Citat:
Ursprungligen postat av
Revej
Men ska det löna sig att manipulera bevisen. Detta gör man standard, inget som påverkar ens trovärdighet eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Så du är positivt inställd till manipulering av bevismaterial?
Sättet ni formulerar er på antyder att man gör inbrott hos åklagaren och förstör bevisning som finns där. Det är en helt annan sak än att inte ge ifrån sig egen dokumentation som man har till åklagaren, detta har man ingen skyldighet att göra och det är som det ska vara.
Citat:
Ursprungligen postat av
camo
Jag tänker att misstanken om att det fanns kniv borde underbyggas utav något som tyder på att de hade kniv, det går väldigt mycket hand i hand. Jag har lyssnat och läst även vad de andra två säger, även om jag inte tagit del av precis allt. Visst finns det viss rimlighet i deras argument, såsom att afghanen verkade orädd även fast de var fler och större, verkade påtänd m.m. Men jag tycker ändå att det är långsökt. Är man på riktigt rädd över att någon har kniv så borde instinkten vara att fly, och då inte bara gå och släpa benen efter sig såsom det ser ut på filmerna.
Läs Rockys egen redogörelse så får du höra varför han misstänkte kniv. Det är trots allt hans misstanke som är det vitala här, inte min, din eller någon annans.