2019-08-01, 20:08
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Svensk polis kommer inte när man ringer. Inte om man ringer innan det finns personskada iallafall.
Så vart vill du komma?

Ringa Polisen hehe. Ja vill man stå i lång telefonkö, antagligen finns inga bilar lediga heller. Men har svårt tänka mig aggressiva personer bara står och väntar medans man ringer Polisen.
Citera
2019-08-01, 20:09
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Kan de kanske provocera afghanhannen genom att attackera hans heder?
Skulle vara kul att se reaktionen

Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Det är ganska många med mig som ifrågasätter nödvärnsrätten och hur den tolkas. Och det är här asap faller, om han faller. Jag tror och hoppas att det finns en liten chans till frikännande.

Jag kan bara gå till mitt eget samvete och det är enligt mig 100% afghanen som är drivande till bråket. Hans dessutom motsägelsefulla och bristfälliga vittnesmål förbättrade inte saken, tvärtom.

Asap var stringent och uppriktig.

Tycker åklagaren brustit som lede detta till åtal.
Om inte Rakim döms vore det ytterst pinsamt för rättssystemet i Sverige. Så givetvis kommer han dömas, inte minst eftersom det är alldeles solklart vad han gjort och att hävda självförsvar är kanske självklart men det vore direkt patetiskt om det lyckades. I såna fall kan vi alltså få leva med gaturfajter där ingen döms. Inget jag önskar.
Citera
2019-08-01, 20:11
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Detta var tamejfan något av det mest dummaste jag läst.

Om Mayers & Co istället ringt polisen, hade dom plockat afghanen på ofredande. I ett sådant läge hade det varit afghanen som ensam varit skyldig.
Vidare är inte afghanen skyldig till bråket ens inom din kollriga modell. Han är däremot orsak till bråket.
Nu har ju åklagaren bedömt att hazarerna inte gjorde sig skyldiga till ofredande, eller något annat för den delen. Varför skulle polisen ha gjort en annan bedömning?
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Ska bli intressant om afghanerna går helt fria från detta. Det skulle få många människor att explodera.
Varför skulle de inte gå fria?
Citera
2019-08-01, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
Du skulle må bra av en språklektion.
av vem?? inte av dig i alla fall om man ser din tradstart (FB) Fick böter för att han skrek Allahu akbar

vi som bor utomlandsa har ej all bokstäver pa tangentbordet.

Enda roliga e ju att jag bor nära schaffhausen vilket din trad handlar om
Senast redigerad av Luzern 2019-08-01 kl. 20:16.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Om inte Rakim döms vore det ytterst pinsamt för rättssystemet i Sverige.

Du tycker inte dagens bravader i tingsrätten har varit "pinsamma för Sverige" eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ta och slå upp tingsrätt för några valfria län och kolla deras kalendrar från maj-juni.
Det ligger nog 2-7 st mål med någon form av våld eller hot om våld inblandat, på dom flesta tingsrätter där större stad finns. Samt så gott som alla bär diarenr "19".
Lite trubbigt på datumen, och måhända kalendrar ligger nere nu under semestertider, men så ser det ut.

Våldsbrott prioriteras alltid högre.

Jämför sedan hur mycket resurser de målen har fått jämfört med detta.

Vi är inte lika inför lagen, flyktingar är långt mycket mer prioriterade.
Citera
2019-08-01, 20:14
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Ett riktigt skumt fall är det i alla fall där "offret" förföljer gärningsmannen.
Citera
2019-08-01, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Folk blir så aggressiva när man ifrågasätter afghanen och alla hans uppenbara lögner och tidigare brott. Detta ensamkommande, multikriminella "barn" är verkligen heligt i det dårhus som kallas för Sverige. Trots att han skapat enormt mycket elände under sin vistelse här.

Det bästa vore att skicka tillbaka honom till Iran. Landet som han "flytt" ifrån men ändå åker på semester till.

Ja, han är redan dömd för misshandel i Sverige, vem bryr sig om hans offer? Han får gråta i media att hans flickvän har lämnat honom pga detta, well gjorde hon inte det efter din misshandelsdom, din knarkdom och din stölddom så varför skulle hon göra det för att du bråkar med en amerikan?
Citera
2019-08-01, 20:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Slobodan hade kallat ett vittne till imorgon, men vittnet ville inte komma, och han tänker inte tvinga dig någon så han skippar det vittnet. Har jag förstått det rätt så?

Vad var det för vittne han har råd att låta bli höra? Han pratade om att det hade kunnat bringa klarhet i hur flaskan gått sönder.

Det är kanske hercules?

Hur som så var hans äss i skjortärmen extremt skrattretande
Citera
2019-08-01, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinc
Kom precis från jobbet. Kunde inte följa rättegången. Vem har varit mest trovärdigt i rättegången?
Undersök själv, alla ljuger bevisligen friskt.
Citera
Medlem
Bomboclat.el.bombos avatar
Vill bara belysa en sak som folk verkar förbise. Det talas mycket om narkotikapåverkan och BO's tidigare heroinhistorik. I FUPen nämner en MGM att BO verkade narkotikapåverkad och hade utvidgade pupiller. Av opiater, som t.ex. heroin, får man tvärtom pupiller stora som en nålspets.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Mycket möjligt, Sverige är nog bland de minst rasistiska länder i världen. Inte behandla folk lika inför lagen är inget ovanligt på många platser. Så var glad. En dag kanske du står inför en jury i amerikanska södern.

Eh
Beror ju på hudfärg hur det upplevs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in