2019-08-02, 00:57
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
De förstår inte att utsändningen av gisslanförhandlaren är en trollning i sig.
https://www.youtube.com/watch?v=fzkBfTfiXS0
Varför skulle det vara det?

När skon satt på andra foten och svenska statsministrar var angelägna om att trakassera amerikanska presidenter gällande Annika Östberg, så var det minsann inget tal om att Sveriges inställning är att rättsväsendet ska vara oberoende från politiker.

Trump gör helt rätt i att syna bluffen om det svenska oberoende rättssystemet och att hota med sanktioner, i ett nästa steg, om Asap inte släpps efter rättegången. Att ha förhandlaren på plats ger en tydlig signal om att man är beredd att ta i med hårdhandskarna vid behov.
Citera
2019-08-02, 00:57
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bara-AZaz09-
Tack för ett utomordentligt svar.
Jag är över 60år och ställer mig dock frågande till ditt svar. Som du beskriver det,.. så borde det fungera i den perfekta världen.
Men...... tyvärr, där är vi inte. Men vi kämpar på... 👍

Nej det fungerar inte som man kanske önskar eller som jag beskrev, tyvärr.
Jag tror alltjämt gemene man larmat på polis i något skeende däremellan, istället för att ta saken i egen hand.
Må vara lätt att säga att jag pratar med facit i hand, men jag tror faktiskt det här gänget kunnat göra flera andra saker än vad dom till slut gjorde.
Närvaron av passivitet saknas också, särskilt hos den som bär titeln livvakt. Där förväntar man sig mer. En livvakt, även om så på hobbynivå men kanske med viss erfarenhet, ska ju sträva efter att lugna ner och motverka. Inte bidra till eskalering, genom att tro att man ihop med sitt gäng är något mer och/eller något större än alla andra allmänhet som rör sig på gatorna.
Det blir liksom lite allanbrallan av det, Ett pack-beteende, sprunget ganska rakt ur själva musik-kulturen dom kommer från, och det blir nog sällan det drar jämnt mot en helt annan typ av dåre som smyger runt i någon självupplevd föreställning att han är en alfa.

Nu blev det som det blev, och nu sitter dom där framför en domare i tre dagar som åtalade. Något man inte tycker känns helt okej ur ett tyckande perspektiv.
Ur ett rättsperspektiv är det riktigt, ställt mot bevisningen.
Citera
2019-08-02, 00:58
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Även om så vore fallet är det inget som är aktuellt för detta fallet, inget som tas upp så det kan vi lämna därhän. Det viktiga nu är huruvida Jafari skars medvetet eller ej, ok?

Ja han skar sig medvetet. Det finns nämligen lika mycket bevis för det som det finns bevis för att Asaps crew skall ha gjort det medvetet. Punkt.

Detta kan du nu förmedla till din vän, som skriver inlägg här hela tiden precis före du gör ett inlägg, men som likväl lyckas vara utloggad.
Citera
2019-08-02, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Ja advokaterna var bra men domaren tog ändå ifrån dem möjligheten att "att sätta våra klienters invändningar på prov" och "behandla 19-åringen som att han är ”fridlyst”".

Som jag sagt, det juridiska spelar ingen roll för det är förutbestämt att Rocky ska dömas i vår politiska domstol.

Jag håller med att när domaren tar beslut i realtid under rättegången blir det på gränsen till maktfullkomligt, känns inte bra alls.

Sen tror jag inte ett dugg på din politiska teori, med det är ok.
Senast redigerad av glendale 2019-08-02 kl. 01:01.
Citera
2019-08-02, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det vi diskuterade var vad Rakim så febrilt försökte dölja med allt sitt trixande, vem hade en fråga?
Men det får vi inte reda på i den här instansen.

Du har stort behov att lägga in personliga förstärkningsord som "febrilt", detta för att befästa dina fantasier men det förblir bara att vara dina fantasier.
Citera
2019-08-02, 01:00
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Varför skulle det vara det?

När skon satt på andra foten och svenska statsministrar var angelägna om att trakassera amerikanska presidenter gällande Annika Östberg, så var det minsann inget tal om att Sveriges inställning är att rättsväsendet ska vara oberoende från politiker.

Trump gör helt rätt i att syna bluffen om det svenska oberoende rättssystemet och att hota med sanktioner, i ett nästa steg, om Asap inte släpps efter rättegången. Att ha förhandlaren på plats ger en tydlig signal om att man är beredd att ta i med hårdhandskarna vid behov.
Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2019-08-02, 01:02
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Ja han skar sig medvetet. Det finns nämligen lika mycket bevis för det som det finns bevis för att Asaps crew skall ha gjort det medvetet. Punkt.

Detta kan du nu förmedla till din vän, som skriver inlägg här hela tiden precis före du gör ett inlägg, men som likväl lyckas vara utloggad.
Länka gärna. Vilka vittnen säger att afghaner skär sig med glas?
Citera
2019-08-02, 01:03
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87

Håller helt med. Vissa enstaka här inne har fastnat lite i att den där flaskan ska vara bevis. Dom vill verkligen gärna att Rocky skulle safta till med flaskan i skallen på den där Afghanen. Om det är för dom hatar Afghaner eller hatar Rocky vet jag inte.

Men bevis det vet vi nog alla, att det är något annat det. Just nu är den flaskan inte värd ett dugg.
Citera
2019-08-02, 01:04
Medlem
Är det bara högervridna Trump-anhängare i den här tråden?
Är Trumps fanboys verkligen så överrepresenterade på FB?

Undrar varför Kent Ekroth var på rättegången? Blir inte hans lilla lågintelligenta hjärna förvirrad med utlänningar i både lägren? Hur resonerar ni Trumpfanboys när det är ickesvenskar som är tilltalade och målsägare? Blir det svårt att bestämma vem man ska "heja" på?
Senast redigerad av glendale 2019-08-02 kl. 01:10.
Citera
2019-08-02, 01:04
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du har stort behov att lägga in personliga förstärkningsord som "febrilt", detta för att befästa dina fantasier men det förblir bara att vara dina fantasier.
Detta är bara fakta, Rakim har också erkänt det. Men då han haft tur så har ingen lyckats hitta det han försökt dölja.
Citera
2019-08-02, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag håller med att när domaren tar beslut i realtid under rättegången blir på gränsen till maktfullkomligt, känns inte bra alls.

Sen tror jag inte ett dugg på din politiska teori, med det är ok.

Jag gissar att du missförstår hur den politiska styrningen går till men de flesta är också mycket naiva och tror att vi har ett politiskt oberoende rättssystem. I verkligheten har vi en demokratur som genomsyrar även rättssystemet. Ingen människa klarar av att hålla sig objektiv när man matas av media. Rocky blev dömd där för länge sedan och vi har matats med en gravt vinklad bild där afghanerna är offer trots deras gedigna brottsregister.
Citera
2019-08-02, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Håller helt med. Vissa enstaka här inne har fastnat lite i att den där flaskan ska vara bevis. Dom vill verkligen gärna att Rocky skulle safta till med flaskan i skallen på den där Afghanen. Om det är för dom hatar Afghaner eller hatar Rocky vet jag inte.

Men bevis det vet vi nog alla, att det är något annat det. Just nu är den flaskan inte värd ett dugg.
Flaskan har inte ens ett pantvärde ,så man kan släppa den helt.Fattar inte att alla vänstervridna afghan anhängare vill få den till ett bevis ! Den är helt ointressant !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in