2019-08-02, 18:39
Medlem
Rainmans avatar
Nu fattas det bara att trump flyger in navy seals och fritar asap , det hade varit något.

Sedan sätter han in strafftullar mot afganisverige
Citera
2019-08-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ochvemedu
Enl försvarsadvokaten har han under sina 20 år aldrig haft sån rädd traumatiserad klient. Stackars 19 åringen, tog hårt på han. 150K i kassan hjälper säkert😄

Gissar på avtänd. Om det inte är 100% lögn.
Citera
2019-08-02, 18:40
Medlem
Vasilevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Finns det någonstans man kan lyssna på Pantzars slutplädering för att höra om den var lika bra oralt som på skrift?

På måndag så kan man begära ut ljudfilerna från Stockholms tingsrätt, jag gissar att dom ljudfilerna som tingsrätten spelar in för att göra det enklare med förhandlingar i hovrätten snart kommer att hitta till denna tråd på Flashback forum. Så med det sagt, vänta tills på måndag och titta i denna tråd.
Citera
2019-08-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Menar du att tjatandet är en godtycklig anledning för misshandel? Då skulle massa barn blivit misshandlade fler gånger om dagen 🧐

Nu är det inte det skälet som har anförts, har du inte lyssnat på förhören?
Citera
2019-08-02, 18:41
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Menar du att tjatandet är en godtycklig anledning för misshandel? Då skulle massa barn blivit misshandlade fler gånger om dagen 🧐

Läs hela mitt inlägg och sluta missförstå mig med flit? Jag frågade om det var detta som Dawod hävdade i förhöret, det är alltså inte min egna åsikt.
Herregud.

Detta var vad jag skrev:
Citat:
Sa Dawod i sitt förhör idag att anledningen till varför Asap drämde honom i backen var för att Mustafa fortsatte tjata? Minns att någon skrev det här men jag såg inte det i expressens liverapportering, gissar att det fanns någon bättre live som man borde följt istället.
Senast redigerad av Lalande 2019-08-02 kl. 18:43.
Citera
2019-08-02, 18:42
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det behövs mer pengar till rättsväsendet, så vi kan starta fler rättegångar av det här slaget.
Kanske det kan tas från äldrevården tex.
Gamlingarna är alldeles för bortskämda som får pepparkakor till kaffet.

Men gamlingarna ska ju få vård via våra nyinkomna hazarer och afghaner, dom behöver ju träna upp sig på hot och våld innan dom ger sig ut i vår otrygga stad där det stryker omkring amerikanska rappargäng som kan slå dom....

(obs ironi)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är inget jobb ... hur kunde du få en sådan tanke???
Flashback har inga anställda skribenter.

Nej, du får inte fysiskt försvara dig mot verbalt hot.
Du får inte ens fysiskt försvara dig mot person när det utförts fysiska attacker på ditt boende.
Så länge du själv eller någon annan inte är under direkt hot och föremål för pågående eller påbörjad attack så gäller inte nödvärnsrätten.
Om en attack avslutats så gäller inte nödvärnsrätten. Du får alltså inte bruka övervåld bara för att du är arg.

Nej, det står inget om det - utan när attacken är avvärjd så upphör nödvärn.

Det finns ingen allmänt vedertagen definition på angrepp eller dess början eller slut. Nödvärnsrätten bygger på den angripnes subjektiva upplevelse och värdering av situationen.
Senast redigerad av Turbohaler666 2019-08-02 kl. 18:45.
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Rasism?
Utlänningar är inte en ras och vår lagstiftning är inte heller en ras.
Oförblommerad rasism ja, men visst har du rätt i att utlänningarna inte är utav blott en ras.
Citera
Medlem
MrAndress avatar
Citat:

Du är mer än lovligt dum i huvudet.

Barnaga är väl det sista som gäller i detta fall? En troligtvis påtänd afghan angriper en man som kastar undan afghanen efter blivit trakasserad av vederbörande.

Visst afghaniraniern hoppas väl på att vara 16år igen så han ej utvisas. Men ack dom åldras dom med genom att åren går.
Citera
Medlem
Satan vad spännande!!!
Citera
2019-08-02, 18:43
Medlem
Bajsbaronens avatar
Det bästa för skattebetalarna vore nog om baarnen fick sitt skadestånd på 140' så de kan fira med en rejäl heroinöverdos. Det är knappast sista gången vi ser de här parasiterande pundarna förekomma i brottmål.
Citera
2019-08-02, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Högst oklart om och hur många sparkar det var, kanske bara en trampning eller några sparkar, högst oklart. Det som berättigar nödvärn redogör däremot livvakten och Rocky mycket väl för.

Det var stor risk för att afghanen skulle studsa upp med en kniv i handen om det bara hade blivit ett kast och då skulle inga muskler ha hindra allvarliga skador eller död. Anna Lindh har erfarenhet av vad knivskador kan orsaka.

Men som jag förstått den svenska nödvärnsrätten, är det just det man inte får göra. Ie se till att dom inte reser sej igen.

Man har bara rätt att freda sej. Givetvis en lag skriven i en annan tid. Om man inte är fysiskt helt överlägsen, ser man ju till att motståndaren inte reser sej.

Vi kanske får en ny lag, lex Rocky; som du boxas med på tända får du banka på till dom inte reser sej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in