2019-08-02, 02:02
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Mytomanen Revej slår till igen:
(FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.
Jag valde att kalla det manipulation, för det är egentligen det han gjort, manipulerat den kronologiska ordningen för att framställa sig själv i bättre dager. Men även dumpat annat som hade varit av vikt i rättegången, hade han haft rent mjöl hade han inte behövt göra så. Men jag trodde vi skulle släppa detta nu, det framkommer nog inget mer i den vägen i denna instans.
Citera
2019-08-02, 02:04
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Att oskadligöra en angripare som beviserligen är dömd för tidigare knivskärningar kan inte vara övervåld. Punkt!

'Oskadliggöra' stavas det och 'bevisligen' heter det. Jag visste inte att Asap kände till att 19-åringen var tidigare dömd för knivskärningar. Däremot tycker jag att det var befogat att slänga iväg killen på gatan. Men tre mot en gillar jag aldrig, och heller inte sparkar på liggande människa. Sådant överlåter jag till fega och låga människor. Är du en av dem?

P.s) Eftersom du skrev "Punkt!" i ditt föregående inlägg så förväntar jag mig inte att du skriver mer i denna fråga, då det i så fall skulle motsäga ...*trumvirvel*...PUNKTEN!
Citera
2019-08-02, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
'Oskadliggöra' stavas det och 'bevisligen' heter det. Jag visste inte att Asap kände till att 19-åringen var tidigare dömd för knivskärningar. Däremot tycker jag att det var befogat att slänga iväg killen på gatan. Men tre mot en gillar jag aldrig, och heller inte sparkar på liggande människa. Sådant överlåter jag till fega och låga människor. Är du en av dem?

P.s) Eftersom du skrev "Punkt!" i ditt föregående inlägg så förväntar jag mig inte att du skriver mer i denna fråga, då det i så fall skulle motsäga ...*trumvirvel*...PUNKTEN!
Oj nu kommer härskarteknikerna fram istället för att föra ett sakligt och värdigt resonemang. Du anser att du vinner poänger på att slå ner på min felstavning men har det hänt dig någongång om ja så snälla sluta! Och visst har jag rätt i sak!
Citera
2019-08-02, 02:11
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:

Lycka till med att kasta ner en knivbeväpnad hazar med kniv på marken. Livvakten blödde, hazaren hade utstrålningen av en knivman. Rocky har helt enkelt en annan intuition än naiva svennebanan.
Citera
2019-08-02, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Hade detta faktum varit känt för Rakim hade han säkerligen kunnat använda det till sin fördel.Personligen tycker jag Jafari ser ganska harmlös ut, men hans domar säger annat,.
Det var så Asap också tänkte undermedvetet med erfarenheter från Harlem sv tunga kriminella ,därför oskadliggjordes Afghanen på ett adekvat sätt
Citera
2019-08-02, 02:14
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Oj nu kommer härskarteknikerna fram istället för att föra ett sakligt och värdigt resonemang. Du anser att du vinner poänger på att slå ner på min felstavning men har det hänt dig någongång om ja så snälla sluta! Och visst har jag rätt i sak!

Vad var det i min långa redogörelse du inte tycker var sakligt? Att Asap själv tycker det var övervåld, eller att jag inte tycker att det är rimligt att, som du verkar tro, Asap kände till att afganen var tidigare dömd för knivbrott (något som i sig är omöjligt att veta om han inte är synsk). Eller är det sakligheten i mitt inlägg gällande fegheten i att vara tre mot en eller att sparka på en liggande människa du motsätter dig?

P.s) Jag ber om ursäkt för att jag klankade ner på din stavning. Ska du bruka övervåld på mig nu?
Citera
2019-08-02, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Lycka till med att kasta ner en knivbeväpnad hazar med kniv på marken. Livvakten blödde, hazaren hade utstrålningen av en knivman. Rocky har helt enkelt en annan intuition än naiva svennebanan.

Ja stackars naiva satar som underskattar faran med knivafghaner. Han har redan flera grova domar emot sig för narkotika och att ta stuckit ner folk med kniv. Trenden i hans brottslighet går mot grövre brottslighet och de flesta brotten han begått har han säkerligen inte blivit dömd för.

Nu har det även kommit fram indikationer på support av terrorgrupper, Säpo har säkert flaggat upp honom som säkerhetsrisk men det har inte hindrat dem förut från att genomföra terrordåd. Men dessa naiva satar kommer säkert då bara säga att med informationen vi hade tidigare fanns det inte fog för åtgärder.

Det här går inte att stoppa med så naiva personer som svenskarna, så det enda vi kan hoppas på är väl att skyldiga svenskar drabbas nästa gång.
Citera
2019-08-02, 02:22
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Hade detta faktum varit känt för Rakim hade han säkerligen kunnat använda det till sin fördel.Personligen tycker jag Jafari ser ganska harmlös ut, men hans domar säger annat,.

Och där skiljer sig Harlem-intuition från Svenne-intuition. Man kan inte utgå från att Rocky ser världen genom en naiv svennebanans ögon.
Citera
2019-08-02, 02:22
Medlem
A$AP ROCKY LJUGER OM FLASKORNA

Är det någon som tror att dom plockade upp tre tomma flaskor som dom säger?

Jag tror dom drack ur flaskorna, och att dom avråda att säga att dom drack på allmän plats och att dom kan ha varit alkoholpåverkade.

När och hur dom gjode sig av med flaskorna stämmer enligt ljudet i videon då man hör rullande flakor i ett tidigare skede och jag tror inte Asap ställer flaskan ifrån sig utan kastar den i gatan framför sig mellan han och afganen och kan på så sätt stiga på splitter då han rusar fram till afganen för att slänga han.
Citera
2019-08-02, 02:26
Medlem
Asap har tidigare blivit atakerad i liknande händelser så jag förstår att han var stessad och att adrenalinet började rusa.
Citera
2019-08-02, 02:28
Medlem
Citat:
Likväl kan du inte förklara varför du inte tycker att asap brukade övervåld trots att han själv medger detta i dagens förhör. Förlåt om jag tryckte på en öm tå gällande stavningen. Det var lågt av mig. Det ska inte ske igen. Det var dåligt. Kan vi återgå till det pertinenta i samtalet?

Jaså, vilket citat syftar du på då när han skulle medgett övervåld?
Citera
2019-08-02, 02:29
Medlem
Varför känner afganen att det finns en hotbild mot han och varför har flickvän stuckit och vännerna?

Vill dom inte hänga med han barnvakt?
Svårt att vara kriminell då?
Eller har han förlorat sin heder?
Eller har dom insett att han är totalt dum i huvudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in