2019-08-01, 22:31
Medlem
Det bästa med hela situationen som pojkarna förmodligen helt glömt bort på färden är ju att dom nu för all framtid är stämplade som golare och deras kriminella karriärer är således över.
Citera
2019-08-01, 22:33
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja du misslyckades nog med det, eftersom det går att tyda att kniv/vapenrädslan är en hittepågrej som kommit fram så småningom.

Frågan har självklart bärighet i nödvärnsfrågan, därav man får titta lite extra på hur dom verkat uppfattat situationen genom att agera med det våldet man nu gjorde.

Läs och begrunda detta från dagens förhandling:

Meyers (Asap Rocky)
"– För tio månader sedan när jag var med de här två killarna blev jag knivhuggen i mitt ansikte. Mitt hem har utsatts för väpnat rån två gånger de senaste åren. När jag var i Oakland blev jag attackerad i en hiss, när polisen anlände attackerade de poliserna.
– Jag vet inte vad jag ska vänta mig när främlingar närmar sig mig och det är därför jag har livvakt."

Och du kan inte för ditt liv förstå hur han kunde tro målsäganden var beväpnad med kniv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ech1

Det är ingen hemlighet att hela svenska domstol kåren, journalistkåren plus åklagarmyndigheten bör avgå och ersättas med kompetenta, opartiska individer.

Jävla pack!

I agree.... 👍
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
nån som kan svara på detta?
Inget konstigt, han var ingen blondin med de rätta måtten. Och ingen gillar att bli stirrad på, framförallt inte om man har något fuffens för sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Du tolkade mig fel.
Du tror på en friande dom?

Jag har hela tiden sagt att jag är övertygad om en fällande dom även om försvaret helt lyckas pulverisera bevisningen. Detta är en politisk rättegång och det är bestämt på förhand att det ska bli en fällande dom.
Citera
2019-08-01, 22:34
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det skulle ju isåfall behövas ett nytt åtal. I den här rättegången är det Rocky som är åtalad.

Ja givetvis, något annat har jag inte påstått. Det är nog sannolikt för klent för att någon ens skulle väcka åtal mot honom för att han strukit en okänd tjejs hår. Vad jag menar är att det trots allt behöver markeras mot detta beteende. Han är uppenbart gränslös och respekterar inte kvinnor (inte män heller för den delen).
Citera
2019-08-01, 22:35
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Efter all den här tiden har du fortfarande inte förstått att det är misstanken om en kniv som är primär. Men afghanen medgav i förhören att han tar med sig vapen när han går ut för att söka bråk.
Jo, jag har förstått detta från början, det är DU som inte förstått. Och är det så att du faktiskt förstår nu så är det mitt tjat som till slut gett resultat.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iljuset
Nej, det skadade inte direkt honom och eftersom att han besvärade sällskapet så godtog nog åklagern det men ändå lite märkligt.

Det verkar som att daska tjejer på rumpan är också helt lagligt enligt åklagaren?

Ofredande, sexuellt ofredande, självskada för att få högre skadestånd och lögner. Man kan tycka att dessa är brott, men inte i Sverige om man är en afghan.

Alla lika inför lagen hette det. Släng in en 500sidors FUP på det.

Bananrepublik.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Idag berättade afghanen att han brukar ta med sig kniv och att hans kompis sitter i finkan för brott mot knivlagen är väl ändå bekant? Menar du att de inte är knarkare?

Sa han det?

Jag har läst detta:

Citat:
19-åringen ville inte heller svara på hennes fråga om han har varit i slagsmål tidigare. När han fick frågan om han brukar vara beväpnad sa domaren till 19-åringen att denne inte behövde svara eftersom det är straffbart i Sverige att exempelvis bära kniv.

ASAP Rockys advokat, Slobodan Jovicic, ilsknade då till:

– Ni tar ifrån oss alla möjligheter att sätta våra klienters invändningar på prov, sa han och hänvisade till 19-åringens historik.

Jovicic menade att rätten inte kunde behandla 19-åringen som att han är ”fridlyst”.

Carla Pantzar ansåg att det hade relevans eftersom brottshistoriken visar vad 19-åringen är beredd att göra och inte göra, och hävdade att han själv har nämnt detta i en tidigare dom.

– Jag kan förstå era argument men sedan har jag full förståelse för inställningen från den andra sidan också, sa domaren.

https://www.expressen.se/noje/nu-stalls-asap-rocky-infor-ratta-berattar-sin-version/

Men svarade han ändå?
Citera
2019-08-01, 22:36
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det kostar ingenting, bara priset av att bo i ett rättssamhälle.

Eller ska vi ha det som i vissa delstater i USA att var man springer runt med en revolver och skjuter alla som råkar göra inbrott eller vara lite mörkare?
Det kostar ingenting? En sån här misshandel brukar knappt utredas än mindre ges 3 dagar i en säkerhetssal.

Råkar göra inbrott?? Vi som haft inbrott och blivit av med tillhörigheter håller knappast med dig på den punkten tyvärr. Gör du inbrott och blir påkommen så bör du bli skjuten direkt vid tillfället.
Citera
2019-08-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jag har hela tiden sagt att jag är övertygad om en fällande dom även om försvaret helt lyckas pulverisera bevisningen. Detta är en politisk rättegång och det är bestämt på förhand att det ska bli en fällande dom.
Skitsnack, tror du att jag som nämndeman skulle ta order av Löfven hur jag dömer?
Citera
2019-08-01, 22:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja du misslyckades nog med det, eftersom det går att tyda att kniv/vapenrädslan är en hittepågrej som kommit fram så småningom.

Frågan har självklart bärighet i nödvärnsfrågan, därav man får titta lite extra på hur dom verkat uppfattat situationen genom att agera med det våldet man nu gjorde.

Knappast hittepå. Rocky och gänget har varit med förr.

Det intressanta är varför afghan #2 försvann. Var han tvungen att dumpa afghan #1:s kniv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in