2019-08-02, 21:36
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Nej jag kan inte fly min rastillhörighet, so what? Jag kan fortfarande strida sida vid sida av människor av annan ras som också vill försvara vår västerländska civilisation och allt vi uppnått i form av ekonomisk tillväxt, individuell frihet och ett rättssystem som effektivt avskräcker från brott utan att fördenskull orsakar rättsosäkerhet. Det är DET jag slåss för. Inte för kristendomen (som jag inte ens tillhör) eller för någon speciell ras. Mona Walter exempelvis är ju neger och hon kämpar ju likväl för friheten här i västerlandet. Så återigen - detta är inte ett raskrig, utan ett krig för att behålla allt som byggts upp i den västerländska civilisationen ända sen de gamla grekerna. Personer såsom Zara Larsson tillhör fiendesidan även om hon är aldrig så svensk och blond.
Om din fiende har din ras som måltavla så är det ett "raskrig" vare sig du vill eller inte. Råder det något tvivel om att "den vita mannen" är i fiendens måltavla? Nej då så... Det är inte upp till dig som individ att bestämma.

Sluta försöka vinna poäng genom att vara "orasistisk". Du får endast beröm av fienden för sådant. Man bör göra tvärtemot vad fienden vill för att vinna. Så omfamna nu din identitet som vit man, försvarare av västerlandet.
Senast redigerad av PK-befriad 2019-08-02 kl. 21:39.
Citera
2019-08-02, 21:47
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Om din fiende har din ras som måltavla så är det ett "raskrig" vare sig du vill eller inte.

Isåfall är det ett raskrig från DERAS sida, men det måste inte vara det från motståndarsidan. Vid andra världskriget exempelvis så angrep Hitler judarna, men det betyder ju inte att de allierade kan anses vara "judesidan".

Muslimerna krigar mot oss infidels, men när vi krigar tillbaks så är det inte för att vi inte vill att man ska få vara muslim eller nåt sånt, utan ett rent svar på deras aggressioner. Så skulle jag ställa mig upp och beskriva mig som "islamofob" eller "muslimhatare"? Självklart inte, för det är jag inte.

Citat:
Sluta försöka vinna poäng genom att vara "orasistisk".

Jag har absolut inget intresse av att "vinna poäng" till ett anonymt konto på Flashback. Jag säger min öppenhjärtiga och ärliga åsikt.

Citat:
Du får endast beröm av fienden för sådant. Man bör göra tvärtemot vad fienden vill för att vinna. Så omfamna nu din identitet som vit man

Inser du inte att vänstern VILL provocera oss så att vi passar in i deras narrativ? "Män hatar kvinnor", "alla som inte är zigenare hatar zigenare", "de konservativa är bara några inskränkta bakåtsträvare", "de vita är rasister" etc. Varför låter du frivilligt motståndarsidan definiera hur du är? Jag är 100% antifeminist, men jag hatar såklart inte kvinnor för det! Tvärtom, feministerna är de som hatar kvinnor mest av alla, åtminstone de kvinnor som väljer bete sig kvinnligt. Jag kan tänka mig mycket som är kontroversiellt men jag söker inte kontroversialitet som självändamål.
Citera
2019-08-02, 21:55
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Isåfall är det ett raskrig från DERAS sida, men det måste inte vara det från motståndarsidan. Vid andra världskriget exempelvis så angrep Hitler judarna, men det betyder ju inte att de allierade kan anses vara "judesidan".

Muslimerna krigar mot oss infidels, men när vi krigar tillbaks så är det inte för att vi inte vill att man ska få vara muslim eller nåt sånt, utan ett rent svar på deras aggressioner. Så skulle jag ställa mig upp och beskriva mig som "islamofob" eller "muslimhatare"? Självklart inte, för det är jag inte.

Jag har absolut inget intresse av att "vinna poäng" till ett anonymt konto på Flashback. Jag säger min öppenhjärtiga och ärliga åsikt.

