2019-08-02, 18:21
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Testa att skydda huvudet med händerna, inte avvärja ett slag. Hur håller du armarna?

Nu visade dock målsäganden i rätten hur han höll upp armarna, oturligt nog för dig. Eventuella skador hade hamnat på undersidan av armarna isåfall. Inte ovansidan. Inget snack om saken.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Det mest provocerande i dag från Expressen:

"Målsägandebiträde Magnus Strömberg*begär ersättning på drygt 230 000 kronor, som avser 118 timmars arbete, berättar rättens ordförande."
Citera
Medlem
" Åklagaren Daniel Suneson gör nu en justering på gärningsbeskrivningen:
– Mening två kompletteras med ”stampar på honom på marken”, säger han.
Försvaret vill inte kommentera detta. "

--------
Hur löd mening två innan? Stampa känns ju grovt.
Citera
2019-08-02, 18:22
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Hur menar du att det inte passar in i scenariot att man håller händerna för huvudet när någon hugger och/eller skär med glas?
Att ingen har någonting i händerna efter han kastats är en. Att det inte finns något blod på platsen är två. Att han bevisligen ljuger om allt är tre.
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Ja, och känner sig antagligen säker på att han kommer få sina 140 000.
Och det där har han skrivit i en paus i tingsrätten. Om inte nån annan står bakom fb-profilen.
Knappast va.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Alltså... fröken Pantzar - vilken tjej!

Håller med. Jag är lite golvad av henne och hennes slutplädering. Way to go!!
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nu visade dock målsäganden i rätten hur han höll upp armarna, oturligt nog för dig. Eventuella skador hade hamnat på undersidan av armarna isåfall. Inte ovansidan. Inget snack om saken.

I så fall ger jag mig. Har du sett det själv på plats, eller kommer det från liverapportering?
Citera
2019-08-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du jobbar väl enbart med att skriva på flashback. Nödvärnsrätten låter fint på pappret, men det är lite mer komplicerat än så. Många som bittert fått erfara hur det fungerar i verkligheten. Om man blir hotat verbalt och det inte går kommunicera med personerna hur man än gör, så får man försvara sig. Då dessutom man kan anta att personerna kan ha vapen på sig, räcker det med ett liten knuff? Så är allt över tror du? Om man anser att det finns ett överhängande angrepp som i det här fallet, så har man rätt att använda nödvärn enligt lagen. Det står inget om att bara för en person hamnar på marken, så är angreppet över.

Nej, för det vore ju helt orimligt att specificera när angreppet "är över" i lagtexten.
Citera
Medlem
Direktlogiks avatar
Såsnabbtsommöjligt-gänget har visat stort tålamod samt ej utövat mer våld än nödvändigt.
Afganiranierna är väldigt provocerande och beter sig som multidrogade multikriminella.

Det bör markeras att man inte kan ostraffat bete sig som dessa afghaniranier.
Hur kan Såsnabbtsommöjligt-gängets anmälan bara läggas ner?

Rättssamhälle??
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Direkt någon har länk till presskonferens med Slobodanr ni vill snäll och länkar till den här? Skulle uppskattas
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag är ganska oinsatt ja. Ej tittat på FUP, åtalet eller liknande. Följt media lite grand, främst idag.

Men när jag tror det landar i normalgraden utgick jag inte från att han hade fått frakturer av våldet. Om han fick brutet revben och näsa och blev skuren med en trasig flaska så skulle det nog rent av kunna bli grov misshandel.

Han röntgades över revbenen, läkarna fann inget, de kunde också konstatera att den sneda näsan med all sannolikhet var en äldre skada. MÄ klagade också på att läkarna inte brydde sig om honom tillräckligt. Jag hoppas att detta leder till en friande dom, det är för många lögner från MÄ att det ens ska vara underhållande.
Citera
2019-08-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Håller med. Jag är lite golvad av henne och hennes slutplädering. Way to go!!

Du kan lyssna på hennes slutplädering på tv4 appen. Som ljuv musik i öronen. Wow.. Vilken jävla kvinna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in