2019-08-02, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag menar det i sin fulla mening, bevismanipulering där man ändrar, förstör eller på något annat sätt hanterar bevis så att de visar något annat än vad de från början gjorde.

Så är du för eller emot bevismanipulering?

Om du t.ex. menar att kasta en film som man själv har i sin ägo så har jag redan flera gånger svarat att man har och bör ha den rätten. Man är som misstänkt inte skyldig att hjälpa åklagaren med bevisning.
Citera
2019-08-02, 00:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Pratar bara om bevis, rent allmänt, men då ska jag förstå det som att du, liksom Rakim, tycker det är helt i sin ordning att göra sig av med och manipulera bevis. Visst, men du kan också räkna med att din trovärdighet sjunker likt Jafaris. Både du och Rakim har något att dölja, men med lite tur så kommer det inte fram. Den här gången.

Det dyker även på ett annat problem, manipulering av bevis är inte bara något som sker för att hindra polis utan kan ske av polis för att skapa bevis också.

All form av bevismanipulering är olaglig av en jävligt god anledning och det är för att skydda folket från korrupta poliser samt att någon annan skall kunna skapa bevis ur tomma intet.

Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Om du t.ex. menar att kasta en film som man själv har i sin ägo så har jag redan flera gånger svarat att man har och bör ha den rätten. Man är som misstänkt inte skyldig att hjälpa åklagaren med bevisning.

Vi får nog bryta där för du förstår inte en simpel fråga, men om jag förstår dina tidigare svar kring frågan så är du positivt inställd till bevismanipulering.
Citera
Medlem
daemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag tror faktiskt att händelsen är kopplad till Rockys hudfärg. Jag tror afghanen gick fram till dem pga hudfärgen (trodde de var afrikaner som sålde droger) och även att han kaxade sig så mycket för att han trodde de var afrikaner och lägre i rang än han själv i Sverige.
Tror inte han hade gått på ett gäng araber på samma sätt, möjligen inte (vuxna) svenskar heller.
Det är möjligt men inte relevant i just denna diskussion om varför Afrosvenska Riksförbundet inte lagt sig i rättegången. Det skulle vara relevant ifall han blev behandlad annorlunda av rättsväsendet och fängslades p.g.a. sin hudfärg. Det är dock inte troligt i detta fall. Snarare handlar det om att omvärldens media övervakar denna meningslösa rättegång vilket gör att man blivit tvungen att spänna musklerna med historiens mest detaljerade förundersökning för denna typ av brott enligt Leif GW.

Politik är mycket mer relevant som förklaring till att Asap fått en annorlunda behandling av rättsväsendet, inte hans hudfärg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Vad fan är det här för skit egentligen!?

Det ser ju ut som om han kommer bli frikänd eller få villkorligt med böter. Och han är ju bra på att manipulera åklagaren genom att säga "jag bryr mig inte om de förlorade pengarna utan endast rättvisan".
Betänk nu att han har suttit häktad i en månad ,klart han försöker förstärka med ord sin oskuld! Men jag tycker det är åt helvete att han säger så --klart han ska ha skadestånd !
Citera
2019-08-02, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
De har inga såna resurser, Rakim har Trump, SS, FBI och CIA i ryggen. Satelliter och drönare.
Vadå drönare ? Förklara!
Citera
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Innan det ens var känt att det fanns en utredning mot Mustafa tjatade ni regimtrogna om att nödvärn bara kan tillämpas under en pågående attack, inte en stund efteråt. Nu när utredningen har blivit nedlagd har ni plötsligt svängt 180 grader och säger att det visst är nödvärn att vänta ett tag och sen ge tillbaka. Eran agenda är solklar. Ni bryr er inte om lagen, ni bryr er bara om att försvara regimen.

”Regimtrogna”? Snälla, ditt språk är patetiskt, ingen tar dig på allvar så länge du låter så där hjärntvättad och efterbliven.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Nej du har ju inte konkretiserat vad du menar med att manipulera bevis trots att jag har uppmanat dig att göra det. Varför duckar du?
Jaha, du menar på fullt allvar att du inte förstår vad orden i sig betyder? På riktigt?
Ok, ska försöka ge några exempel. Du, flekstor, skjuter någon med en pistol. Du kastar pistolen i en djup sjö. Ett bevismaterial har försvunnit.

flekstor hugger sin vän i ryggen med en kniv. Tar sedan sin kniven till sin andra sovande vän och ser till att DNA hamnar på den. Bevismaterial manipulerat.

Hackar sig in i en server och raderar övervakningsfilmer. Hotar ett vittnes familj till livet. Osv..
Citera
2019-08-02, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vi får nog bryta där för du förstår inte en simpel fråga, men om jag förstår dina tidigare svar kring frågan så är du positivt inställd till bevismanipulering.

Du är alltså så otroligt korkad att du inte förstår detta:
Eller har du bara svårt att acceptera ett svar som du inte gillar?

Tycker du själv förresten att vi ska ändra Sveriges lag så att misstänkta är skyldiga att lämna över eget material som åklagaren kan se som bevisning? I så fall skulle Sverige avvika från alla andra rättsstater i världen, vill du det?
Citera
2019-08-02, 00:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Du är alltså så otroligt korkad att du inte förstår detta:
Eller har du bara svårt att acceptera ett svar som du inte gillar?

Tycker du själv förresten att vi ska ändra Sveriges lag så att misstänkta är skyldiga att lämna över eget material som åklagaren kan se som bevisning? I så fall skulle Sverige avvika från alla andra rättsstater i världen, vill du det?

Jag anser att bevismanipulering bör fortsätta vara extremt förbjudet och olagligt.
Citera
2019-08-02, 00:20
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Vadå drönare ? Förklara!
Men fattar du verkligen inte att Rakim Mayers har världens mäktigaste människor bakom sig? Har du inte sett Trumps twittrande och den där hotfulle gisslanexperten som sitter dagarna i ända och bara verkar suspekt. Har han ens översättning av vad som sägs?
Citera
2019-08-02, 00:22
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Jag har hela tiden sagt att jag är övertygad om en fällande dom även om försvaret helt lyckas pulverisera bevisningen. Detta är en politisk rättegång och det är bestämt på förhand att det ska bli en fällande dom.

Haha. Ska komma med mina vänner och stampa dig blodig, så får vi se hur politisk du känner dig
Citera
2019-08-02, 00:22
Medlem
Revejs avatar
Han har diplomatisk immunitet och skulle gjort processen kort om han stött på Jafari och Dawood på stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in