2019-08-01, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
han hade ingen kniv och var inget hot när han låg på marken. De var tre mot en

Det vet ingen eftersom han inte blev visiterad men det väsentliga är att det fanns god grund att misstänka kniv och med facit i hand kan vi se att den bedömningen var helt korrekt.
Citera
2019-08-01, 23:18
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
ok ofredande då både sexuellt ofredande mot brudarna han klappar i häcken och mot asap måste det bli ofredande och har asap gänget känt hot från afghanerna iom förfölsesen kan inte det bli olaga hot möjligen?
Det var inte Jafari som klappade rumpan men har för mig det var han som drog handen genom en tjejs hår på Max?
Citera
2019-08-01, 23:19
Medlem
Citat:
nej det fanns inte glas på marken före misshandeln. Två i Asaps gäng, däribland Asap, har erkänt att de tagit upp glasflaska. Asaps assistent skriver att Rocky tog upp flaskan pch slog den

Hur kan någon veta om det låg lite glaskross på marken innan eller ej? Att det sedan har blivit glaskross under tumultet säger ju inte heller så mycket.

Grejen är ju att det är extremt svårt att bevisa något alls i det här fallet. Det är det klassiska misshandelssnacket, två utsagor och det är otroligt svårt att bedöma vad som är sant och inte. Då faller det på bevisbörda, och det kommer nog inte att dyka upp någon exakt bevisning kring detta heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Inte riktigt. Jag hade i första hand sett att båda parter dömdes för en ringa misshandel. Det hade sänt signaler både om att alla är lika inför lagen och att vi inte accepterar att folk slåss på gatan i Sverige.

I andra hand skulle båda parter frikännas.

I tredje hand.......hmm , scenariet att bara en part åtalas och döms är rättskandal oavsett vilken part det gäller.

Skälet till att jag reagerar så starkt är att man tydligt har tagit ställning i ett bråk med två parter där ingen har betätt sig anständigt. Ställningen är dessutom tydligt politiskt vilket faktiskt hotar vår demokrati. När väl Asap rocky sitter som åtalad blir det viktiga för att rädda vårat opartiska rättsväsende att han blir frikänd.
Så du ser ingen skillnad på de våld som används och de skador som uppstått hos de olika parterna?
Citera
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Folk dricker öl, folk dricker läsk, folk kastar flaskor, folk tappar flaskor men det innebär inte per automatik att någon har misshandlat en annan med en flaska bara för att en flaska går sönder. Om någon blir knuffad och håller i en flaska så man tappar den så kan den också gå sönder. Du antyder att flaskor krossas med vilja men det behöver inte vara så

Visst, men som du ser på filmerna har de inga flaskor utanför Max. De säger själva att de plockar upp flaskorna inne på den mindre gatan där bråket bryter ut. Jag säger inte att det är säkert att flaskorna används, men snacket om att någon haft kniv är bara överdrivet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nej han blev knuffad. Han kom tillbaka och försökte slå livvakten. Det är inte samma sak som att han slår sig loss. Ena är självförsvar det andra är hämnd
han försvarade sig mot livvakten
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Har det framkommit i rätten hur skärskadorna på afghanens arm uppstod?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
rrrrrrrrrrrrrrrrrr

här har du några "r" till nästa gång

En god regel är att alltid korrekturläsa sitt eget inlägg flera gånger om man ska anmärka på andras felskrivningar
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Hur kunde hörlurarna gå sönder av ett armhålslyft? Dessa brukar man väl ha just runt halsen eller...

Jag skiter uppriktigt i hur Afghan#1 har haft sönder sina hörlurar. Det jag vet är att det inte var något "halslyft". Men vi skiter i det. Det är därför jag vill läsa om "halslyftet" i domen. Om det står där att han blev lyft i halsen så får jag skämmas istället för tingsrätten. Men tills det står i en dom får tingsrätten skämmas givet dagens insats.
Citera
2019-08-01, 23:20
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Men läs fupen! Asap har en flaska i sin jackärm. Han och den medåtalade erkände själva att de tog upp flaskor. En assistent skriver att hon sett Harlem ta upp en flaska och slå den mot offret

Var det samma assistent som inte kollade på bråket för hon inte gillade bråk?
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Hur kunde hörlurarna gå sönder av ett armhålslyft? Dessa brukar man väl ha just runt halsen eller...
Mustafa är så spinkig så att han hade dem runt bröstkorgen.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
En god regel är att alltid korrekturläsa sitt eget inlägg flera gånger om man ska anmärka på andras felskrivningar

Det är helt riktigt. Jag tar tillbaka några "r" för eget bruk. Dock har du inte slagit mig som varken en stavnings- eller gammatiknazist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in