2019-08-01, 23:52
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Du har, likt flekstor, väldigt svårt att svara på frågor. I Rakims hemland säger det sjätte tillägget att åtal måste väckas snabbt.

I motsats till vad du tycks tro är vi inte i Rakims hemland. Utom när det gäller "samarbeten".
Om du inte har nåt bättre att komma med kan du väl bara pretty please bara hålla käften.
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-08-01 kl. 23:57.
Citera
2019-08-01, 23:52
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
...

Jag kan se din poäng men jag tror inte att rätten kommer resonera så faktiskt, vi får se!
Citera
2019-08-01, 23:53
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
För att det ansågs att de föll inom området för nödvärn

Vadå, nödvärn för att någon går emot honom? Istället för att sluta följa efter dem så börjar Jafari att veva med nävarna och svinga hörlurarna mot livvakten. Afghanen erkände till och med i tingsrätten att det hela handlade om en hederssak när livvakten lyfte och föste iväg honom.

Citat:
Är det därför du följer efter de här personerna eftersom du är kränkt och vill återupprätta din heder?

– Ja, när han knuffade mig och lyft upp mig blev jag såklart kränkt och upprörd. När jag följde efter dem dels tänkte jag ringa polisen, och som jag sa jag följde efter dem eftersom han hade slagit sönder mina hörlurar.

De hade inget med din heder att göra?

– Jo, varför inte det. När någon kommer och lyfter upp en framför alla andra, som en värdelös varelse, visst skäms man över det.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Då ska motfrågan vara , Har man kunnat fastställa tex glassplitter eller annat som fasställer att det rör sig om glas osv EDIT: MIN tanke är att Rocky är rädd för att paparatsi ska se rocky dricka öl på öppen gata och fota ! Däreter slänger han flaskan ,Afgnen tar den för att använda mot sällskapet först men blir övermannad! Sedan förstår Afghanen att han åkt på skador som är skadeståndsberättigande / Och han har nu förstått att Rocky är en känd rik snubbe, sedan åsamkar Hazaren skadorna själv med glassplitter eller annat för att vid senare tillfälle utkräva skadestånd!

Kniv är nästan alltid ett rent skär eller sticksår, glassplitter skär på ett annat sätt även när det är en ren glasskärva, det är även så med tandade knivar, de lämnar ett sår som går att identifiera, helt enkelt en glasskärva är aldrig identisk med en kniv då en kniv är slipad och formad på ett speciellt sätt såvida du inte har slipat och format glasskivan efter en knivmall
Citera
Medlem
Citat:
Men ska det löna sig att manipulera bevisen. Detta gör man standard, inget som påverkar ens trovärdighet eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så du är positivt inställd till manipulering av bevismaterial?

Sättet ni formulerar er på antyder att man gör inbrott hos åklagaren och förstör bevisning som finns där. Det är en helt annan sak än att inte ge ifrån sig egen dokumentation som man har till åklagaren, detta har man ingen skyldighet att göra och det är som det ska vara.

Citat:
Ursprungligen postat av camo
Jag tänker att misstanken om att det fanns kniv borde underbyggas utav något som tyder på att de hade kniv, det går väldigt mycket hand i hand. Jag har lyssnat och läst även vad de andra två säger, även om jag inte tagit del av precis allt. Visst finns det viss rimlighet i deras argument, såsom att afghanen verkade orädd även fast de var fler och större, verkade påtänd m.m. Men jag tycker ändå att det är långsökt. Är man på riktigt rädd över att någon har kniv så borde instinkten vara att fly, och då inte bara gå och släpa benen efter sig såsom det ser ut på filmerna.

Läs Rockys egen redogörelse så får du höra varför han misstänkte kniv. Det är trots allt hans misstanke som är det vitala här, inte min, din eller någon annans.
Citera
2019-08-01, 23:54
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Bra inlägg, men jag tycker du bör fundera över användningen utav flaskor. Jag trodde som dig först 100%, men det finns förvåningsvärt inga bevis på att flaskor faktiskt har använts för att skära eller slå med, inget blod befann sig enligt förhör, och inget syns på video. Det kan mycket väl vara så att det hände omedvetandes eller att han skar sig själv.

