2019-08-01, 22:36
Medlem
Sjukt löjligt att sätta Zarif på sanktionslistan och de vill inte erkänna han som utrikesminister? Okej så vem ska de förhandla med? Han verka ju 100 gånger mer rationell än någon amerikanska representant. Han var väl för frispråkigt och det tillåts inte av ett land med yttrandefrihet.

Krig känns otroligt korkad, ologiskt, onödigt och följderna kan bli allvarliga. Men de börja måla in sig själva i ett hörn, där enda utvägen är oundvikligen ett krig av något slag. Men om de kan hålla sig fram till presidentvalet nästa år, så kan allt ta en mer positiv vändning med en ny president. Jag kan inte se hur Trump ska få till något nytt avtal.

Trump har lyckats skapa mycket oordning på den internationella marknaden, nordkora, kina, iran, venezuela etc. Jag tror inte han vill ha krig, då han själv har kritiserat Bush enormt mycket för han drog in USA i Irak-kriget. Men hans handlingar ökar likväl risken dramatiskt för krig. Han skapar problem där det inte var några problem.

Men om det blir ett krig, så kommer sverige vara den största förloraren, även om vi inte deltar i den öht. För då kommer en enorm massinvandring utöver den som har redan har pågått och pågår, och som kommer välkomnas med öppna armar av de svenska politikerna, som verka skita fullständigt i hur det går för sverige och svenskar.
Citera
2019-08-01, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Se gärna denna videon och du kommer att förstå varför EU inte vill följa USA:s väg.

UK vill fortfarande hålla sig kvar till avtalet och de vill heller inte följa det amerikanska initiativet till ett sjöfartsskydd.

Videon.

https://www.youtube.com/watch?v=8OuS6DcNdOY

UK kunde dock ha hållit sig mer neutral genom att inte begå krigshandlingar som att ta irans fartyg.
Citera
2019-08-02, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Eftersom ingen annan någonsin pratat om det... förutom dig. Du tog upp detta och du är exiliranier så jag antog att iranska propagandan är kanske ganska framgångsrik om även exiliranierna köper det

Alla förutom de som kollar på iransk TV förstår att det inte finns på kartan att EU skulle gå ur LMAO. Frågan är dock om de lyckas/orkar kringgå USA:s sanktioner eller inte. Och om Iran "accepterar" det EU eventuellt lyckas leverera.
Du låter som en extremt omogen person. Använder slang som "LMAO".

Folk som använder emojis så ofta som du gör är oftast intellektuellt obegåvade.

Det är svårt att förstå vad du menar. Iranier i utlandet som har flytt hatar den regimen, 99 procent av dom gör det, sedan finns det regimanhängare, frågan är vad dom gör här, dom trivs ju inte i friheten.

Så det är svårt att förstå vad du menar.

Vad är det för typ av propaganda som vi skulle köpa menar du?

Jo, det finns visst på kartan för oss exiliranier att EU ska gå ur, varför ska dom ens vara kvar? Vi hatar Europa, för det är alltid dom som varit i framkanten av all dåtid inblandning när det kommer till Iran. Speciellt Britterna och Ryssarna.

Nej, INSTEX har ju ej hjälp. Och kommer inte hjälpa, och Zarif hotade nyligen med att Europa måste ta ansvar för det man lovade och kom överens över, för Iran kommer snart börja avgå från vissa andra antaganden igen.

Jag tog inte upp någonting om exiliranier när jag citerade dig.

Jag tycker att sättet du skriver på är svårt att förstå. Nu när jag har läst om lite mer så förstod jag ena meningen i ditt tidigare inlägg bättre.

Iranier är inte dumma i huvudet, Iran lurar inte befolkningen till att tro att USA är ensamt, de är mycket väl medvetna om allt, och det märks i vardagen där nere.

Jag vill fråga dig.
Är du Jude?
Citera
2019-08-02, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
UK kunde dock ha hållit sig mer neutral genom att inte begå krigshandlingar som att ta irans fartyg.
Ja.

Deras beslut var mycket korkat. Men när de valde att ta beslutet om att behålla fartyget i 30 dagar till visade dom tydligt vilka clowner dom är.
Citera
2019-08-02, 00:47
Bannlyst
Så SHELL har meddelat att man inte låter fler brittiska flaggor passera genom sundet. Och om det sker framöver så måste fartygen eskorteras av den brittiska marinen. Helt klart att Iran har lyckats här.

https://www.reuters.com/article/us-shell-iran/shell-not-taking-british-flagged-tankers-through-hormuz-idUSKCN1UR4A0

Inte konstigt att britterna är så förbannade och så nojiga om detta då.

Men ändå så finns det dom som menar att det är Sverige som förlorar på det...

