2019-08-02, 09:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Vilket skitsnack, du tror att alla svarta amerikanare har sympati med ASAP bara för att han är svart? Jag tvivlar på att de flesta svarta amerikanare ens vet om vem han är eller att han är häktad i Sverige misstänkt för brott. Bara för att man är svart amerikan så lyssnar man inte per automatik på hip-hop/rap eller är med i BLM.

Med tanke på hans kommentar om BLM och annat liknande så verkar det som att rätt många inte bryr sig om ASAP, vet inte om han är sedd som en Onkle Tom så som Kanye är men det skulle inte förvåna mig
Citera
2019-08-02, 09:24
Bannlyst
Aha det är dom afrikanska/muslimska tjejerna som ses i en film när dom medlar mellan Rocky och afghanerna.
Citera
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm1
Hur länge tror du att det är lagligt att "stå och tjafsa" med någon? Efter hur många vänliga tillsägelser är det trakasserier?

Det du säger är att jag potentiellt skulle kunna följa efter dig på jobbet en vecka och "tjafsa"? När du går in på toaletten så följer jag efter och fortsätter "tjafsa". När får du nog? När jag även börjar följa med dig till ditt hem? När börjar du försvara dig medelst fysik?

Tror du på fullaste allvar att det är lagligt att följa efter och trakassera människor? Det är det inte.
Tills ordningsmakt beslutar att man ska sluta.
Om man råkar ut för en stalker så behövs ett domstolsbeslut för att bli av med dem.
Citera
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Jag stör mig på FUP:en. Innehållsförteckningen stämmer inte överens med de sidor som det refereras till, T.ex :
Förhör med vittne, efternamn, förnamn........................................... .........................327
då är det ett förhör med en helt annan person där, alltså annat efternamn, förnamn.

Har FUP:en ändrats efter den publicerades första gången ?
Vissa sidor är helt blank i den FUP jag läser, t.ex: Sid 442, där står en liten inrutad textremsa längst upp:
Förhör med R****** J*, D**** T*****; 2019-07-17 13:10 diarienr: 5000-K806954-19
och att det är sidan 415 på dokumentet.

DU ska titta efter sidnumret i själva dokumentet och inte på sidnumret som din PDF läsare visar.
Citera
Medlem
tokens avatar
Enligt Expressen tar man nu upp den dom mot 19-åringen i bevisningen. Troligtvis för att lyfta fram att den här killen inte är reko från början.

https://www.expressen.se/noje/asap-rockys-odesdag-i-ratten-vantas-fa-sin-dom/

Citat:
Tingsrättens ordförande Per Lennerbrandt hälsade välkommen och uppmanade samtliga parter att hålla tiden under dagen. Därefter framkom det att det kommit in ny bevisning i målet, däribland bilder och en dom mot 19-åringen.
Citera
2019-08-02, 09:25
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Att den amerikanska ambassaden skickar ett brev till åklagarmyndigheten där man begär att ASAP med följe ska få bo på hotell under rättegången måste väl anses vara en skandal? De börjar bli jävligt arroganta, amerikanarna.

https://www.dn.se/kultur-noje/usas-ambassad-lat-asap-rocky-bo-pa-hotell/

Ska man boka Grand hotell för den lilla amerikanska gangstern? 😂😂😂
Citera
2019-08-02, 09:26
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Är tjejerna som vittnar nu också dom tjejerna som spelat in fighten?

Nej, det är de svarta slöjtjejerna som skymtar förbi i slutet av klippet precis innan bråket som försöker säga till asylturisterna att lämna ASAP och hans följe i fred.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Med tanke på hans kommentar om BLM och annat liknande så verkar det som att rätt många inte bryr sig om ASAP, vet inte om han är sedd som en Onkle Tom så som Kanye är men det skulle inte förvåna mig

Han har ju också blivit anklagad för plagiat av andra svarta rap-artister så jätteomtyckt verkar han inte vara.
Senast redigerad av konstapel 2019-08-02 kl. 09:31.
Citera
2019-08-02, 09:27
Medlem
Kasst vittne, detta lutar åt en glasklar förlust för Herr Slobodan tyvärr. Dock är det föga förvånande med tanke på bevismaterialet som finns tillgängligt.

Tippar att Mr 17-åring får ganska exakt 13500 SEK i skadestånd för sveda och värk.
Citera
2019-08-02, 09:28
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token
Enligt Expressen tar man nu upp den dom mot 19-åringen i bevisningen. Troligtvis för att lyfta fram att den här killen inte är reko från början.

https://www.expressen.se/noje/asap-rockys-odesdag-i-ratten-vantas-fa-sin-dom/

Jo, beslut tas vid lunch, om det får användas som bevis i rättegången. Som det känns kommer rätten inte tillåta det. Afghanen ska ju fredas till alla pris.
Citera
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Nej, det är de svarta slöjtjejerna som skymtar förbi i slutet av klippet precis innan bråket som försöker säga till asylturisterna att lämna SAP och hans följe i fred.

Var det tjejerna som afghanerna tafsade på?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Han har tafsat på mig och min tjejkompis.
Stackars målsägande. Går runt och sexofredar...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
DU ska titta efter sidnumret i själva dokumentet och inte på sidnumret som din PDF läsare visar.

Tack !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in