Inser du inte att vänstern VILL provocera oss så att vi passar in i deras narrativ? "Män hatar kvinnor", "alla som inte är zigenare hatar zigenare", "de konservativa är bara några inskränkta bakåtsträvare", "de vita är rasister" etc. Varför låter du frivilligt motståndarsidan definiera hur du är? Jag är 100% antifeminist, men jag hatar såklart inte kvinnor för det! Tvärtom, feministerna är de som hatar kvinnor mest av alla, åtminstone de kvinnor som väljer bete sig kvinnligt. Jag kan tänka mig mycket som är kontroversiellt men jag söker inte kontroversialitet som självändamål.
Min vita identitet är fri från kulturmarxistisk självbefläckelse så den är inte definierad av dem. Min identitet är positiv och grundar sig i kärleken för mitt folk. Jag tycker du bygger halmgubbar här.

Ras och kön är som sagt ett biologiska fenomen, inget som marxisterna hittat på.

Hur som helst, en dag kommer du nog inse värdet av att ha folkfränder och rasfränder, du kan behöva dem en dag, när de mångkulturella massorna tränger sig på. Kan påpeka att jag själv var övertygad "individualist" en gång i tiden men jag vet bättre nu.
Citera
2019-08-02, 22:01
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Min vita identitet är fri från kulturmarxistisk självbefläckelse så den är inte definierad av dem. Min identitet är positiv och grundar sig i kärleken för mitt folk. Jag tycker du bygger halmgubbar här.

Okej, du kanske inte är identitetspolitiker för att du hjärntvättats då. Jag håller isåfall med om att du inte kan rå för att du känner sådär primitivt. Precis som att Mona Walther inte kan rå för att hon är neger. Ska du kriga mot henne då i detta raskrig, trots att hon står på vår sida?

Citat:
Ras och kön är som sagt ett biologiska fenomen.

Det har jag inte förnekat, fast det betyder inte att man måste ha dem som sin kulturella identitet. Ålder eller vikt är exempelvis också biologiskt, men det implicerar ju inte att åldersgrupper eller viktgrupper måste ställas mot varann. Allianser bör bildas på mer genomtänkta sätt än så.

Citat:
Hur som helst, en dag kommer du nog inse värdet av att ha folkfränder och rasfränder, du kan behöva dem en dag, när de mångkulturella massorna tränger sig på.

Jag har gärna fränder kring målet att bevara och vidareutveckla den västerländska civilisationen så att tillväxten blir ännu större, den individuella friheten blir ännu större och folk kan leva ännu bättre. Men det finns ingen anledning att man måste begränsa sina allierade enbart utifrån ras. Det stör mig dock inte att du har sådana kriterier, jag tycker bara det är ologiskt, och jag råkar förresten vara vit.
Citera
2019-08-02, 22:14
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Okej, du kanske inte är identitetspolitiker för att du hjärntvättats då. Jag håller isåfall med om att du inte kan rå för att du känner sådär primitivt. Precis som att Mona Walther inte kan rå för att hon är neger. Ska du kriga mot henne då i detta raskrig, trots att hon står på vår sida?
"Raskriget" är ett försvarskrig för vår del. Om Mona Walthers agenda inte utgör ett hot mot vår överlevnad så ska vi förstås inte kriga mot henne, men hennes rasfränder kan inte stanna här i så stora antal. De har använts som pjäser i globalisternas demografiska krigföring mot oss och måste återvända. Kommer Mona Walther kämpa för det? Troligtvis inte, så hon är bara allierad till en viss grad och hon är förstås ett undantag i det stora hela. De flesta svarta skiter totalt i vad som händer med vita människor. Fighten för vår överlevnad måste vi ta själva.
Senast redigerad av PK-befriad 2019-08-02 kl. 22:22.
Citera
2019-08-02, 22:17
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Okej. Jag måste då undra, vad anser du att männen har för roll i hur vårt samhälle ser ut idag?

Stor. Olof Palme, Fredrik Reinfeldt, Stefan Löfven är ju några av de tydligaste exemplen på män som starkt bidragit till att förstöra det svenska samhället. Och givetvis massor av andra män i maktpositioner genom åren. Den vanliga korkade svenske mannen på gatan, hjärntvättad och fullt upptagen med allt möjligt annat som finns att stimulera sig med låter det hela fortgå.

