2019-08-02, 14:34
Medlem
rough-justices avatar
Afghanens livvaktsskydd beror inte på någon verklig hotbild. Polisen och åklagarna har ägnat sig åt damage control. Hazaren kom till rättegången direkt från häktet. Vad hade inte afghanen kunnat hitta på utan livvakter som håller koll på honom?
Citera
2019-08-02, 14:34
Medlem
Jofs avatar
Till såna som mig som tycker detta är en onödig cirkus, skriver SvD: jurist idag och argumenterar FÖR att cirkusen är bra.
Ja han har argument för sin sak.
Men jag är glad att jag slipper sitta i domstolen och höra allt jidder. Men advokaterna är glada, dom drar in bra pengar och framför allt hamnar i rampljuset och kan få fler klienter.
(Hoppas alla inblandade inkl afganen döms till utvisning).
Citera
2019-08-02, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det finns på film. Alldeles innan han slår med hörlurarna svingar ett knytnävsslag mot livvakten som missar.

OK, men det är fortfarande efter att livvakten lyft iväg honom.

Och attacken innan stora bråket, den har förmodligen inte skett (tror jag).

Jag vill, som sagt, att du har rätt egentligen...
Citera
2019-08-02, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Inte om han blir frikänd. Då är det Sverige som står för allt. Kanske till och med Trump skickar räkning för tiden han har lagt på twittrande.

Sluta tramsa, givetvis skulle vi aldrig betala för gisslanexperten oavsett ifall Rocky blir frikänd eller ej.
Citera
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Slobodan Jovicic föreslår att Rocky skulle kunna få samhällstjänst om han döms.

– Ni vet var jag bor, ni har mina kontaktuppgifter och min advokats uppgifter. Så jag skulle inte ha något emot att göra något sådant om helgerna, säger Rocky.

Han kanske kan jobba på ett HVB-hem?
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Nu blir det först lite om de tilltalades personliga omständigheter, därefter pläderingar (5 st). Bör ha beslut i häktesfrågan drygt 16 om de inte ska orera i timmar.

5st? Jag trodde ju de åtalades advokater skulle samarbeta och lämna en gemensam slutplädering.
Citera
2019-08-02, 14:37
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rottanottan
Uppenbart att jafari är problemet o inte asap Rocky.

Han verkar vara som en bajskorv som inte går att spola ner.

Omoget jag vet, men likväl träffsäkert.

Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Uppdrag granskning rapporterade ju om exakt detta 2011 från Malmö.

Ställs noll krav på SFI deltagare.

Invandringen är en scam. Ett bedrägeri utav aldrig tidigare skådad magnitud.

Den dagen det går upp för folk på bred front så kommer kraven om repatriering och indragna PUT/medborgarskap stå som spön i backen.

Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det låter ju onekligen som att det fanns skäl att bli fysisk mot BO. Han verkar ha varit rejält provocerande. Om man litar på livvaktens historia så låter det verkligen som att det är motiverat med våld för att freda sig.

Instämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Det är bara statens utgifter.

De totala offentliga utgifterna var 2200 miljarder kronor, av en BNP på 4800 miljarder kronor.

30% av befolkningen har utländsk härkomst, ca 18% är födda utomlands.

Dels får vi direkta högre nettoutgifter pga högre arbetslöshet och lägre snittlöner för dessa + mer socialbidrag, kriminalitet, osv. Dels får vi sekundäreffekter som undanträngning av de svaga svenskar som annars skulle haft enklare jobb, och lägre tillit i samhället vilket försämrar vår effektivitet.

Hur beräknar du tex kostnaderna för dessa två afganer?

Det är inte alls otroligt att detta sänker vår BNP med 10%, eller runt 500 miljarder kronor.

Tack för ett betydligt bättre svar än jag presterade.
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fact
Du glömde förstås tillägga att det var livvakten som först var fysisk.
Att lyfta bort någon är inte att vara fysisk och är knappast straffbart. Att försöka slå någon i huvudet med en knytnäve eller att de facto slå någon i huvudet med ett par hörlurar är enligt min mening redan där grov misshandel då han använder tillhygge.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Asap har säkert bokat flyg till USA ikväll.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Jaha. Så vad har vi här.

Det var alltså en benzad afghan som måttade slag med flaska mot vakten? Vilken vändning. Och sen säger vakten att han tog i kragen när han lyfte undan afghanen, inte runt halsen.

Det blev inte ens en tummetott kvar av det här.
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-08-02 kl. 14:39.
Citera
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Vi kan alla vara överens om att det är stora kostnader förenat med invandring, men en betydande andel är också i arbete, startar företag och genererar direkta och indirekta intäkter. Om man ska räkna kostnader måste man också räkna intäkter, annars är det ohederligt.
Men visst är det uppenbart att det inte är en ekonomisk fördel för Sverige att ha öppnat gränserna för låg- och outbildade personer med stora posttraumatiska besvär från krig och lidande, samt dessutom skiljer sig stort kulturellt från majoritetssamhället. Men jag menar att man huvudsakligen motiverat mottagandet av afghaner, som BO i det här fallet, med känslomässiga argument snarare än ekonomiska. Min uppfattning är att endast enstaka politiker har försökt sig på att motivera invandringen med behovet av lågutbildad arbetskraft, men dessa argument faller platt eftersom det då finns andra lågutbildade grupper man kunde släppt in som statistiskt sett integreras bättre (kineser, filippiner, thailändare etc.).

Vilken nytta har svenskar av skräpfolk från världens värsta skitländer? Ungefär som att svenskar inte kan öppna en kokbok och laga pizza eller kebab?
Senast redigerad av rough-justice 2019-08-02 kl. 14:39.
Citera
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
5st? Jag trodde ju de åtalades advokater skulle samarbeta och lämna en gemensam slutplädering.

Jaså? Aldrig varit med om det. Omständigheterna skiljer sig ju åt för de tre om inte annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in