2019-08-02, 20:29
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Han lär nog aldrig komma hit igen så illa som han blev behandlad bara för att han råkade försvara sig mot en kriminell afghan jävel.
Varför inte? Han är den svarte riddaren som ska frälsa oss från de otrogna getknullarna.

Hoppas det blir en Harlem tour on afghans 2020.
Citera
2019-08-02, 20:29
Avslutad
Mina sista 3 tankar innan domen faller (har semester tills dess)

1 - Alla som intresserat sig för detta fall borde ta och utveckla sitt /nya) juridikintresse och lära sig mer. Gud vet att flera verkligen behöver det. Många har haft svaga kunskaper om nämndemän, hur HR fungerar,varför en åklagare yrkar på ett visst straff etc etc. Ni kan lära er mer och kanske få mer nöje i att följa framtid rättsfall.

2 - JAg tror domen blir på 1 månads fängelse.in/win för alla. Rocky har suttit av det och kommer inte överklaga till hovrätt, Åklagaren behöver inte dra det i HR för att få längre dom då det skulle röra sig om max någon månads längre straff. ASAP kan fortsätta vara hjälte hos vissa och Trump an ta å sig äran och BO kan få skadestånd. Och åklagarens häktning visar sig då vara helt försvarlig.

3 - Amerikaner verkar ha svårt att fatta detta med högre instans. De tror alla har som de har det med Double Jeopardy etc. De (inkl. experter på amerikansk TV) borde lära sig mer innan de yttrar sig. Lära sig att även om ASAP Rocky nte döms i TR så kan han dömas i annan instans senare
Citera
2019-08-02, 20:30
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Hade vi knullat som kaniner och sett till att föda fler barn så hade vi varit fler svenskar.
Nu är vi så få att vi nästan måste hitta en utländska för att kunna föröka oss.

Som sagt vi är ungefär sex miljoner Svenskar.

Det borde skrämma de flesta in i benmärgen.

Speciellt när bedragaren Löfven släpper in typerna i hundratusentalet som attackerade ASAP rocky varje år.

Det är riktigt illa.
Citera
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
ja om inte en felaktig politisk gruppering e inblandad
Stämmer.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Bort med galna araber och stridslystna negrer från våra gator.
Utvisa alla.
DET kallar jag samhällstjänst.
Citera
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
vi är nöjda över att de släpps nu. Vi vill tacka Sverige och alla som deltagit och samarbetat med oss. Vi är tacksamma över att jag har fått delta och observera rättsprocessen, säger Robert O'Brien i ett uttalande.

Intressant, vilka som samarbetat med honom. SÄPO?
Senast redigerad av loislois 2019-08-02 kl. 20:37.
Citera
Bannlyst
Jag hatar araber och jag hatar negrer.

Nu so säger att pk fick en smäll på käften. Ni är inte riktiga.

Milda sossar.

Negern bör sitta i fängelse. Jag skiter i hans status.
Citera
2019-08-02, 20:31
Medlem
Blankts avatar
- Ett privatjet på Arlanda flygplats väntar på rapstjärnen, uppger källor för Aftonbladet.

Han rör sig snabbt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
De som blev ofredade verkar bara ha berättat om det för Rocky, men inte för polisen.

Varför skulle de berätta det för polisen, afghaner har åtalsimmunitet mot sådant
Citera
Medlem
Citat:
Ett privatjet på Arlanda flygplats väntar på rapstjärnen, uppger källor för Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0nbAv0/asap-rocky-slappt-pa-fri-fot--efter-30-dagar?renderAsWeb=true
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Om åklagaren överklagar domen, tror ni Rocky kommer tillbaka för ny rättegång då?

Dom kommer 14 Aug. Vad händer nu om han har tid kvar att sitta i fängelse? Inte en chans att han kommer tillbaka för att ta sitt ansvar. Nu återstår bara att sätta hazaren i finkan under 1 månads tid också. Båda två är lika skyldiga.
Citera
2019-08-02, 20:32
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Var Carla Pantzar "esset i rockärmen"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in