2019-08-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Touché. För övrigt är fupen på ca 400 sidor. Således mitt i intervallet du nämnde. Flekstor har en förmåga att... överdriva lite ibland.

BonitaPietila har en förmåga att frisera sanningen, FUPen har 552 sidor alternativt 542 om vi rärknar bort innehållsförteckningen.
Citera
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Jag har ännu inte uppmärksammat något "ess" vare sig förvarat i en skjortärm eller på annan plats.
Vad tänker du att "esset" skulle vara för något?

Det är ju just det vi undrar över. Själv tror jag Molgan kommer för att vittna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Detta var tamejfan något av det mest dummaste jag läst.

Om Mayers & Co istället ringt polisen, hade dom plockat afghanen på ofredande. I ett sådant läge hade det varit afghanen som ensam varit skyldig.
Vidare är inte afghanen skyldig till bråket ens inom din kollriga modell. Han är däremot orsak till bråket.
Ge dig och hoppa ur tråden.... Du vill bara ha sista ordet... Du vet EXAKT vad han menade.
Citera
2019-08-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nej, du brukar ha rätt i det mesta. Men i det här fallet har du tyvärr fel. Polisen går på knäna nuförtiden, det vet jag eftersom min kompis sitter i sambandscentralen. Det stämmer inte alls, dom har Poliser som cirkulerar men samtidigt så har dom också mycket att göra. Så dom kan inte släppa allt. Du får dessutom vänta väldigt länge i telefonkö om du har otur, då får du plussa på det på dina max 15min.

Precis min erfarenhet, anser de inte läget akut ber de också om nr och ringer tillbaka
Citera
2019-08-01, 20:39
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
BonitaPietila har en förmåga att frisera sanningen, FUPen har 552 sidor alternativt 542 om vi rärknar bort innehållsförteckningen.

My bad. Dock fortfarande nära intervallet och du har ingen poäng med din invändning.
Citera
2019-08-01, 20:40
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
https://www.partille.se/contentassets/1c6bfb095bb2485db93333fa369f716b/br_saf_de_vanligaste_drogerna.pdf

Många droger ger utvidgade pupiller. Tror vi att Mustafa bara väljer vissa eller använder många olika?
Gissar han tar allt han kan stjäla eller råna
Citera
2019-08-01, 20:40
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Motsidan måste få veta exakt vad det handlar om innan en sådan sak får läsas upp i rätten, konstaterar rättens ordförande.
- Frågan är om 19-åringen tidigare i sitt liv på grund av heder beväpnat sig och gått till attack, säger Jovicic.
Frågan får återkomma, meddelar rättens ordförande som inte vill gå in vidare på Jovicics begäran.

Målsägarbiträdet Magnus Strömberg försöker sätta ned foten. Han tycker att advokatens fråga om att ta upp den tidigare domen är irrelevant.

Slodoban Jovicic riktar sig till åklagaren och vidhåller sin begäran. Men ordföranden låter sig inte blidkas.
Det här är faktiskt riktigt illa av ordföranden. I vilken annan rättegång som helst vore det självklara saker att ta upp och ställa frågor om.
Citera
2019-08-01, 20:41
Medlem
KamaSutra-Utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboclat.el.bombo
Vill bara belysa en sak som folk verkar förbise. Det talas mycket om narkotikapåverkan och BO's tidigare heroinhistorik. I FUPen nämner en MGM att BO verkade narkotikapåverkad och hade utvidgade pupiller. Av opiater, som t.ex. heroin, får man tvärtom pupiller stora som en nålspets.

Av klippen att döma tycker jag det är svårt att bedöma om han var påtänd. Fullt möjligt att han var spiknykter men extremt lättkränkt och påhängsen, irrationell och korkad. Fullt normalt beteende i hederskulturer. Kunde inte släppa de fina hörlurarna som gått sönder och hans stora heder som stod på spel.

Dock förståeligt att försvaret går hårt på den linjen. Dels är han dömd för narkotikabrott sedan innan och han ville säkert köpa/sälja knark från ”afrikanarna” från början.

Det som är viktigt är att ASAPs crew hade skäl att TRO att han var påtänd i stundens hetta, vilket de absolut hade med tanke på hans oberäkneliga och påhängsna beteende o osammanhängande sluddrade på dålig engelska om sina hörlurar.
Senast redigerad av KamaSutra-Utter 2019-08-01 kl. 20:51.
Citera
2019-08-01, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
City, då går det undan. Garaget är inte långt borta. Men detta är självklart bara en referens i det stora Sverige-perspektivet. Har man tur så rör sig en patrull i området just då man behöver och då är det än bättre.
Har man otur och det tex är derby eller statsbesök, kan det ta lite längre tid.

Poängen är att Mayers & Co lätt hade kunnat hålla denna tjommen stången på ett besinnat vis, innan polis kommer. Om man nu hade haft minsta tanke på att larma.
Här blir det dock istället drabbande att man inte kommit sig för att larma.
Att en livvakt inte kan larmnumret i det land han befinner sig i är ju extremt osannolikt.
Citera
2019-08-01, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
My bad. Dock fortfarande nära intervallet och du har ingen poäng med din invändning.

Ja alltid samma visa från dig, du viftar vitt och brett och anklagar andra för att ha fel när det regelmässigt är du som inte har koll. Lär du dig något av det, nej. Intervallet är för övrigt inte ens styrkt på något sätt, det väger inte mer än ditt normala viftande.
Citera
2019-08-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Det är ganska många med mig som ifrågasätter nödvärnsrätten och hur den tolkas. Och det är här asap faller, om han faller. Jag tror och hoppas att det finns en liten chans till frikännande.

Jag kan bara gå till mitt eget samvete och det är enligt mig 100% afghanen som är drivande till bråket. Hans dessutom motsägelsefulla och bristfälliga vittnesmål förbättrade inte saken, tvärtom.

Asap var stringent och uppriktig.

Tycker åklagaren brustit som lede detta till åtal.
🤘👀👍
Citera
2019-08-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Nu har ju åklagaren bedömt att hazarerna inte gjorde sig skyldiga till ofredande, eller något annat för den delen. Varför skulle polisen ha gjort en annan bedömning?

Varför skulle de inte gå fria?

Vem vet varför åklagaren inte valt att åtala afganerna för misshandel, ofredande och olaga hot. Det sänder ju helt fel signaler till allmänheten. Det var tack vare afganerna konflikten började och sedermera eskalerade.

Våldet som afganerna utsätts för är inte besinningslös utan verkar mest vara för att markera. De kunde sparkat ihjäl afganerna om de velat men gjorde inte det.

Enligt mig har alla parter i det här ärendet agerat fel men jag tycker någonstans att afganerna får skylla sig själv.

PS. Skulle älskat ett filmklipp från Max där man ser den antastade tjejen ge den andra afganen en örfil. Undrar vad åklagaren gjort med den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in