2019-08-02, 09:44
Medlem
brunett73s avatar
Finns FUP upplagt i tråden? Tänkte om det är nån idé att leta?
Citera
2019-08-02, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Om man nu bortser från att jag har svurit en domared, hur skulle det gå till rent tekniskt?

Att du inte förstår det säger förstås en del, man kan påverkas på många olika sätt:

Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jag gissar att du missförstår hur den politiska styrningen går till men de flesta är också mycket naiva och tror att vi har ett politiskt oberoende rättssystem. I verkligheten har vi en demokratur som genomsyrar även rättssystemet. Ingen människa klarar av att hålla sig objektiv när man matas av media. Rocky blev dömd där för länge sedan och vi har matats med en gravt vinklad bild där afghanerna är offer trots deras gedigna brottsregister.
Det finns förstås flera andra sätt också, t.ex. vänskapskorruption och att man vet vad som förväntas.
Senast redigerad av flekstor 2019-08-02 kl. 09:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Mattias på Expressen är värdelös på att sammanfatta vad som sägs i rätten.
Följ gp.se samtidigt
https://www.gp.se/kultur/kultur/%C3%B6gonvittnen-kan-avg%C3%B6ra-asap-rockys-%C3%B6de-1.16793103
Även Dagens Juridik som höll så hög klass igår suger hårt idag, bakfylla? Tack för detta tips!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu syftade jag på hörlurar (där priset skall skjusteras efter hur gamla de är, han ska inte få för vad de kostade när det var nya), flygbiljett osv
Haha! Jo han får säkerligen en flygbiljett till Japan så att han kan hämta ut nya lurar hos Sony direkt. Hotell ingår självklart så att han ska slippa jetlag.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunett73

Bör finnas på sida #1
Citera
2019-08-02, 09:46
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunett73

Men är du dum i huvudet? Läs trådrubriken för i helvete.
Citera
2019-08-02, 09:46
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Detta verkar vara Stockholms främsta sommarnöje denna sommar. Folk skrattar och skockar omkring detta som värsta jippo. kanske skall det avslutas med en fest nånstans där "alla" är med. Löfven dyker säkert upp. Men jag är väl humorlös.
Fånigt i grunden m.a.o. Såna här skitmål skulle avgjort på polisstationen, lagts ned m.a.o. Det är det vanliga.
Du har inte sett målsägandens skador förstår jag
Citera
2019-08-02, 09:47
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Med tanke på hans kommentar om BLM och annat liknande så verkar det som att rätt många inte bryr sig om ASAP, vet inte om han är sedd som en Onkle Tom så som Kanye är men det skulle inte förvåna mig

Jag har träffat rätt många i USA och ingen har stött BLM eller liknande aktivistgrupper. BLM är som afrosvenskarna en extrem grupp med få anhängare ur sin egen grupp. Asap kommer från Harlem och där är det svarta med asiater, svarta mot latinos, svarta mot alla andra liksom de andra är mot alla andra. Att komma ur gäng och kriminalitet handlar mycket om att bryta sig loss från vi och dom-tänk. Morgan Freeman med flera talar ofta om att man vill bort från den stereotypiskt förtryckta bilden av den svarta amerikanen.
Citera
2019-08-02, 09:47
Medlem
Browndawgs avatar
"Rockys advokat Slobodan Jovicic frågar nu. Han frågar om polisförhöret, hur det gick till.

Vittnet svarar att förhöret skedde via telefon när hon var hemma.

Slobodan Jovicic säger att det står att förhöret är 28 minuter. Minns du om du fått se förhöret i efterhand och godkänt det?

– Ja, han läste upp det via telefon, säger vittnet.

Men det som står nedskrivet har du inte sett?

– Nej."

Hmm. Lite märkligt.
Citera
2019-08-02, 09:49
Medlem
Det går ju knappt att förstå vad somaliska tjejen säger.
Åklagaren får ju upprepade gånger fråga vad hon sade.

"Det var glas"... herregud, vad det glas eller en flaska, hon är ett dåligt vittne för alla inblandade.
Senast redigerad av u99HSHH 2019-08-02 kl. 09:51.
Citera
2019-08-02, 09:49
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannahGraafRyttare
En hel lokal med vakter alltså? Hur stor lokal? Typ en innebandyhall?
lol. givetvis ska det bara vara en lokal livvakt.
Citera
2019-08-02, 09:50
Medlem
okok1s avatar
Så målsägande tafsade på två tjejer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in