Citat:
Ursprungligen postat av
bara-AZaz09-
Tack för ett utomordentligt svar.
Jag är över 60år och ställer mig dock frågande till ditt svar. Som du beskriver det,.. så borde det fungera i den perfekta världen.
Men...... tyvärr, där är vi inte. Men vi kämpar på... 👍
Nej det fungerar inte som man kanske önskar eller som jag beskrev, tyvärr.
Jag tror alltjämt gemene man larmat på polis i något skeende däremellan, istället för att ta saken i egen hand.
Må vara lätt att säga att jag pratar med facit i hand, men jag tror faktiskt det här gänget kunnat göra flera andra saker än vad dom till slut gjorde.
Närvaron av passivitet saknas också, särskilt hos den som bär titeln livvakt. Där förväntar man sig mer. En livvakt, även om så på hobbynivå men kanske med viss erfarenhet, ska ju sträva efter att lugna ner och motverka. Inte bidra till eskalering, genom att tro att man ihop med sitt gäng är något mer och/eller något större än alla andra allmänhet som rör sig på gatorna.
Det blir liksom lite allanbrallan av det, Ett pack-beteende, sprunget ganska rakt ur själva musik-kulturen dom kommer från, och det blir nog sällan det drar jämnt mot en helt annan typ av dåre som smyger runt i någon självupplevd föreställning att han är en alfa.
Nu blev det som det blev, och nu sitter dom där framför en domare i tre dagar som åtalade. Något man inte tycker känns helt okej ur ett tyckande perspektiv.
Ur ett rättsperspektiv är det riktigt, ställt mot bevisningen.