Citat:
Ursprungligen postat av
Tobbebobbe0
J
Flashback är jättebra för yttrandefriheten, men precis som 4chan tar moderatorerna helt godtyckliga beslut när de ska tolka regelverket, framför allt "tramsregeln". När det till exempel handlar om politiska trådar som propagerar högerkonservatism så tillåts nästan vilka konspirationsteorier och trams som helst. Men i andra delar av forumet tas trådar bort för att moderatorerna helt enkelt inte gillar dem. Dessutom ofta utan förklaringar.
Jag kommer aldrig någonsin stödja sånt bullshit. Ska det finnas "tramsregler" ska det finnas tydliga definitioner på vad trams är, och samtliga moderatorer ska dela definitioner och tolkningar och regelverket. Jag har hängt här länge, och jag är så sjukt trött på moderatorerna på Flashback och deras godtyckliga bullshit.
Jag har klagat till dem många gånger, men inte en enda gång har resultatet ändrats.
Tips till ledningen: se till att ALLA moderatorer tolkar regelverket på samma sätt, och sätt ut tydliga definitioner med praktiska exempel när ni har luddiga begrepp som "trams".
Har du några konkreta exempel som du vill diskutera?
I ett inlägg från 2014 så kritiserar du Flashback för att tolka "tar du den i tvåan?" som trams.
(FB) Bör det införas en moderatorfri forumdel?
Jag tycker moderatorerna har rätt här. Givetvis så måste man se helheten, och själva tråden, men att ett sådant inlägg raderas som trams tycker jag inte är så anmärkningsvärt.
Du startade även en egen ny tråd samma år, där du kritiserade samlingstrådarna.
(FB) Ny forumdel där man tillåter flera olika trådar om samma ämne
Här håller jag med dig om din kritik.
Givetvis så finns det mängder av undantag, när samlingstrådarna är en bra lösning.
Men grundproblemet, som du uppmärksammar, håller jag med om.
Men istället för att jag letar upp fem år gamla trådar, så får du gärna ge mig något aktuellt exempel.
admin