande dom. Så totalt ägd som han blev så kan nog slutsatsen bli att afghanen själv har provocerat fram hela incidenten och att han därför inte har rätt till skadestånd.
Citera
Medlem
Om det tog 4 timmar att flyga hit planet, måste de då inte ha bokat det innan de visste om de skulle bli fria?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Så vad säger nu alla i tråden som förnekade att det fanns någon flyktrisk? Direkt från förhandlingen till privatplan hem. Fan, tycker jag har såg någon som förutsåg detta... hmm.

Eller så tyder det på en friande dom och dom har fått OK på att åka iväg. Eller kanske blivit lovade max 1 månad vid fällande dom, och det har han redan suttit så det var OK att åka. Mycket tok med vårat rättsväsende är det, men dom är inte helt jävla dumma...... (hoppas jag)
Citera
2019-08-03, 00:08
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Sverige är inte med i Nato.

Nej, inte vad du vet... (Hihi)
Citera
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Är det nödvärn går man fri, eller hur? Alltså: det blir inget straff i så fall.

Jo något straff blir det men förmodligen bara den tiden de redan suttit i häkte.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawwazx12
Eller så tyder det på en friande dom och dom har fått OK på att åka iväg. Eller kanske blivit lovade max 1 månad vid fällande dom, och det har han redan suttit så det var OK att åka. Mycket tok med vårat rättsväsende är det, men dom är inte helt jävla dumma...... (hoppas jag)
Domstolen har inte lovat någonting. Alls.
Citera
2019-08-03, 00:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Om det tog 4 timmar att flyga hit planet, måste de då inte ha bokat det innan de visste om de skulle bli fria?

De tyckte väl det var värt att chansa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in