2019-08-02, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är en simpel fråga som jag vill ha svar på, är man för eller emot bevismanipulering
Fan nu blev jag uttråkad ,!
Citera
2019-08-02, 00:04
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Några sådana vittnen har vi ännu inte hört i rätten. Vi får väl se om det kommer eller om åklagaren inte tycker det finns trovärdiga vittnen. Du verkar heller inte veta hur stora skador man får om man krossar en flaska på någons huvud, skador av den nivån finns inte.
Ja, jag vet inte, jag var inte där. Krossade flaskor och vittnen finns det i vilket fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Men läs fupen! Asap har en flaska i sin jackärm. Han och den medåtalade erkände själva att de tog upp flaskor. En assistent skriver att hon sett Harlem ta upp en flaska och slå den mot offret
Han/dom tog väl upp (hand om) flaskorna för att 19-åringen ej skulle få tag i dessa.
Eller är jag ute och cyklar nu... !?
Citera
Medlem
Citat:
Det är inte vad som efterfrågas, svara på frågan.

Är du positivt inställd till manipulering av bevis?

Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Pratar bara om bevis, rent allmänt, men då ska jag förstå det som att du, liksom Rakim, tycker det är helt i sin ordning att göra sig av med och manipulera bevis. Visst, men du kan också räkna med att din trovärdighet sjunker likt Jafaris. Både du och Rakim har något att dölja, men med lite tur så kommer det inte fram. Den här gången.

Vad var det i den fetade texten ni inte förstod?
Citat:
Sättet ni formulerar er på antyder att man gör inbrott hos åklagaren och förstör bevisning som finns där. Det är en helt annan sak än att inte ge ifrån sig egen dokumentation som man har till åklagaren, detta har man ingen skyldighet att göra och det är som det ska vara.
I övrigt tycker jag ni borde konkretisera vad ni menar med "göra sig av med och manipulera bevis". Menar ni att göra inbrott hos åklagaren och förstöra bevis där eller att inte lämna över egen dokumentation, eller något annat?
Citera
2019-08-02, 00:05
Medlem
Citat:
För den filmen har inte kommit fram än. Asaps kanske har betalt lite sköna dolares för filmen vilket lockade mer än att sitta en vecka i rätten.
Tror Aftonhoran och Expressen också bjudit rätt bra för att få den filmen, DEN FINNS INTE!
Citera
2019-08-02, 00:07
Medlem
Citat:
Ja, jag vet inte, jag var inte där. Krossade flaskor och vittnen finns det i vilket fall.

Det finns ännu ingen som vittnat om det i rätten, det finns inga filmer som visar att någon har slagits med flaskor, det finns ingenting alltså än krossat glas på marken. Det betyder inte att någon har slagits med flaskorna och det säger inget om vem i så fall.
Citera
2019-08-02, 00:08
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vad du tror och inte, är nog ingen intresserad av tror jag faktiskt. Sår som kan ha uppstått av att det låg glas på marken ja. Så länge som inte DNA matchar så är det med flaskan ett dött spår.

Vittnespsykologi studier har kommit fram till att ögonvittnen ofta minns fel. Dom har en förmåga att blanda till det för sig. Ju oftare ett vittne drar upp sin historia, desto mer ökar risken för fel händelseloppet. Precis som det verkar vara i det här fallet, ingen DNA som matchar och på ingen video syns det någon bli slagen med en flaska.
Tror alla i den här tråden, inklusive flesktor förstår att straffet blivit mycket hårdade om man medvetet skurit Jafari med en flaska. Det är bara du henkess med din afghanfobi som inte kan begripa detta.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

I övrigt tycker jag ni borde konkretisera vad ni menar med "göra sig av med och manipulera bevis". Menar ni att göra inbrott hos åklagaren och förstöra bevis där eller att inte lämna över egen dokumentation, eller något annat?

För att min fråga är en simpel "Ja" eller "nej" fråga, du har har indirekt sagt att du är positivt inställd till att manipulera bevis men jag vill bara veta om du verkligen är det.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bara-AZaz09-
Han/dom tog väl upp (hand om) flaskorna för att 19-åringen ej skulle få tag i dessa.
Eller är jag ute och cyklar nu... !?

Ja och han gömde den i sin ärm för att han inte ville provocera 19-åringen genom att ha en flaska i handen.
Citera
2019-08-02, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Såg filmerna igen nu och den andra, Dawood eller vad han heter, är ju till och med mer frånstötande än Jafari.
Exakt. Afgan nummer 2 är värre. Riktigt obehaglig jävel. Jag tror han av vana hade kniv på sig och att det var därför han stack. Det var också han som gick fram till asaps sällskap och frågade om de hade bråkat med sin vän, MJ.
Dom planerade det här scenariot helt klart.
Citera
2019-08-02, 00:10
Medlem
Citat:
För att min fråga är en simpel "Ja" eller "nej" fråga, du har har indirekt sagt att du är positivt inställd till att manipulera bevis men jag vill bara veta om du verkligen är det.

Läs det du citerade hamstern och konkretisera vad du menar med att "manipulera bevis".
Citera
2019-08-02, 00:10
Medlem
Revejs avatar
Citat:

Du förstår på allvar fortfarande inte skillnaden efter mina fem inlägg, skillnaden mellan att inte hjälpa åklagaren samla in bevis och att medvetet leta upp bevis och förstöra eller manipulera dessa?
Ja, då kommer vi nog inte längre ikväll..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in