2019-08-02, 15:42
Medlem
Browndawgs avatar
Som väntat har åklagaren totalt lagt ner sina försök att få det till grov misshandel. Han pläderar för en misshandel av normalgraden.
Citera
2019-08-02, 15:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
1. Vittnen menar att han var påtänd. Han är dömd för heroininnehav. Han är afghan.

2. Videon från Max visar att det är afghanen som startar bråket.

1. Jaja.

2. Vad jag förstår har han anmälts för detta? Men utredningen lades snabbt ned? Kan ha missuppfattat.
Citera
2019-08-02, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Nu menar videon där afghanen slår livvakten med hörlurarna fast bevisningen visar något annat? Samt att man gång på gång följer efter gänget fast de ber dom gå?

Bevisningen för det du säger är väl mer en rättvisa vad de förtjänade. Sedan är väl sparken i sig onödig men likväl på videon så visar det vara gruff.
Jag uttalar mig inte om rättvisa, och det gör inte rätten för den delen. Frågan är inte om det är "gruff" eller inte. Frågan är inte om hazarens flygtur var berättigad. Frågan är om basketamerikanerna har slagit och sparkat hazaren, och då frågar jag i vilken värld är det svag bevisning med en video som utvisar att just det har skett?
Citera
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Åklagaren verkar aldrig ha haft två påtända kriminella i hälarna. Ej heller verkar han kvala in som professor i logik:

"Enligt polisens utredning finns det glassplitter där målsäganden kastas men inte där han landar.
– Det styrker att någon av de tre använt glasflaska som ett tillhygge, säger åklagaren."

Jo, deras bevisning är exakt lika stark som den var sekunden ASAP själv la upp filmen på internet liksom, de har inte bevisat någonting utöver det, och bara för det återgår de till att kastet är viktigt.

Samt att i en månads tid har de sagt att folk slagit med en flaska, aldrig sagt huggit med krossad flaska eller dylikt, menar, bli slagen med hammare eller skuren med kniv är två ganska skilda saker.

Det är inte en bra sak att som brottsoffer inte kunna veta vilket av de det var (som hans advokat försöker få det att låta som. "Han e ärlig att han inte minnas." Lol)
Citera
Medlem
Efter åklagare Daniel Suneson, uttalande så har jag from nu tappat hoppet för rättvisan.
Möta två påtända unga män är inte som förr när de va lite fylla o gruffs. Har inga ord för hur långtifrån verkligheten denne man måste vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Eller ljuga om att man förlorat all släkt och vänner för att sedan åka till just sin släkt.

Glöm inte att han yrkar på ersättning för utebliven inkomst när han inte ens kunde visa upp någon faktiskt dokumentation av hans arbetsgivare (eftersom det inte finns någon).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Åklagaren frågar sig inte hur det kommer sig att de "tunna killarna" vågar kaxa mot ASAP & Co? Två möjliga skäl, var för sig eller tillsammans:

– De var påtända och saknade självbevarelsedrift
– De var beväpnade

Ett våldtäktsoffer som är berusad brukar få skylla sig själv. För ensamkommande gäller tydligen andra regler. Hade den kriminelle knarkaren rusa ut framför en bil istället så hade väl chauffören dömts för mordförsök. Svenskt rättsväsende är en parodi om det blir fällande dom i detta fall.
Citera
Medlem
Kan någon svara på min fråga???!?

Varför agerar åklagaren som försvarsadvokat åt skäggbarnet ? Ska inte en åklagares uppgift vara att samla in uppgifter och redovisa det men istället sitter Sunesson där och försvarar skäggbarnet. Det är väl upp till domaren att bedöma om de ska fällas eller inte och inte fan en åklagare ska öka på trycket för att de ska dömas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fact
Bara för att någon följer efter en så ger det en inte rätt till att misshandla någon 3 mot 1.

Du kan inte attackera tre personer och sedan säga att de inte får försvara sig eftersom de är fler eller större. Ge fan i att attackera folk om du inte vill ta emot våld, ska vi säga så?
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Just vad han är dömd för tidigare spelar mindre roll, tycker jag. Däremot spelar det roll hur ASAP med följe uppfattade honom.

Var de rädda för sin egen säkerhet att han skulle varit beväpnad, och därför kastade de ned honom, och fortsatte med sparkar när han låg ned? Hade de i så fall inte hellre kunnat ringa polisen (funkar bra att ringa 911)? "Vi är fem stycken här som är förföljda. Vi går in på en mindre gata nu, och är rädda att han ska knivhugga oss."

Eller var det så att de [med rätta] tyckte att han var jobbig, som inte slutade förfölja dem, och det var därför som de brukade våld mot honom?

Jag lutar åt det sista.

Jo, det är klart att så är det faktiskt. Samtidigt tror jag att hans taffsande också var en utlösande faktor för det.
Citera
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En gång skyldig till narkotikabrott - alltid påtänd...
Nu är du allt lite hård mot Asap. Han har faktiskt städat upp sitt liv.
Citera
2019-08-02, 15:44
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
...

För övrigt är ju denna expert i fel land ändå. Borde inte han vara i Italien för att säkra rätten för de två knarkande polismördarna USA valde att dumpa på europa som svar på Rocky-skandalen?

...
F*n vad du tjötar om dom. Vad har de med saken att göra? Klart att han inte vill stötta polismördare, hur tror du det skulle se ut?

Och vad är det för trams om att de skulle vara dumpade i Europa som nån hämnd för Rocky-skandalen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in