2019-08-02, 08:37
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Så kan det förstås vara men de kan ju även ha kollat upp honom. Att åklagaren väljer kalla honom för rapartisten istället för vid hans riktiga namn, eller för den delen hans artistnamn, kan ju också ses som en slags härskarteknik inför kamerorna.

Man fick nästan känslan av att det var Jimmie Åkesson de häktat. Föraktet och triumfen över Asap lyste igenom på ett markant sätt. Uppenbarligen har även rättsväsendet blivit agendastyrt.
Citera
2019-08-02, 08:37
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Sluta spekulera! Du fantiserar ju bara. Du har inga belägg för att de var påverkade och även om de hade varit det blev han fortfarande misshandlad.
Flyktingbarnet har fastnat på film med ögon stora som tefat, så uppenbart påtänd att man måste vara blind för att inte se det. Därtill uppträder han hotfullt och visar tydliga angreppssignaler mot amerikanerna.
Citera
2019-08-02, 08:38
Medlem
När börjar rättegången idag?
Kommer den gå att följa med ljudupptagning någonstans?
Citera
2019-08-02, 08:39
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliassonsfinapojke
När börjar rättegången idag?
Kommer den gå att följa med ljudupptagning någonstans?

9.00 och jag tror rapporteringen kommer vara text precis som det varit genomgående.
Citera
2019-08-02, 08:40
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Alltså den damen tillsammans med Anne Ramberg utgör advokaternas svar på kriminologins Jerzy Sarnecki.
Anne Ramberg är en riktigt läskig djävul. När det kom på tal om att höja straff för våldtäkt ifrån 2 till 3 år skrek hon rakt ut, detta för att hålla omsättning för advokaterna igång. Ju lägre straff desto mer uppdrag för landsförrädarna!
Citera
2019-08-02, 08:41
Medlem
submariners avatar
Citat:
Alltså den damen tillsammans med Anne Ramberg utgör advokaternas svar på kriminologins Jerzy Sarnecki.

Hej,

Jämförelsen mellan Massi Frits och mini-GW köper jag rakt av, men att addera Anne Ramberg i den jämförelsen känns väl onyanserat.
Citera
2019-08-02, 08:41
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det var ju ett realistiskt exempel... Jag tror att du ska släppa det här nu eftersom du inte förstår skillnaden mellan olika situationer.

"Asaps gäng verkar ha agerat som du tycker man ska göra."
Även USA:s president och USA:s förra Sverigeambassadör anser att Rocky och gänget agerat korrekt i den här hotfulla situationen, med livsfarliga, påtända och sannolikt knivbeväpnade afghaner.
Samma president som försökte uppmana Löfven att begå ett brott? Auktoritetsargument är som vanligt ett argumentationsfel och inte relevant.

Åklagaren råkar hålla med mig. Jag tycker åklagaren gör ett bra jobb. Enda frågetecknet jag har är varför vakten som startade hela soppan inte blev åtalat.
Citera
2019-08-02, 08:42
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
När det kom på tal om att höja straff för våldtäkt ifrån 2 till 3 år skrek hon rakt ut, detta för att hålla omsättning för advokaterna igång. Ju lägre straff desto mer uppdrag för landsförrädarna!

Hej,

Varför höja minimistraffet för våldtäkt från 2 till 3 år när domstolen redan har mandat att döma till 3 år för våldtäkt - bättre att justera praxis så att hela straffskalan används mer frekvent.
Citera
2019-08-02, 08:43
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Anne Ramberg är en riktigt läskig djävul. När det kom på tal om att höja straff för våldtäkt ifrån 2 till 3 år skrek hon rakt ut, detta för att hålla omsättning för advokaterna igång. Ju lägre straff desto mer uppdrag för landsförrädarna!

Ja,hon är då och då i tidningarna och jag har tyckt iom hennes uttalanden att hon verkar vara en lustig typ....

Men detta tog priset !!!
Senast redigerad av MrsVanity1 2019-08-02 kl. 08:48.
Citera
2019-08-02, 08:46
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Åklagaren råkar hålla med mig. Jag tycker åklagaren gör ett bra jobb. Enda frågetecknet jag har är varför vakten som startade hela soppan inte blev åtalat.
I så fall borde väl även Hörlursturken blivit åtalad? Vakten lyfte bort honom för att han fortsatte stå och tjafsa och det var tydligen inte tillräckligt brottsligt. På sin höjd ofredande, men Hörlursturken anses nog ha provocerat fram det. Hörlursturken slår sedan sina hörlurar mot vakten, två gånger om jag uppfattade det rätt, så att skada uppstår i vaktens hand. Det var inte självförsvar så lite förvånande att Hörlursturken inte åtalas.
Citera
2019-08-02, 08:48
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Man fick nästan känslan av att det var Jimmie Åkesson de häktat. Föraktet och triumfen över Asap lyste igenom på ett markant sätt. Uppenbarligen har även rättsväsendet blivit agendastyrt.
Assangevarning på den ja. Finns tillräckligt med märkligheter här för att ana att en hund ligger begraven.
Citera
2019-08-02, 08:53
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
I så fall borde väl även Hörlursturken blivit åtalad? Vakten lyfte bort honom för att han fortsatte stå och tjafsa och det var tydligen inte tillräckligt brottsligt. På sin höjd ofredande, men Hörlursturken anses nog ha provocerat fram det. Hörlursturken slår sedan sina hörlurar mot vakten, två gånger om jag uppfattade det rätt, så att skada uppstår i vaktens hand. Det var inte självförsvar så lite förvånande att Hörlursturken inte åtalas.
Att stå och tjafsa är inte olagligt.
Ta strypgrepp på någon för att de tjafsar är olagligt.
Slå man tillbaka på någon som tar strypgrepp så kan man hävda nödvärn.

Resten som syns är bara en massa tjafs. I filmerna ser jag inte till någon form av hot. Han låter mest gnällig. Om Afghanen gjort något åtalbart så är det inte i film sekvenserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in