Vill också påpeka att rädsla finns hos harlem gangstrar också, men skulle nog påpeka att den är minimal och att det mesta av rädslan övergår till försvar, med tanke på deras uppväxt som gör dom härdade, och det är något Domstolar inte tar med i deras beräkningar då dom anser att om man är rädd så flyr man.
Det finns flera oberoende vittnen som säger att en flaska slogs på Jafari. Det finns även ett ganska djupt sår. Men jag tror det med flaskan är alldeles för vagt men annars hade det blivit andra bullar!
Citera
2019-08-01, 23:54
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Vilka belägg har du för att de var påverkade? Asap Rockys gängs uppgifter? En polis hade garanterat märkt om han varit det och då hade de testats

När polis kom till platsen så fanns det bara en afghan kvar, denne kille var både skadad och upprörd. Det är inte helt orimligt att anta att polisen upplevde honom som chockad snarare än påverkad, dessutom var han brottsoffer i polisens ögon.

Ser man filmerna på killarna så är det svårt att inte medge att de verkar påtända eller rejält packade. Hävdar man något annat så måste man vara både blind och döv.
Citera
2019-08-01, 23:55
Medlem
Citat:
Du har, likt flekstor, väldigt svårt att svara på frågor. I Rakims hemland säger det sjätte tillägget att åtal måste väckas snabbt. De flesta delstater har tolkat detta som 72h. Sen kan man sitta i åravis och vänta på rättegång. På vilket sätt är det bättre?
Tror Rakim är grymt imponerad av hastigheten, även om hans kändisstatus naturligtvis skyndade på det hela.

Trams, jag svarar på alla frågor du ställer, att du vill ha andra svar än de jag ger dig är ditt problem.
Citera
2019-08-01, 23:56
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
I motsats till vad du tycks tro är vi inte i Rakims hemland. Utom när det gäller "samarbeten".
Om du inte har nåt bättre att komma med kan du väl pretty please bara hålla käften.
Men på vilket sätt är det en fördel med ett snabbt åtal? Du snackar bara en massa goja, antar du suttit häktad och inte fick spela senaste spelen på din PS5a och därför är sur nu. Men utan argument.
Som du skrev, slutdiskuterat, du är ju ännu mer korkad än flekstor.
Citera
2019-08-01, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ingen fara, det blev ganska många inlägg om polisens framryckningstid.

Det beror på i vilket skede under förlopp man ringer, men jag tror dom flesta hade ringt då killen börjar svinga sina hörlurar och göra utfall som så. Utifall det är Mayers och hans killar som ringer.

Då blir ju samtalet för polisens del:
Pågående våld, misstänkt misshandel, förestående misshandel,
vilket blir ett prio ett larm.
Ett larm där man från början utgår från att dödligt våld brukas i värsta fall. Lediga patruller larmas på först, därefter går larm ut till patruller som är på annat uppdrag. I dom flesta fall utses en i befintlig patrull som polisinsatschef som styr kommenderingen.

Om situationen är densamme, men Jafari som ringer, lär han ha ringt då han kastas iväg i något halsgrepp. Polisens respons blir som ovanstående.
Förutsatt att livvakten fortsätter fronta honom, och fortsätter bete sig våldsamt mot honom.
Sett till vad som är känt, är det dock orimligt att Jafari skulle kunnat bli den som larmar polis. Han verkade tvärtom söka bråk/konfrontation.

Jag ställer mig ganska starkt frågande till varför inte Mayers och hans killar ens hade en tanke på att larma polis.
Tack för ett utomordentligt svar.
Jag är över 60år och ställer mig dock frågande till ditt svar. Som du beskriver det,.. så borde det fungera i den perfekta världen.
Men...... tyvärr, där är vi inte. Men vi kämpar på... 👍
Citera
Medlem
Citat:
Det finns flera oberoende vittnen som säger att en flaska slogs på Jafari. Det finns även ett ganska djupt sår. Men jag tror det med flaskan är alldeles för vagt men annars hade det blivit andra bullar!
Och hur fan ska det gå till? Vänsterarm ser man klart dinglar i luften, Höger hand avänds till att kasta afganen i väggen, Flaskan finns inte någonstans i bild vi kastet eller efter!
Citera
Medlem
Citat:

Några sådana vittnen har vi ännu inte hört i rätten. Vi får väl se om det kommer eller om åklagaren inte tycker det finns trovärdiga vittnen. Du verkar heller inte veta hur stora skador man får om man krossar en flaska på någons huvud, skador av den nivån finns inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in