Citat:
Ursprungligen postat av
Expired
Jag har kronisk smärta i ena höften, förmodligen artros. Fick först Naproxen som jag inte tycker ger mig mer än dålig mage. Sen fick jag paracetamol, 1.000 mg och de funkar lite, men är inte direkt potenta.
I samband med en utlandsresa köpte jag motsvarande Citodon receptfritt på apotek och har för första gången hittat något som verkligen hjälper. Det känns som att musklerna slutar krampa och att höften plötsligt ”låser upp”. Det är till och med så att jag är mycket bättre dagen efter om jag tar en tablett på kvällen.
Undrar nu om kodeinet har någon slags avslappnande effekt och om det kan vara ide att lyfta detta med läkaren? Finns det något alternativ, läste FASS och där framställs ju Citodon som värsta knarket..?
Haha det är ju morfin i det så det är ju värsta knarket tekniskt sett.
Var inte rädd för substansen, var rädd för dig själv och hur du väljer att hantera beroenden osv. Hoppas det går bra iallafall och att det fungerar!
Citat:
Ursprungligen postat av
HasseOrm
Jag tror att du kan vara lugn om du bara tar det just som en värktablett vid behov. För 30 - 35 år sedan kunde man köpa värktabletter med kodein receptfritt på apoteken i Sverige. De blev receptbelagda på grund av att knarkare lärde sig någon slags process att få ut rent kodein från dessa tabletter.
Så om du bara tar de vid behov är det nog lugnt men säg för fan ingenting till din läkare för då kommer han gå i taket.
Precis så det är i England nu, man kan köpa det på recept (visst antal förpackningar) och så är det så mycket paracetamol att de måste filtreras ut. Tror man slänger ner alla pillerna i ett glas så kommer allt paracetamol åka ner i botten eller något liknande.