Inget av allt jag nämnde tidigare hade inträffat om inte män accepterat det. Det är inte kvinnors fel att samhället är en enda dekadent sörja idag. Det är män som givit kvinnor all denna frihet, som ska beskyllas. Det är de män som har låtit feminismen sätta sina äckliga klor i det här samhället som ska beskyllas.
Citera
2019-08-02, 22:30
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Sålänge män belönar lösaktigt beteende och själv uppför sig lösaktigt så kommer detta inte att upphöra. Det fungerar inte att 50% av männen gör allt de kan för att få till ett ligg, oavsett om det är ett ONS efter krogen eller om det är på första dejten, för att sedan klaga på att tjejer och kvinnor "ligger runt".
Det ena könets beteende påverkar det andra könets beteende och det verkar en del ha missat i sina eminenta analyser av rådande utveckling.

Helt rätt. Om män hade bestraffat lösaktigt beteende hos kvinnor skulle kvinnor inte ägna sig åt det. Kvinnors sexuella frihet måste begränsas, och samhället måste bygga på monogami och kärnfamilj, så att kvinnor som väljer att vara slampor drabbas av sociala konsekvenser. I ett sådant samhälle kommer män inte heller ha något att vinna på att ligga runt.

Detta låter säkert fruktansvärt och hemskt för vissa, men sanningen är att kvinnor längtar efter detta innerst inne. Finns liksom en anledning till varför 250 miljoner kvinnor världen över kissade på sig av upphetsning när de läste 50 shades of Grey första gången. Anledningen till att kvinnor mår piss idag är för att män har givit dem frihet. Anledningen till att kvinnor inte respekterar män idag är för att män har givit dem frihet.

Typ så.

Citat:
Ja ungefär så. Jag uppskattar en traditionell man men det är rätt svårt att hitta bland de yngre generationerna. Kanske därför min ena vän slagit sig ihop med en man som är rejält mycket äldre än henne själv. Och innan du börjar med att hon vill ha honom för pengar så är det inte fallet, han har nämligen inte mer pengar än hon själv har.
Jag vill att män ska bete sig seriöst och ansvarstagande. Det är rätt så sällsynt numera bland de yngre generationerna verkar det som. Män i 50-60 årsåldern är nog av lite annat virke.

Ytterligare en sak vi kan tacka feminismen för.
Citera
2019-08-02, 22:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är förstås inte bara män som äger förmåga till rationellt tänkande. Många kvinnor är också duktiga på detta. Skillnaden är bara generell, inte kategoriskt. Ungefär som att det finns intelligenta somalier.

Snacka för dig själv, jag är som sagt ingen könspatriot eller annan patriot eller kollektivist alls. Jag är individualist. Finns ingen vettig anledning för mig att försvara en viss grupp av människor bara för att jag kan anses tillhöra den - det är ologiskt och säger mer om den som indelar. Okej jag är vit och man och hetero men vad är det som säger att världen ska delas upp utifrån just dessa tre skiljelinjer? Politikernas marxistiska värdegrund ja, men vilken auktoritet har de att ställa grupp mot grupp? Jag kanske istället för ”vit heterosexuell man” vill betrakta mig som ”fritänkande individualistisk entreprenör boende i USA”? Så varför skulle jag då känna en allians med andra män när det inte jag som har bestämt att världen ska delas upp utifrån kön.

Så tror du mellanöstern hade funkat bättre om burkakvinnorna fått styra? Tänker osökt på hijab-kvinnan i Kuwait som förespråkade att alla infidel-kvinnor borde förslavas och straffknullas.

Fast alltså, vadå tala för dig själv?
Du kategoriserar visst, det var ju det du gjorde när du sa att män är förnuftiga och kvinnor känslostyrda.

Mellanöstern kan väl knappast fungera sämre så det är mycket möjligt att det hade fungerat bättre om kvinnor fått vara med och bestämma. Hade kvinnor fått bestämma där hade de antagligen varit fria individer, vilket ju hade varit ett steg i rätt riktning mot att fungera bättre. Det är först och främst männen och deras våld som är problematiskt i Mellanöstern.
Visst, du kan ju inte sätta kvinnor att bestämma där nu hux flux, när de som styr redan skapat sån skit som råder där i skrivande stund.
Samt att kvinnor inte kan styra ensamma utan män som backar upp dem, om männen är så våldsbenägna som de är där i dagsläget, finns ju ingenting som säger att de männen skulle foga sig i ledet.
Det gör det föressten ingenstans och det är anledningen varför män styr världen. I alla länder, inklusive Sverige. Det är helt enkelt omöjligt att styra om man inte har det största våldskapitalet som grupp.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-08-02 kl. 22:40.
Citera
2019-08-02, 22:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Att bli kåt betyder att man har känslor och preferenser, och det står INTE i strid med förnuft.
Förnuft är ett verktyg som vi kan ta fram om vi vill. När vi känner den där kåtheten så kan vi tillfråga vårt förnuft om vi vill veta hur vi bäst bör kanalisera den. Om jag känner att jag vill knulla den där snygga tjejen på stranden där och nu, så frågar jag mitt förnuft först, eftersom jag inte är impulsstyrd. Förnuftet svarar då typ "javisst knulla du henne om du är kåt, men du kan inte våldta henne här och nu, du måste ragga upp henne så hon är frivillig, annars hamnar du i fängelset i några år och det är väl inte så kul?".

