2019-08-01, 22:16
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Var har han nu sagt vad??
Leif G W säger bl.a
Citat:
Hittills är GW Persson mer imponerad av ASAP Rocky än den 19-åriga mannen som är målsägande i fallet.

– Jämfört med målsäganden, som verkar laga efter läge, så gör han ett bra intryck, om du frågar mig. Han har ju vidgått att han slagit och sparkat. Men det finns inget som tyder på att han har smockat till honom med en flaska, säger GW Persson till Aftonbladet.
Han tror dock att han kommer att fällas.
https://nyheter24.se/noje/930508-leif-gw-persson-om-asap-rocky-kommer-sakert-bli-falld

Jag håller med honom till punkt och pricka.
Citera
2019-08-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Gått därifrån.
De var 6v2, aldrig ett reellt hot.
Då har jag missat ngt, ber om ursäkt.. 😐
Citera
2019-08-01, 22:19
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jo, nu börjar vi glida in på generella saker. Jag är definitivt inte nöjd med tiderna det (oftast) tar att komma fram.
Jag försvarar bara & enbart att det går undan om det blir en prio. Där funkar det i regel, med få undantag faktiskt.
I en perfekt värld hade man varit snabb fram även på ett inbrott eller en väsk-ryckning, men så är det tyvärr inte.
Samtidigt tycker jag det ändå är viktigt att kunna hålla isär hur responsen ser ut på akuta lägen, men jag kan verkligen förstå att man blir skeptisk till polisens verksamhet eftersom det för det mesta tar sådan lång tid innan något sker.
Jag kan verkligen förstå att man som allmänhet inte litar på att man kommer snabbt om det väl gäller, och att det är en upplevd realitet som spridits och tagit fäste.

Ja jag håller med där. Men dom har ju haft stora problem i sommar, personalbrist och nya arbetsmetoder i Polisens kontaktcenter, som inte riktigt hade fungerat. Det spelar ingen roll vad man ringer 112 eller 114 14 , folk som inte kommer fram till 114 14 ringer 112. Folk som inte vet vilket nummer dom ska ringa bara ringer ett av numren. Även brann det en del denna sommar så då ringer folk 112 också. Sen hade dom tekniskt strul också en del.

Så inget snack om att det är högt tryck och väldigt rörigt. Så väntetiden bara för att anmäla ett brott kan bli lång som Polisen säger också. Framförallt på sommaren och i STHLM där det är ännu värre. Så länge man inte har ett direkt nummer till någon Polis. Men ja det börjar bli lite OT så vi sätter nog punkt där.
Senast redigerad av henkess 2019-08-01 kl. 22:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iljuset
Varför måste så många sätta skygglapparna på?

Hazaren är visserligen själva dömd om jag förstår rätt för våldsbrott, narkotikabrott osv.
Han har dessutom en väldigt obehaglig karaktär, själslös och lite demonisk på något sätt

Jag känner mig helt övertygad att han utsatt flertal människor för hot och ibland våld.

På en karmamässig nivå är jag säker på att han förtjänar det han fick.

Men det är uppenbart att han blivit ganska grovt misshandlad, skuren och slagen av flaskor osv.

Han lyfts upp från marken i halsen och bärs iväg som en kasperdocka.
Han blir kastad som en trasdocka i marken och stamppad på.
Lite lätt slamsad av trasiga flaskor och har förmodligen fått en flaska i huvudet.

Rockys sällskap garvar åt hazaren helt lugnt utan rädsla vid ett tillfälle innan misshandeln.
De är inte allvarligt rädda för honom men vaksamma och förbereda.

Hazarerna är uppenbart påtända och jag delar åsikterna att de är oberäkneliga och skulle kunna haft kniv/knivar på sig.

Rocky och hans vänner är ju från harlem/staterna och har varit med om saker på helt andra nivåer.
De scannade av hazarerna, bedömde dem och mätte upp dem mentalt och fysiskt osv.

Jag kan faktiskt förstå dem att de gick till attack ganska brutalt även fast jag inte vill försvara det.
De kommer från USA där många är beväpnade och det är en lägre tröskel till dödligt våld.
De reagerar som de vore på hemmaplan då de inte kan vara helt säkra på hur de är här i Sverige.

Jag tror att när Rocky fick höra att de hade antastat tjejerna så brast det för honom och sedan backade hans vänner upp honom.

Jag tror att hazarena verkligen lärt sig något efter det här.
De kommer förmodligen fortsätta att vara kriminella men nu har de blivit ordentligt rädda och fått en del spärrar inom sig.

Vet inte, men allt blev som det blev, förmodlingen var det en mening med det.

Rent juridskt så är Rocky och de medåtalde skyldiga anser jag.
Men rent moraliskt så kanske de inte är det.

Antagligen så blir de nog släppta på fredag även fast de blir dömda.

Vi får se...

De agerar som om de vore på hemmaplan... ELLER som man bör i Sverige? Hur många knivdåd har nått löpsedlarna de senaste veckorna, med döda och skadade? Tänk då på alla knivhot och småsaker som inte får rubriker. Känner själv en trettonåring som blev knivrånad för två veckor sedan, inte står det något om det någonstans. Bara för att ta ett exempel.
Citera
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Inte heller Mayers och gänget verkade begripa att dom kunde larma polis.

