Citat:
Ursprungligen postat av
u99HSHH
Jafari hann smita iväg medan han fick
20 slag av varje tilltalad
Jovicic går vidare.
- Du har hamnat på marken och man misshandlar dig med de här krossade flaskorna. Hur tar det slut?
- De misshandlade mig så pass mycket att jag försökte resa på mig och springa ifrån dem.
- Så under misshandeln kommer du på fötter och smiter därifrån?
- Ja, jag sprang ifrån dem och sedan föll jag ihop bredvid en väg.
Samtidigt som han säger att han inte KAN ljuga....
Citat:
Ursprungligen postat av
flugsv4mp
Lägg av! i vilket annat land som helst hade aldrig Rocky blivit gripen för detta då det uppenbart är självförsvar. Snuten i andra länder hade kastat in afghanerna i finkan.
Ja, det hade naturligtvis varit det enda rätta att göra. Nu gör man asen till offer istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
Revej
Detta kunde hänt i vilken stad som helst, finns gott om psykfall även i NY. Största felet Asap Rakim gjorde var att han gjorde videomaterialet offentligt. Han måste trott att hans status gjorde honom onåbar, ungefär samma som man ser när han hetsar upp sig så i London, han har allt att förlora där, antingen amulans till akuten eller rättegång.
Jag tror inte att han gick på sin status utan bara på den naturliga känslan av att detta var självförsvar.
Föga anade han att han befann sig i det Sverige där man måste fly och där det inte är tillåtet att få utöva något som verkligen kan kallas nödvärnsrätt och självförsvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Revej
Sen kan man inte hetsa upp sig ifall något psykfall, utvecklingsstörd eller drogpåverkad kommer fram och försöker provocera, den personen har allt att vinna och inget att förlora på att trigga igång lämplig person.
Ja, fast å andra sidan kan man ju inte heller fly fältet varje gång det händer. Han borde i alla fall inte blandat sig i själv utan låtit livvakten och de andra i sällskapet sköta försvaret och uppläxningen samt ringt polisen direkt efteråt och bett dom hämta upp avskrädet.