2019-08-01, 23:58
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Men på vilket sätt är det en fördel med ett snabbt åtal? Du snackar bara en massa goja, antar du suttit häktad och inte fick spela senaste spelen på din PS5a och därför är sur nu. Men utan argument. Som du skrev, slutdiskuterat, du är ju ännu mer korkad än flekstor.

............... (hihi).
Citera
2019-08-01, 23:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Sättet ni formulerar er på antyder att man gör inbrott hos åklagaren och förstör bevisning som finns där. Det är en helt annan sak än att inte ge ifrån sig egen dokumentation som man har till åklagaren, detta har man ingen skyldighet att göra och det är som det ska vara.

Det är inte vad som efterfrågas, svara på frågan.

Är du positivt inställd till manipulering av bevis?
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det är mer än så. Dom ska avgöra ifall just Asap Rocky hade anledning att tro Mustafa var beväpnad med kniv. Jag menar att Asap hade all anledning i världen att misstänka att målsäganden var beväpnad.

Han blev knivhuggen i ansiktet för tio månader sedan, hans hem har utsatts för väpnat rån två gånger sista tiden, han såg att livvakten blöder.

Från dagens rättegång
Rakim Meyers (Asap Rocky)

Meyers (Asap Rocky)
"– För tio månader sedan när jag var med de här två killarna blev jag knivhuggen i mitt ansikte. Mitt hem har utsatts för väpnat rån två gånger de senaste åren. När jag var i Oakland blev jag attackerad i en hiss, när polisen anlände attackerade de poliserna.
– Jag vet inte vad jag ska vänta mig när främlingar närmar sig mig och det är därför jag har livvakt."

Jag ser det inte helt orimligt att han verkligen trodde målsäganden var beväpnad. Det är åtminstone inte utom rimligt tvivel att han verkligen kan ha trott det.

Det spelar ingen roll om du, med din livserfarenhet, inte skulle trott att angriparen är beväpnad. Dom ska bedöma om Asap Rocky hade anledning att tro det. Inte huruvida någon annan eventuellt skulle ha trott det eller ej!

Jag tror faktiskt att just det här kan bli avgörande för att ASAP frikänns. Han är afro-amerikan från Harlem i New York, och uppväxt i en miljö med droger och där många är beväpnade. Han kommer till Stockholm, som han inte känner till, och blir förföljd och trakasserad av aggressiva afghaner på en bakgata. Det är i allra högsta grad rimligt att rätten kommer att bedöma att ASAP och hans crew hade anledning att anta att angriparna var beväpnade. Rådmannen och nämndemännen vet ju också om att väldigt många ur kategorin kriminella invandrare som hänger på stan, är beväpnade. Med denna vetskap kommer de förhoppningsvis ha förståelse för ASAP Rockys perspektiv. Vi svenskar vet ju att det är med livet som insats man tjafsar med invandrare eftersom det är allmänt känt att de är beväpnade.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Sättet ni formulerar er på antyder att man gör inbrott hos åklagaren och förstör bevisning som finns där. Det är en helt annan sak än att inte ge ifrån sig egen dokumentation som man har till åklagaren, detta har man ingen skyldighet att göra och det är som det ska vara.

Läs Rockys egen redogörelse så får du höra varför han misstänkte kniv. Det är trots allt hans misstanke som är det vitala här, inte min, din eller någon annans.
Pratar bara om bevis, rent allmänt, men då ska jag förstå det som att du, liksom Rakim, tycker det är helt i sin ordning att göra sig av med och manipulera bevis. Visst, men du kan också räkna med att din trovärdighet sjunker likt Jafaris. Både du och Rakim har något att dölja, men med lite tur så kommer det inte fram. Den här gången.
Citera
2019-08-02, 00:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Vadå, nödvärn för att någon går emot honom? Istället för att sluta följa efter dem så börjar Jafari att veva med nävarna och svinga hörlurarna mot livvakten. Afghanen erkände till och med i tingsrätten att det hela handlade om en hederssak när livvakten lyfte och föste iväg honom.

Det är dock inte en del av bråket, bråket är utanför Max och det bägge parter gör faller inom vad lagen säger är okej.

Att han följer efter dem sker inte fören efter bråket.
Citera
2019-08-02, 00:00
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Jag kan se din poäng men jag tror inte att rätten kommer resonera så faktiskt, vi får se!

Skönt du ser min poäng, men satan vad taskigt att radera allt jag skrev när du svarar, i hopp om att min poäng inte ska uppmärksammas. Buuu.
Citera
2019-08-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är inte vad som efterfrågas, svara på frågan.

Är du positivt inställd till manipulering av bevis?
Bevis o bevis , vad menar du exakt?
Citera
2019-08-02, 00:01
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Trams, jag svarar på alla frågor du ställer, att du vill ha andra svar än de jag ger dig är ditt problem.
Ja, du ger någon slags svar, men i slingerform, du gör om frågan till något du tycker är passande och svarar därefter.
Citera
2019-08-02, 00:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Bevis o bevis , vad menar du exakt?

Det är en simpel fråga som jag vill ha svar på, är man för eller emot bevismanipulering
Citera
2019-08-02, 00:03
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Och hur fan ska det gå till? Vänsterarm ser man klart dinglar i luften, Höger hand avänds till att kasta afganen i väggen, Flaskan finns inte någonstans i bild vi kastet eller efter!
För den filmen har inte kommit fram än. Asaps kanske har betalt lite sköna dolares för filmen vilket lockade mer än att sitta en vecka i rätten.
Citera
Medlem
En dansk journalist tror att trump kommer kalla in navy seals för att frige rocky om han blir dömd för fängelse.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det finns flera oberoende vittnen som säger att en flaska slogs på Jafari. Det finns även ett ganska djupt sår. Men jag tror det med flaskan är alldeles för vagt men annars hade det blivit andra bullar!

Vad du tror och inte, är nog ingen intresserad av tror jag faktiskt. Sår som kan ha uppstått av att det låg glas på marken ja. Så länge som inte DNA matchar så är det med flaskan ett dött spår.

Vittnespsykologi studier har kommit fram till att ögonvittnen ofta minns fel. Dom har en förmåga att blanda till det för sig. Ju oftare ett vittne drar upp sin historia, desto mer ökar risken för fel händelseloppet. Precis som det verkar vara i det här fallet, ingen DNA som matchar och på ingen video syns det någon bli slagen med en flaska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in