Fel! De har inte gett sken av att vilja kontakta polisen. Din jämförelse saknar giltighet.
Citera
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daemon
Undrar du seriöst varför Afrosvenska Riksförbundet inte lägger sig i ett ärende om våldsbrott med en amerikansk medborgare? Det är väl ingen vettig människa som tror att detta fall på något sätt är kopplat till Asap Rockys hudfärg/rötter. Fallet har snarare fått uppmärksamhet ända upp till högsta nivå i Vita huset tack vare Trumps desperata försök att samla på sig svarta röster inför kommande val.

Till skillnad från dig har de uppenbarligen gjort en vettigare bedömning till vad som legat bakom hans gripande.

För Afrosvenskarna Riksförbund, och dess vita medelklassupporters på Söder, är hudfärg allt. Just därför kallas de negerförbundet. Har du inte fattat det ännu? De superrasistisiska svenskarna är i 99 fall av 100 rasister. Utom nu, när en afroamerikan inte gillar uppvaktningen från en nedknarkad afghan.

Så var är Afrosvenskarna Riksförbund i debatten?
Citera
2019-08-01, 22:21
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iljuset
Varför måste så många sätta skygglapparna på?

Hazaren är visserligen själva dömd om jag förstår rätt för våldsbrott, narkotikabrott osv.
Han har dessutom en väldigt obehaglig karaktär, själslös och lite demonisk på något sätt

Jag känner mig helt övertygad att han utsatt flertal människor för hot och ibland våld.

På en karmamässig nivå är jag säker på att han förtjänar det han fick.

Men det är uppenbart att han blivit ganska grovt misshandlad, skuren och slagen av flaskor osv.

Han lyfts upp från marken i halsen och bärs iväg som en kasperdocka.
Han blir kastad som en trasdocka i marken och stamppad på.
Lite lätt slamsad av trasiga flaskor och har förmodligen fått en flaska i huvudet.

Rockys sällskap garvar åt hazaren helt lugnt utan rädsla vid ett tillfälle innan misshandeln.
De är inte allvarligt rädda för honom men vaksamma och förbereda.

Hazarerna är uppenbart påtända och jag delar åsikterna att de är oberäkneliga och skulle kunna haft kniv/knivar på sig.

Rocky och hans vänner är ju från harlem/staterna och har varit med om saker på helt andra nivåer.
De scannade av hazarerna, bedömde dem och mätte upp dem mentalt och fysiskt osv.

Jag kan faktiskt förstå dem att de gick till attack ganska brutalt även fast jag inte vill försvara det.
De kommer från USA där många är beväpnade och det är en lägre tröskel till dödligt våld.
De reagerar som de vore på hemmaplan då de inte kan vara helt säkra på hur de är här i Sverige.

Jag tror att när Rocky fick höra att de hade antastat tjejerna så brast det för honom och sedan backade hans vänner upp honom.

Jag tror att hazarena verkligen lärt sig något efter det här.
De kommer förmodligen fortsätta att vara kriminella men nu har de blivit ordentligt rädda och fått en del spärrar inom sig.

Vet inte, men allt blev som det blev, förmodlingen var det en mening med det.

Rent juridskt så är Rocky och de medåtalde skyldiga anser jag.
Men rent moraliskt så kanske de inte är det.

Antagligen så blir de nog släppta på fredag även fast de blir dömda.

Vi får se...
Mustafa Jafari förtjänar att dö, han borde ha sänts till galgen redan efter knivdådet. Psykopater ska inte gå lösa på våra gator, de ska inte sitta och kosta pengar i fängelser heller.

Rent juridiskt skiter jag i vad lagen säger. När lagen är efterbliven måste man göra revolution.
Citera
2019-08-01, 22:22
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Japp, japp visst.
Läs mitt tidigare inlägg.

Jag menar att han nog faktiskt inte hade någon kniv. Än mindre att Mayers och dom andra faktiskt var rädda för kniv/vapen.
Graden av rädsla ser mer ut som en efterhandskonstruktion av dom åtalade.
Att afghanen är knarkare är ingen fråga nästan, men om han var särskilt påverkad under den här frontningen, det vet jag inte riktigt och det spelar ingen egentlig roll.
Jag lutar åt att tro att Mayers iaf kunde se att den här snubben var pundig.

Men kniv - Glöm det.

Försökte redan igår/inatt förklara att det viktigaste inte är om han faktiskt hade kniv eller inte på sig. Utan om asap mfl. hade skäl att tro att så var fallet.

Jag verkar ha misslyckats totalt i att förklara det för dig.
Citera
2019-08-01, 22:23
Medlem
Citat:
Det är därför jag frågar.
För jag tror ju att han definitivt hade dragit kniv i förloppet, om han nu hade någon.

Jag tror det är 50/50. Han var kränkt men hade mycket större motstånd än han är van vid. Finns inget säkert bet här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Åklagaren tycker inte kasperdocksbärande är så farligt eftersom livvakten, Timothy Williams, mannen som lyfte upp afghanen, är avförd, ej misstänkt för brott och ej en av de tre åtalade.
Nej, det skadade inte direkt honom och eftersom att han besvärade sällskapet så godtog nog åklagern det men ändå lite märkligt.

Det verkar som att daska tjejer på rumpan är också helt lagligt enligt åklagaren?
Citera
Medlem
Citat:
Inte heller Mayers och gänget verkade begripa att dom kunde larma polis.
Nä så är det ju.
Men u var ju afganerna bara ute efter att bråka det fattar ju en treåring...
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Fel! De har inte gett sken av att vilja kontakta polisen. Din jämförelse saknar giltighet.

Min jämförelse var tillbörligt & medvetet överdriven, i syfte att tala samma (begripliga) språk som... Ja, era läsare.
Hade man skrivit som du gör, hade man inte begripit.
Du har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in