2019-08-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Nu har planet passerat gränsen och befinner sig över Norge. Skål på det!

https://www.flightradar24.com/

Nä nu går det vara nog. Kan inte sitta här en fredagskväll och följa Rockys plan ut ur Sverige! Haft en pisstråkig jobbvecka så jag kunnat följa skiten men nu räcker det!
Citera
Medlem
Lalandes avatar
Ursäkta om detta kanske tagits upp redan men jag läste följande i GP’s live under slutpläderingen.

Citat:
Pantzar fortsätter med att säga att målsägandens vän inte är "en kille man ska hålla i när det blåser", och påpekar att han själv erkänt att han var påverkad vid händelsen.

Vet någon var man kan läsa om att Dawod erkänt att han var påverkad under kvällen?

Någon som vet om och var man kan lyssna på slutpläderingarna nu i efterhand?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det tror jag nog. Dom stod inte och kollade genom folks domar sist jag åkte över finska gränsen.

Han har inte gått någon dom än.
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Det tror jag nog. Dom stod inte och kollade genom folks domar sist jag åkte över finska gränsen.
Du menar att Finland gränsar mot USA och att du är enbart amerikansk medborgare eller?
Citera
2019-08-02, 22:04
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Flyger väldigt norrut. Passerat Oslo och Gardemoen om han skulle mellanlandat. Möjligen på Island. Tror dock han flyger direkt till Kanada.

Precis min tanke också.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag tror att ASAP kan fylla Globen nästa gång han kommer hit. Hela den här händelsen och rättegången har ju varit värt miljarder i publicitet. Skulle inte förvåna mig om Rocky nu är mest känd i Sverige, efter USA.

Skulle vara kul och veta hur kraftigt Stockholmssyndrom han fick i häktet. Han kramade om häktesvakten t.ex.
Citera
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag tror att ASAP kan fylla Globen nästa gång han kommer hit. Hela den här händelsen och rättegången har ju varit värt miljarder i publicitet. Skulle inte förvåna mig om Rocky nu är mest känd i Sverige, efter USA.
Ja, zigenarzlatan har halkat efter i opinionen så dindun har knipit första platsen i skämmighet i den underbara mångkulturen.
Citera
Medlem
Citat:
Men det är 16 augusti han lirar i Finland. Jag tolkade det som att RonJeremy frågade om han kommer bli insläppt i Finland.

Och jag Kanada. Tror inte Finland kollar domar på folk som besöker Finland. Vissa länder gör. Kanada, USA och Australien gör.
Citera
2019-08-02, 22:05
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Såklart. Men dock.. men asylafghanens, och hans kompis, bluff är nu synad. Nu är det många, världen runt tack vare Internet, som vet att dom är livstilskriminella, drogmissbrukande. Hans heder är definitivt rejält nedsvärtad efter detta pinsamma intermezzo.

Asylafghanens kompis påstod att han sprang tillbaka för att hjälpa sin kompis, han nämnde dock inte att han stannade och tog upp något på marken, detta ser man 0.25 - 0.40 i denna video, klickar man på kugghjulet och minskar hastigheten syns det lättare. https://www.youtube.com/watch?v=B8zAQmKgWB8
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du har fel, förmodligen för att du hjärntvättats av svenska fake news-media. Annika Östberg var i högsta grad delaktig i mordet, genom att uppmana pojkvännen att skjuta och genom att ladda pistolen. Hon fälldes för mord (first degree murder).

Om man ska dra en parallell till ett svenskt rättsfall så är det polismorden i Malexander, där alla tre inblandade fälldes för mord, trots att bara en höll i vapnet.

Eller varför inte till Rocky-rättegången? Åklagaren kunde inte bevisa vem som gjorde vad, utan försökte få alla tre fällda för att ha gjort allt "tillsammans och i samförstånd".

Då kunde det mycket väl blivit så att Rocky blev fälld trots att han personligen kanske inte gjort så mycket.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Blir han insläppt ens? Med en färsk dom i bagaget lär det vara en del länder som inte släpper in honom.
Vilken dom? Men ok ställ dig i Finland när båten anländer nästa gång och kolla upp domar på de som kliver av så kommer du att se att det inte är några problem.
Citera
Medlem
JahLoves avatar
Ingen som sitter på ljudupptagningar från förhör o.l ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in