En oförnuftig man, typ en pundare, kanske köper en kajak på Blocket och kastar sig ut i närmsta fjällbäck. Och dör kanske samma dag. Men de människor vi ser på Red Bull TV som utövar dessa prestationer har med all sannolik ett enormt förnuft - just därför har de lyckats träna upp sin förmåga så att de klarar att göra dessa potentiellt farliga saker UTAN att förolyckas. Risktagande är i sig inte oförnuftigt. Tvärtom faktiskt - ALLT vi gör i livet är förknippat med viss risk och det vore naivt och tro att bäst alternativ alltid är det som minimerar riskerna. Det vi istället bör göra är att tänka som en aktiemäklare och BERÄKNA exakt hur stor risken är och exakt hur mycket vi kan få ut om det går vägen. Det är så ekonomer och storföretagare och generaler (riktiga förnuftsstyrda män) gör hela dagarna.

Det du här tänker på som nån sorts kvinnligt förnuft, är inte något bättre än vanliga hämningar. Visst, om man är den där pundaren som köpte kajaken på Blocket så kanske han överlever med sådana hämningar. Men förnuftstänkande är alltid bättre än hämningar. För vad händer om man alltid tänker hämmat? Då blir man en sån där grå trist figur som aldrig uppnår något i livet. Rädda pojkar får aldrig kyssa vackra flickor. Så risker bör man ta, men såklart inte de där vanliga idiotriskerna såsom att på fyllan bete sig som en spännturk och spela Allan. Hur många hjältedåd hade skett, hur många framgångsrika rockstjärnor hade aldrig blivit kända, om det hade lyssnat på alla kärringar och sagt "men det där går väl inte an".

Alltså:
Impulsstyrd pundare = sämst
Hämmad kärring = näst sämst
Förnuftsstyrd riskkalkylerare = bäst

Nu kategoriserar du igen.
Citera
2019-08-02, 23:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Hahaha, att kalla oss män förnuftiga är nog inte riktigt att sätta rätt ord på rätt företeelse. I ärlighetens namn, ni kvinnor gör ju er bäst när ni går runt i kortkort, tighta jeansshorts eller liknande och med av kåthet dimmiga ögon serverar oss en iskall gin och tonic, inte babblar så mycket utan använder era utsökta läppar och tunga till det som Gud förmodligen skapade dem till. En stor fördel förutom att det är så jävla skönt när ni suger är att ni inte kan babbla samtidigt.

Ursäkta, men hur mycket har du bäljat i dig ikväll? Hård vecka på jobb?
Jag vill dock tillägga att det går alldeles utmärkt att babbla fram något lite snabbt under tiden, det är bara att ta små pauser mellan varven och pipa fram det oerhört viktiga som måste sägas, om det nu finns något sånt

Citat:
Men förnuft, nä det är nog inte oss mäns starkaste gren. Det är liksom inte därför vi trimmar upp helt livsfarliga tvåhjulingar upp till 400 hundra km/h, paddlar kajak nerför små fjällbäckar, krigar på lite olika nivåer av farlighet och ibland mest på skoj slår varandra på käften istället för att skaka hand likt civiliserade människor.
Världen är en galen plats, det stör mig inte speciellt mycket att jag lever i den, det finns rätt mycket skoj att göra här. Inte minst att umgås med de där utomjordingarna som kallas kvinnor.
De är obeskrivligt mysiga att stifta lite mer kroppsnära bekantskap med, det är dock en bisak i sammanhanget. För det är väl för helvete ingen tvekan om vilket kön som genom historien stått för sans och förnuft, så kvinnor skall nog ges den största creden för att människan som art överlevt.
Bakom varje man som får för sig att simma under packisen, småklättra på klippor utan säkring, slåss med björnar eller lejon eller plocka ner månen så står det minst 10 kvinnor som ifrågasätter lämpligheten i det hela.
Det jävligaste är att vi män inte gör dessa idiotgrejer i något högre syfte, vi gör det bara därför att det kittlar så dödsskönt i kistan.
Det i särklass minst förnuftigaste könet är män, hur du än vrider och vänder på det går det inte att förneka. Men å andra sidan är vi mer rationella och håller inte på med en massa känslomos

