2019-08-02, 16:05
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Kolla tiden din idiot! Hur fan ska han softa på Facebook om han infinner sig i tingsrätten i nuläget?

Horungen har svarat i sin gamla facebook i alla fall...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pissbogen5
Du verkar aldrig ha läst nationalekonomi, du gör ett typiskt broken window fallacy.

Eftersom vi har en offentlig sektor som bekostas av det privata näringslivet så kommer kostnaderna för invandringen ta pengar från den övriga välfärden såsom sjukvård, skola, pensioner etc.

Varje invandrare kostar enligt Joakim Ruist 74 000 om året, för 3 st hade vi kunnat anställa en sjuksköterska istället.

Ja visst konkurrerar all konsumtion med annan konsumtion och givetvis är den här formen av konsumtion inget positivt, men det driver ändå upp BNP när staten konsumerar mer. Därför ska man inte per automatik bli glad när BNP stiger, djupare analys krävs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte att det är så. Jag tror de uppfattade förföljarna som jobbiga, och de ville bli av med dem. När de inte gick iväg frivilligt så blev BO nedkastad och sparkad på.

Vad du tror är inte särskilt realistiskt. De har själva uppgett under rättegången att de uppfattade situationen som väldigt hotfull och farlig för dom. Det säger ju sig självt. Att bli förföljda, hotade och attackerade av typer som dom uppfattade som drogpåverkade. Livvakten säger gång på gång på gång att dom inte vill ha bråk och att dom ska gå iväg. Det är klart att deras försvarsmekanismer slås på med full kraft till slut. Förövrigt påminner du mycket om användaren Micro113 och det ska du absolut inte ta som en komplimang, snarare tvärtom.
Senast redigerad av Pazzamo 2019-08-02 kl. 16:09.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Tror inte det blir 6 månader. Justerar min gissning till 4 månader villkorlig + böter och lite skadestånd, dock långt ifrån målsägarens helt galna anspråk. Förhoppningsvis gör målsägarens dåraktiga anspråk att han får stå sina egna rättegångskostnader.

Även rätten tröttnade till slut på hans verklighetsfrånvända plädering;

"Ordföranden ber nu om att målsägarbiträdet ska ge skadeståndsyrkandet."
Citera
Medlem
Sobofieds avatar
Åklagaren la sig lägre än jag trodde.
Citera
2019-08-02, 16:06
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Den är väl slut?
Ja, den var nog slut när han skrev det. Men han var snabb!
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Varför körde du inte därifrån istället?

Hade en anhörig som rastade hunden i skogen.
Gick ej köra ifrån då, när det springer en dåre lös.
Citera
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Men man går heller inte in på en bakgata. Nej jag tror inte Rocky var rädd.

Rocky gjorde som livvakten sa.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Men man går heller inte in på en bakgata. Nej jag tror inte Rocky var rädd.

De vände även afghanen ryggen utanför Max, så de var nog definitivt inte livrädda.

Frustrerade och arga över en tjatig afghan?

Definitivt men inte rädda
Citera
Avslutad
Livvakten började inte alls. I videon utanför Max ser man afganen lyfta sin högra hand och föra upp den mot livvaktens bröst /Ansikte.. Ingen med självbevarelsdrift gör så mot en 150 kg livvakkt eller dörrvakt eller polis. Afganen fick en förstaklssig lektion i hyffs.
Citera
2019-08-02, 16:07
Medlem
RobertoSavianos avatar
"Strömberg säger vidare att något måste ha påverkat det vittne som medverkade i videolänk under dagen och som ändrat sin utsaga gällande flaskorna."

Får han verkligen insinuera sånt här?
Citera
2019-08-02, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fact
Nej nej, han hade skjutit honom också, och sedan styckat.

Är du seriös? Ett kast kan vara lika brutalt, speciellt när han inte ser vad som finns i sin omgivning. Sluta vara så enögd för att det var en afghan.

Bara för att någon följer efter en så ger det en inte rätt till att misshandla någon 3 mot 1.

Jag kan inte säga att jag gillar afghaner något vidare. Men det är principen som gäller. Ingen av dem gjorde rätt och båda borde stå sitt kast. Men att vara enögd bara för att det handlar om en afghan.
Nej, inte ett kast där han håller i den andres armar, det är mer av brottning. Tycker du att det hade varit bättre med en skalle eller knytnävslag istället? det är ju det vanliga i sådana här situationer. Jag håller inte på med kast eller brottning så det var väl tur att afghanen inte mötte mig eller någon liknande som använder knytnävar för då hade han blivit ommöblerad i ansiktet (och jag troligen knivskuren).

Tre eller fyra som sätter stopp på förföljelsen, vad spelar det för roll? Det hade kunnat vara en mindre galen hund som hela tiden skäller och förföljer tills sällskapet ledsnar, fredar sig och jagar iväg den. Här är det en människa som utan anledning söker bråk och förföljer sällskapet trots uppmaningar att lämna dom ifred.

Det ska inte vara möjligt att ostraffat trakasera och förfölja människor på stadens gator. I ett bra samhälle finns inga sådana människor, dom har fått hjälp, skickats hem eller plockats in. I ett mindre bra samhälle är det fler poliser och väktare ute på gatorna som kan ta hand om dessa problem. I vårt samhälle undviker vi istället platser eller överlämnar värdesaker och springer. Det förstår ju inte Rakim Mayers och hans sällskap som inte är svenskar drillad i den fega skolan att vika sig även om dom i antal är i överläge.

Jag hoppas att du och dina vänner någon gång får känna den frustrationen att ha en typ som detta efter er och vara helt maktlösa. Ni ringer naturligtvis till polisen som ber er vänta eller går in på en resturang där andra oskyldiga, helst väktare får lösa er situation. Kan du känna din egen feghet och skam här att inte våga sätta gränser för människor som inte kan bete sig normalt i ett samhälle. Den här afghanen lyssnade inte, han ville ha konflikt och hade följt sällskapet ända till hotellet där han kanske senare planerat något värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in