2019-08-01, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kellogsdialect
Var kan jag lyssna när Rocky snackar i rätten?
Du menar när ASAP Rocky rappar i rätten?
Citera
Medlem
rapiers avatar
Ingen journalist tycks ifrågasätta att de två guldgossarna från Iran med afghansk härkomst inte talar hjälplig svenska efter fyra år i Sverige. De fick använda sig av tolk i rättegången.

En som inte uppskattar att det skrivits om all kriminalitet som de bägge begått de senaste fyra åren istället för att ha gått i skolan är Moa Berglöf, ledarskribent på Sydsvenskan. Numera har hon gått över till Centern men var tidigare Moderat och talskrivare åt Reinfeldt. Det är hon som skrev Öppna era hjärtan, tack för att ni valde Sverige och andra berömda oneliners som kommit över Reinfeldts läppar.

Moa Berglöf tycker det är skamligt att t.ex. Expressen skrivit om de bägge afghan/iraniernas förehavanden och är väldigt upprörd.

https://www.sydsvenskan.se/2019-08-01/sallan-har-sa-manga-haft-en-sa-tvarsaker-asikt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Jag tycker att Elvisturken har en bättre klang än Hörlursturken. Kan ingen klippa ihop en video där man ser Rocky kasta iväg Elvisturken, sen kommer Skogsturken och gormar -Vem var det?! Vem var det som kasta?!
...Sen kommer en FÅGEL och flyger iväg med lurarna så de hamnar på taket/soldkyddet.

Vem vare som kasta?!!
Fågel, fågel! Fågel fågel fågel fågel!!!!
Du har en fågel!
Nej du dödar den hörlurar!

Förlåt men det var faktiskt oemotståndligt.

Inget i det här är kul egentligen.
Senast redigerad av Yanii 2019-08-01 kl. 23:24.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ni rättsystemsrelativister är gulliga.
Men vad gjorde åklagaren för fel då? Åtalade för misshandel, snart dömda för misshandel.

Ett misslyckande hade varit om tre amerikaner, som säkerligen bidrar till svenskt näringsliv, hade suttit i celler en månad helt oskyldiga.

Men nu var det inte så.
Citera
2019-08-01, 23:01
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Varför la polisen ned anmälan mot afghanen. Filmen visar slag eller försök till slag mot livvakten.
Antagligen för att han gjorde det som reaktion på att vakten tar ett stryptag på honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Varför la polisen ned anmälan mot afghanen. Filmen visar slag eller försök till slag mot livvakten.
Självförsvar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Du menar när ASAP Rocky rappar i rätten?
Men varför är alla så roliga ikväll?
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vet ni om målsägandens kompis sitter med fulla restriktioner? Alltså han som ska vittna imorgon.

Jo, men det gjorde väl Rocky också. Det är ett fel i det svenska häktningssystemet. Varenda jävel sitter med restriktioner för att vi har ett trasigt rättsväsende. "flyktrisk" brukar vara häktningsskälet.
Citera
2019-08-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Ingen journalist tycks ifrågasätta att de två guldgossarna från Iran med afghansk härkomst inte talar hjälplig svenska efter fyra år i Sverige. De fick använda sig av tolk i rättegången.

En som inte uppskattar att det skrivits om all kriminalitet som de bägge begått de senaste fyra åren istället för att ha gått i skolan är Moa Berglöf, ledarskribent på Sydsvenskan. Numera har hon gått över till Centern men var tidigare Moderat och talskrivare åt Reinfeldt. Det är hon som skrev Öppna era hjärtan, tack för att ni valde Sverige och andra berömda oneliners som kommit över Reinfelds läppar.

Moa Berglöf tycker det är skamligt att t.ex. Expressen skrivit om de bägge afghan/iraniernas förehavanden och är väldigt upprörd.

https://www.sydsvenskan.se/2019-08-01/sallan-har-sa-manga-haft-en-sa-tvarsaker-asikt

Så svenska är bevis för om man är trovärdig? Drottningen har bott i Sverige i 40 år, jag har mött flyktingar som pratar bättre svenska
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jo, men det gjorde väl Rocky också. Det är ett fel i det svenska häktningssystemet. Varenda jävel sitter med restriktioner för att vi har ett trasigt rättsväsende. "flyktrisk" brukar vara häktningsskälet.
och det var också skälet i detta fall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iljuset
Varför måste så många sätta skygglapparna på?

Hazaren är visserligen själva dömd om jag förstår rätt för våldsbrott, narkotikabrott osv.
Han har dessutom en väldigt obehaglig karaktär, själslös och lite demonisk på något sätt

Jag känner mig helt övertygad att han utsatt flertal människor för hot och ibland våld.

På en karmamässig nivå är jag säker på att han förtjänar det han fick.

Men det är uppenbart att han blivit ganska grovt misshandlad, skuren och slagen av flaskor osv.

Han lyfts upp från marken i halsen och bärs iväg som en kasperdocka.
Han blir kastad som en trasdocka i marken och stamppad på.
Lite lätt slamsad av trasiga flaskor och har förmodligen fått en flaska i huvudet.

Rockys sällskap garvar åt hazaren helt lugnt utan rädsla vid ett tillfälle innan misshandeln.
De är inte allvarligt rädda för honom men vaksamma och förbereda.

Hazarerna är uppenbart påtända och jag delar åsikterna att de är oberäkneliga och skulle kunna haft kniv/knivar på sig.

Rocky och hans vänner är ju från harlem/staterna och har varit med om saker på helt andra nivåer.
De scannade av hazarerna, bedömde dem och mätte upp dem mentalt och fysiskt osv.

Jag kan faktiskt förstå dem att de gick till attack ganska brutalt även fast jag inte vill försvara det.
De kommer från USA där många är beväpnade och det är en lägre tröskel till dödligt våld.
De reagerar som de vore på hemmaplan då de inte kan vara helt säkra på hur de är här i Sverige.

Jag tror att när Rocky fick höra att de hade antastat tjejerna så brast det för honom och sedan backade hans vänner upp honom.

Jag tror att hazarena verkligen lärt sig något efter det här.
De kommer förmodligen fortsätta att vara kriminella men nu har de blivit ordentligt rädda och fått en del spärrar inom sig.

Vet inte, men allt blev som det blev, förmodlingen var det en mening med det.

Rent juridskt så är Rocky och de medåtalde skyldiga anser jag.
Men rent moraliskt så kanske de inte är det.

Antagligen så blir de nog släppta på fredag även fast de blir dömda.

Vi får se...

Amen... 👍
Citera
2019-08-01, 23:03
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Men vad gjorde åklagaren för fel då? Åtalade för misshandel, snart dömda för misshandel.

Han häktade i två veckor för flyktrisk. Det finns andra fall, t.ex. Assangefallet där svenska åklagare har häktat för "flyktrisk" i en utevaro i 7 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in