2019-08-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Bara bra om fake news från högern försvinner. Och alla anti-kommunister bör vara glada över att marknaden talat och att ett företag som Google tagit ett eget beslut

Win-win för alla?

Men fake news är ok för extremvänstern i SVT??

Du bevisar bara hur vidrig vänstern är när ni anser er bättre än alla andra och endast ert perspektiv får existera.

Det är definitionen på att vara vidrigast av dem alla.
Citera
2019-08-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Swebb TV var/är fröet till ett svenskt Fox News. Den dagen vi har ett svenskt Fox News kommer uppgörelsen att ske med decennier av DDR-inspirerad propaganda i svensk public service.

Därmed inte sagt att Fox News är nåt sanningsvittne i varje fråga. Men BALANS är vad som saknas i Sverige.
Dream on. Visst, det fanns kvalité i kanalen. Men knappt en jävel tittade ju ändå på den när den väl var tillåten, och ännu färre drog några slutsatser av budskapet! Spelar liksom ingen roll. 80 % av svensken vill ändå ha mer mer mer av massinvandring, mångkultur, afghanbrott och klimatskam. Hade kunnat ingå i ComHems kabel-TVs grundutbud, hade inte gett något resultat ändå.
Citera
2019-08-02, 23:06
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Enda anledningen till att man måste ta till sådana grepp är ju om den egna agendan är i fara. Om den egna agendan är ett luftslott och om de som censureras är nära sanningen.

Handlar det bara om trams o lögner behvs inga nedstängningar, bara enkel argumenation och övetygande bevis.

Tvivlar starkt på att detta är på inititativ av Google utan att det är andra mäktiga händer som drar i trådarna.

Allt som på allvar hotar regimens agenda ska tystas. För mig är det uppenbart.
Citera
2019-08-02, 23:07
Medlem
TeamJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Enda anledningen till att man måste ta till sådana grepp är ju om den egna agendan är i fara. Om den egna agendan är ett luftslott och om de som censureras är nära sanningen.

Handlar det bara om trams o lögner behvs inga nedstängningar, bara enkel argumenation och övetygande bevis.

Tvivlar starkt på att detta är på inititativ av Google utan att det är andra mäktiga händer som drar i trådarna.

Tack för ditt visa resonemang!
Ja det understryker allt det har sagt.
Citera
2019-08-02, 23:08
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Funkar inte i Ungern.
Funkar just nu i Frankrike!
Citera
2019-08-02, 23:11
Medlem
Lydans avatar
Herregud... Jag satt bara igår och beklagade mig över hur synd det var att de är så pass mellanmjölkiga på kanalen.

De vet om att de inte kommer att stängas av för några andra skäl än politiska, och ändå vågar de inte trycka till. Visserligen kanske de ville framstå som "seriösa" också, men det kommer de ändå inte att tas om med tanke på att de ämnen de diskuterar anses vara konspirationsteorier.

De ljög för sig själva trots bättre vetande, och det gick som det gick. Den som bedriver en faktisk opinionsbildade opposition blir förtryckt, oavsett om man bryter mot några regler. Reglerna är irrelevanta för en totalitär regim och/eller företag som har en totalitär syn på samhället.

Nu måste de lära sig det som amerikansk dissidentmedia delvis har tagit till sig. Lägg ut de olika inslagen på separata och egna kanaler, och använd ett samlingskonto med huvudinnehåll till resten. Då tvingas de antingen att banna alla konto, vilket skickar en tydligare signal om vad de håller på med, eller tvingas låta visst innehåll ligga uppe och fortsätta informera. T.ex. borde Erik och Matti varit ute på egen kanal från start. Allt innehåll bör även läggas ut i ljudformat som görs delaktiga som poddar, dock kanske det redan görs, vem fan vet...

Minns att jag började fundera på det då Lars Bern hade använt ordet "neger" i Statsmakten 14 om jag inte minns helt fel. Det var beskrivande använt, något i stil med "han sa neger" eller liknande. Han uttryckte alltså inte själv att någon var eller ska kallas neger. Det var antagligen huvudanledningen som de motiverade sitt beslut med i det här fallet.
Senast redigerad av Lydan 2019-08-02 kl. 23:16.
Citera
2019-08-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
De riktiga experterna är de som forskar och får sina rön publicerade i vetenskapliga tidskrifter.

Finansierade av vilka?

Svensk Webbtelevision var finansierade av privatpersoner. Som jag.

Din agenda orkar jag inte med.
Citera
2019-08-02, 23:13
Medlem
[quote=Ollonet|68274713]
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Bara bra om fake news från högern försvinner. Och alla anti-kommunister bör vara glada över att marknaden talat och att ett företag som Google tagit ett eget

Du menar att alla skjutingar som våra parasiter från underutvecklade länder försvinner om Youtube
raderar fakta .?

Nej, det var ju helt uppenbart inte vad personen varken menade eller skrev.
Fast absolut underhållande att du utifrån dina fantasier gör egna feltolkningar helt i bästa fake news-höger och "sverigeräddar"-anda.
Men du ville väl egentligen mest vara gullig och bekräfta vad den du citerade skrev?
Citera
2019-08-02, 23:14
Medlem
Det som är bra att ingen går säker. Vi vet ju att globalisternas dröm vore att förbjuda precis allt som har invändningar på deras agendor. Betydligt lättare för svenska staten att kliva in och be facebook plocka bort svenska youtubekanaler. Då vi inte har den yttrandefrihet som fortfarande finns kvar i USA, vilket gör att man inte kan radera Red Ice, Owen Benjamin etc. Vilka ligger betydligt längre ut åt höger än svensk webbtelevision.
Citera
2019-08-02, 23:19
Medlem
Frontlinjens avatar
Måste säga att jag är chockad. Har tittat lite - tyckte inte det var så skarpa analyser alla gånger, men det var absolut inget som gick över gränsen mot något brottsligt (läs HMF).

Blir MYCKET intressant att följa hur Google motiverar detta. Har sett dem som hyfsat opartiska men detta kan få mig att omvärdera rejält.
Citera
2019-08-02, 23:22
Medlem
Kollat lite klipp på swebbtv och det har varit rätt underhållande när de tagit in frisörer som ”experter” & ”forskare” som har hemmasnickrade klimat-modeller som ingen annan forskare skriver under på. Kändes som tidningen ”en ding-ding värld” hade fått en yt-kanal.

Men jag såg kanske inget tydligt HMF, men känns inte orimligt att man skulle kunna finna det om man kollade igenom allt ordentligt.
Senast redigerad av reset000 2019-08-02 kl. 23:24.
Citera
2019-08-02, 23:23
Medlem
Snubben2006s avatar
Visst var det en del udda intervjuer med kufar som hade en del konspirationsteorier och det kändes som att intervjuaren och de intervjuade ALLTID höll med.
Men att stänga ner det p.g.a hets mot folkgrupp är för mig helt obegripligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in