Ja, du förstod ungefär vad jag menade.
Citera
2019-08-02, 23:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Stor. Olof Palme, Fredrik Reinfeldt, Stefan Löfven är ju några av de tydligaste exemplen på män som starkt bidragit till att förstöra det svenska samhället. Och givetvis massor av andra män i maktpositioner genom åren. Den vanliga korkade svenske mannen på gatan, hjärntvättad och fullt upptagen med allt möjligt annat som finns att stimulera sig med låter det hela fortgå.

Inget av allt jag nämnde tidigare hade inträffat om inte män accepterat det. Det är inte kvinnors fel att samhället är en enda dekadent sörja idag. Det är män som givit kvinnor all denna frihet, som ska beskyllas. Det är de män som har låtit feminismen sätta sina äckliga klor i det här samhället som ska beskyllas.
Det är ju bara det att kvinnor är ju människor precis som män är. Det är inte så att kvinnor är någons att äga, vi existerar alla som enskilda personer i denna värld. Sen kan man tillämpa tänket "starkast vinner" och ja, då är män starkare rent fysiskt och kommer således att kamma hem en strid om det skulle uppstå en mellan män och kvinnor. Men, de flesta människor verkar inte vilja äga någon annan. De flesta män verkar vilja att kvinnor ska vara fria individer även om de med sin fysiska styrka hade kunnat tvinga dem till annat.
Citera
2019-08-02, 23:23
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Fast alltså, vadå tala för dig själv?
Du kategoriserar visst, det var ju det du gjorde när du sa att män är förnuftiga och kvinnor känslostyrda.

Det är inte det jag menar iallafall. Så du väljer själv om du vill missförstå eller inte. Säger jag att citroner är sura och apelsiner är söta så menar jag förstås de flesta vanliga apelsiner i affären av hög kvalitet, inte omogna eller ruttna apelsiner.

Citat:
Mellanöstern kan väl knappast fungera sämre så det är mycket möjligt att det hade fungerat bättre om kvinnor fått vara med och bestämma.

Haha, problemet där är ju islam. Det är islam som gör att män måste bestämma, för så står det i Koranen. Pakistan hade väl förresten en kvinnlig premiärminister ett tag och det gjorde inte landet bättre. Tror rentav att det var samtidigt som man lät Usama bin Laden gömma sig där.

Citat:
Hade kvinnor fått bestämma där hade de antagligen varit fria individer,

Lol. Tack för att du visar din verklighetsuppfattning. I dessa länder är man så att säga "patriotisk" kring islam, inte kring kön.

Citat:
vilket ju hade varit ett steg i rätt riktning mot att fungera bättre. Det är först och främst männen och deras våld som är problematiskt i Mellanöstern.

Inte vilket våld som helst. Mellanöstern går ju knappast ut på att några män slår sig ihop och bestämmer sig för att utöva random våld. Det är RELIGIONEN som ligger bakom så gott som allt våld som sker där. Kvinnor deltar ju minst lika friskt i steningar etc, i den mån de får lämna hemmet förstås.

Citat:
Visst, du kan ju inte sätta kvinnor att bestämma där nu hux flux, när de som styr redan skapat sån skit som råder där i skrivande stund.

Pakistan gjorde som sagt det.

Citat:
Samt att kvinnor inte kan styra ensamma utan män som backar upp dem, om männen är så våldsbenägna som de är där i dagsläget, finns ju ingenting som säger att de männen skulle foga sig i ledet.
Det gör det föressten ingenstans och det är anledningen varför män styr världen. I alla länder, inklusive Sverige. Det är helt enkelt omöjligt att styra om man inte har det största våldskapitalet som grupp.

Du tänker lika konspiratioriskt om män som vissa nazister eller muslimer tänker om judar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in