Iran har visat vem det är som bestämmer i Hormuz och att väst ska förvänta sig olycka om man leker med Iran. Man har skämt ut och skitit väst i nyllet på det sätt som man önskade sig!

Britterna förlorar helt klart.
Citera
2019-08-02, 10:09
Medlem
wwrs avatar
Det verkar som om president Rouhani besökte Macron i tisdags under den franske presidentens semester vid Medelhavskusten! Har det varit med i tråden? (Min uppkoppling är trög nu.)

Googlar jag på "Macron Rouhani meeting" kommer en enda träff upp från ett medium jag aldrig hört talas om tidigare. Mörkläggning på gång, verkar det som.
Citat:
In what Macron's office said was as a "long" discussion with Rouhani during the French leader's annual holiday at Fort de Brégançon on France's Mediterranean coast, the president "recalled the need to initiate a de-escalation of tensions."
https://www.israelhayom.com/2019/07/31/macron-rouhani-hold-talks-over-iran-us-tensions/
Senast redigerad av wwr 2019-08-02 kl. 10:21.
Citera
2019-08-02, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det verkar som om president Rouhani besökte Macron i tisdags under den franske presidentens semester vid Medelhavskusten! Har det varit med i tråden? (Min uppkoppling är trög nu.)

Googlar jag på "Macron Rouhani meeting" kommer en enda träff upp från ett medium jag aldrig hört talas om tidigare. Mörkläggning på gång, verkar det som.

https://www.israelhayom.com/2019/07/31/macron-rouhani-hold-talks-over-iran-us-tensions/
Ja, de hade ett möte. Men det det kommer inte leda till någonting. Jag vet ej om det specifikt har nämnts i tråden, men jag tror att jag nämnde att de möttes, och att Frankrike ville hjälpa Iran till att tona ner situationen.

Tror även att det skall finnas bilder på dessa möten. Inte säker.

Men Frankrike har alltid varit en hjälp för dessa prästerna, det var dom som skyddade Khomeini.
Citera
2019-08-02, 13:32
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ja, de hade ett möte. Men det det kommer inte leda till någonting. Jag vet ej om det specifikt har nämnts i tråden, men jag tror att jag nämnde att de möttes, och att Frankrike ville hjälpa Iran till att tona ner situationen.

Tror även att det skall finnas bilder på dessa möten. Inte säker.

Men Frankrike har alltid varit en hjälp för dessa prästerna, det var dom som skyddade Khomeini.
Det här gått dåligt för oljetjuvarna och krigshetsardårarna på sistone. Guaidó fick lägga ned och Rouhani tittar över och morsar på Macron under semestern. Trump har bidragit positivt v.b. Iran i alla fall.

Men man kan aldrig räkna ut globalisterna, bara vara tacksam när de har motlut och se vad som kommer härnäst.
Senast redigerad av wwr 2019-08-02 kl. 13:35.
Citera
2019-08-02, 13:42
Bannlyst
Citat:
Det här gått dåligt för oljetjuvarna och krigshetsardårarna på sistone. Guaidó fick lägga ned och Rouhani tittar över och morsar på Macron under semestern. Trump har bidragit positivt v.b. Iran i alla fall.

Men man kan aldrig räkna ut globalisterna, bara vara tacksam när de har motlut och se vad som kommer härnäst.
Vilka är globallisterna enligt dig?
Citera
2019-08-02, 13:44
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Vilka är globallisterna enligt dig?
Hela svaret får bli en annan tråd. De som vill lägga under sig Venezuelas, Iraks och Irans olja hör i alla fall dit.

Men inget av denna verkar de komma åt. Vad kommer att ske istället?
Senast redigerad av wwr 2019-08-02 kl. 13:55.
Citera
2019-08-02, 14:32
Bannlyst
Citat:
Hela svaret får bli en annan tråd. De som vill lägga under sig Venezuelas, Iraks och Irans olja hör i alla fall dit.

Men inget av denna verkar de komma åt. Vad kommer att ske istället?
Du tycker inte att de lyckades med Irak?
Citera
2019-08-02, 14:51
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Du tycker inte att de lyckades med Irak?
Det är väl Iran som kontrollerar Irak och dess olja nu, vad jag förstått. Gränsövergångar öppnas. Man bygger järnväg mellan Iran, Irak och Syrien. Irakiska parlamentsledamöter ropar "Yankees go home" i parlamentet.

Senaste "militäringripandena" har bara försvagat USA:s position, vad jag kan se. Iran vänder sig mer mot Ryssland och Kina. Syrien fick man ge upp. Turkiet köper S400.

När det börjar bli tomt i tanken så kan krigshetsarna bli desperata. Risk att något sker, men vad?
Senast redigerad av wwr 2019-08-02 kl. 14:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in