2019-07-31, 03:23
Medlem
Adelaides avatar
Med tanke på att folk på riktigt verkar tro att det var Led Zeppelin som skrev Dazed And Confused och Babe I’m Gonna Leave You, så är Zeppelin per automatik överskattade, mer eller mindre. Båda låtarna är ju covers.
Citera
2019-08-01, 09:25
Medlem
Ponera att alla i Sverige får kryssa i en enkät, ej anonymt, och sätta betyg på olika artister. Skulle inte vissa artister då få för högt betyg för att man förväntas gilla dem? Jo. Band som Queen, Michael Jackson, Bob Dylan skulle få högre betyg än de borde eftersom folk är dumma i huvudet.

Att sätta 10/10 på sin idol Bob Dylan behöver ju inte vara fel med att vara en 17-åring och sätta 7/10 på honom utan att kunna en enda låt är det.

De största banden i olika genrer är också ofta överskattade. Hur många gillar Metallica jämfört med hur många som gillar alla andra bra Thrash-band? Är Metallica verkligen så många gånger bättre än övriga band i genren? Nej.
Citera
2019-08-01, 15:08
Medlem
Hov1
Citera
2019-08-01, 16:51
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Med tanke på att folk på riktigt verkar tro att det var Led Zeppelin som skrev Dazed And Confused och Babe I’m Gonna Leave You, så är Zeppelin per automatik överskattade, mer eller mindre. Båda låtarna är ju covers.
Du menar att LZ byggde hela sin karriär på dessa två låtar?
Citera
2019-08-01, 17:11
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter

Dessa 2 är ju tveklöst i top 5 av deras mest kända.
Dessutom är Zeppelins katalog full av plagiat. Många av deras låtar är ju rip-offs av gamla blueslåtar. (https://youtu.be/tiiY4ciKFQA)

Eftersom Zeppelin tär på sig cred för material som de inte ens kommit på själva så är de överskattade enligt mig.
Citera
2019-08-01, 19:40
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Äsch, lillpojken gör bara en downplay och eftersom även jag är för ung för att se storheten i deras verksamhet så håller jag till fullo med honom.

Att gilla Led zeppelin är för mig PK men jag har full förståelse att man kan tycka annorlunda.
Citera
2019-08-01, 21:46
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
FKA twigs, vad är grejen? skittråkig musik, helt intetsägande, noll känsla.

Aldrig förstått mig på henne heller. Tror faktiskt jag aldrig träffat någon som lyssnar på hennes musik.
Citera
2019-08-02, 01:18
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Gyllene Tider. Helt klart Sveriges mest överskattade band.
Citera
2019-08-02, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Gyllene Tider. Helt klart Sveriges mest överskattade band.

Hur folk fortfarande kan respektera Per Gessle och Gyllene Tider när de är inne på sin typ tionde avskedsturne är en gåta
Citera
2019-08-02, 11:38
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Hur folk fortfarande kan respektera Per Gessle och Gyllene Tider när de är inne på sin typ tionde avskedsturne är en gåta
Precis.
Citera
2019-08-02, 16:46
Medlem
Craiggs avatar
Rory Gallagher är en gitarrist som brukar gå under titeln "en av världens mest underskattade gitarrister" och han har även jämförts med Jimi Hendrix. Jag har dock aldrig riktigt sett storheten i Rorys gitarrspel - hans solos låter ju mest stela och han släpper tonerna för snabbt vilket gör att det inte blir någon direkt känsla i hans solos.

Rory var enligt mig en bättre sångare än gitarrist. Hans sånginsatser på sina egna låtar går bara rakt in i ens hjärta. Men tyvärr har jag svårt att se storheten i just hans gitarrspel.
Citera
2019-08-20, 15:12
Medlem
Adelaides avatar
Motörhead. Vad är det för vits med att släppa 20 skivor som låter likadant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in