2019-08-02, 16:35
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
" Nu placerar Slobodan Jovicic en grön flaska framför rättens ordförande. Ser ut som en champagneflaska. Han beskriver rättegången och allt runt omkring som en "show". "

Hahahahaha, helt rätt!

Är det kanske flaskan Rocky höll i ärmen på videon?!?!?
Citera
2019-08-02, 16:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Vad ska Slobodan hitta på?
ASAP Rockys advokat Slobodan Jovicic berättar att man har med ”rekvisita”. Han plockar fram en tom champagneflaska och placerar den framför en smått förvånad ordförande.

Tycker han ibland verkar vara lite starstruck. Kanske vill impa på sin klient. Får väl se.
Citera
2019-08-02, 16:37
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ok. Så de riskerade att bli förföljda till hotellet?
Du förstår alltså inte att den påtända Jafari provocerade fram bråket för att få skadestånd? Du kanske t.om. tyckte hans vittnesmål igår inte alls var en katastrof?
Citera
2019-08-02, 16:37
Medlem
- Jag ber rätten ha med sig att på film finns det två skeden. Det ena är det där målsäganden påstår att man slagit honom med en flaska i huvudet och slängt honom i marken, och så vidare, och så vidare.
- Sedan finns skeendet vid pelaren, som åklagaren inte riktigt har förklarat, säger Jovicic.
Han menar därmed att de har blivit utelämnade till att göra en egen tolkning i ett centralt och viktigt skeende.
- Jag menar att min klients intresse av att förstå när och hur han har begått brott. I avsaknad av det har vi fått göra en egen tolkning.
Citera
2019-08-02, 16:38
Medlem
dunias avatar
Så jävla seg den här Knutson är alltså.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Om du hade vetat vad du talade om så skulle du inte komma med såna tramsiga jävla repliker. Det uppträdande som afghanen uppvisat är tillräckligt för att dra slutsatsen att det finns en risk att han är/var beväpnad.
Nej, det är inte tillräckligt för att flera skall stå och sparka på honom när han ligger ner. I ilska - visst, men inte i nödvärn.
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
GP refererar hyfsat, Expressen har en latmask som rapporterar idag.
https://www.gp.se/kultur/kultur/%C3%B6gonvittnen-kan-avg%C3%B6ra-asap-rockys-%C3%B6de-1.16793103
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Hur ofta dömmer tingsrätt efter vad åklagare yrkar på för straff?

Brukar minskas i förhållande till om det föreligger oklarheter. Åklagaren skall dessutom se till att straffet är rimligt, inte vad han själv anser.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Du förstår alltså inte att den påtända Jafari provocerade fram bråket för att få skadestånd? Du kanske t.om. tyckte hans vittnesmål igår inte alls var en katastrof?

Jag tror inte han tänkte så, nej. Däremot nu i efterhand verkar han mån om att få ett ordentligt skadestånd.
Citera
2019-08-02, 16:39
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Det är inte åklagaren som bestämmer straff.

Nä, jag vet, blev lite rörigt formulerat. Vad jag menade var att åklagaren yrkar på ett hårt straff (för att statuera ett exempel) och att domstolen kommer med en hård dom (för att statuera ett exempel). Jag har svårt att se att de nöjer sig med ett lågt straff nu när strålkastarljuset är på dem, åklagaren går säkert igång sexuellt på tanken att straffa Mayers hårt och läsa om det i amerikansk media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WizKhalifas
Vafan, vilken liverapportering följer du?

Såhär skriver Expressen:

Slobodan Jovicic påtalar samtidigt att det här är som vilken rättegång som helst.

Hittar Expressen på tro?
Aftonbladet
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är inte tillräckligt för att flera skall stå och sparka på honom när han ligger ner. I ilska - visst, men inte i nödvärn.
För nödvärn kan det rent av vara nödvändigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in