2019-08-02, 20:26
Medlem
happilappis avatar
Så...

När blir afghanen åtalad för de brott han begick? För jag antar att det är brottsligt med sexuella ofredanden, vara aggressiv och provocera fram slagsmål, ha svartjobb och ljuga inför rätten. Det är det minsta man kan förvänta sig i en demokrati - eller?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Ja, det kan nog vara en korrekt analys från svensk synvinkel.

Men hur tror du Trumps agerande har påverkat hans väljarstöd i USA? Ökat / minskat / ingen skillnad?

Det lär nog inte påverkas alls, han har inte direkt lyckats få med sig de svarta väljarna när han hade Kanye i Vita Huste med en MAGA keps så jag tror knappast detta lär göra det bättre
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag sa redan en väldigt viktig del, han påstår sig vara livrädd.

Är du livrädd och tror att någon bär kniv så vänder du dem inte ryggen och är lugn som en filbunke.

En annan viktig del är delen ur den bortklippta delen av videon där han absolut inte låter eller uppför sig som om han är under hot.

Vart tog det 2:a bråket vägen?

Det finns till min vetskap inget som stärker påståendet om ett 2:a bråk skulle ha påbörjats

Och jag skrev:

(med bevisade lögner menar jag inte att du tror att något är fel)

Du kan inte prestera en enda sak som uppfyller det.
Citera
2019-08-02, 20:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Om åklagaren överklagar domen, tror ni Rocky kommer tillbaka för ny rättegång då?

Är det inte för lindrigt brott för att överklagas? Men inte säkert att Rocky måste infinna sig då, oftast räcker det med inspelningarna från TR.
Citera
2019-08-02, 20:27
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Så...

När blir afghanen åtalad för de brott han begick? För jag antar att det är brottsligt med sexuella ofredanden, vara aggressiv och provocera fram slagsmål, ha svartjobb och ljuga inför rätten. Det är det minsta man kan förvänta sig i en demokrati - eller?
De är redan nedlagda eftersom åklagaren ville ta upp misshandel istället. Våldsbrott har nästan alltid företräde.
Citera
2019-08-02, 20:28
Medlem
Citat:
Om åklagaren överklagar domen, tror ni Rocky kommer tillbaka för ny rättegång då?

Jag tar det igen (eftersom jag redan skrivit det en gång).

Sällan svarande, målsägare eller vittnen går upp i hovrätten. Det fungerar inte så att man tar om hela rättegången. Hovrätten tittar på materialet från tingsrätten om det kan ha begåtts misstag i tingsrätten. Man tittar på den överklagandes motivering för överklagan om den är befogad eller om domen bör ändras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Bortsett från en av afghanerna. Han sitter väl fortfarande i häktet? För andra brott?
Ja, för stöld på, eller i närheten av, Kungsgatan nån vecka eller två efter gatuslagsmålet med Rocky.
Citera
Medlem
Citat:

Jag tror inte han kommer tillbaka.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Han borde skänka pengarna till de som strider mot Sverige i Afghanistan.
Vad menad hörru ?
Citera
2019-08-02, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
De är redan nedlagda eftersom åklagaren ville ta upp misshandel istället. Våldsbrott har nästan alltid företräde.

ja om inte en felaktig politisk gruppering e inblandad
Citera
Medlem
KKNDs avatar
Jag kanske tänker lite långt men;

Slobodan verkade lite hemlihetsfull när de fråga om rocky kommer stanna i Sverige och vad han kommer göra härnäst.
Han berätta även att han skrivit låtar i häktet.

Tänk om Rocky skulle göra en spelning nu i dagarna här i Sverige och framföra de låtarna han skrev i häktet.
Jag tänker; Tänk vilken jäkla PR det skulle vara.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Så...

När blir afghanen åtalad för de brott han begick? För jag antar att det är brottsligt med sexuella ofredanden,

De som blev ofredade verkar bara ha berättat om det för Rocky, men inte för polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in