2019-08-01, 19:50
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAdolf
Apghanen yrkar på skadestånd för bla
förlorad arbetsinkomst 😀 .

Har den där knarkande hazarern någonsin jobbat en endaste dag?

Jaaah, han jobbar för 600/dag. Fast han kan inte tala om vart, för rädsla att dra in sin arbetsgivare i ett rättsfall och få sparken.
Citera
2019-08-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Sverige är resursfattigt, men i teorin så.. Men snart har vi våra nya poliser som får jobb med obefintliga antagningskrav, vänta bara tills du blir stoppad i trafiken av en Jafari.

Det var inte resursfattigt i just det här målet, det fick långt mer resurser än andra liknande mål där det är vanliga människor inblandade. Bara det är ett bevis för att vi inte är lika inför lagen. Om en flykting påstås ha attackeras är det mycket viktigare än om en vanlig svensk har attackerats av en flykting.

Här ser vi alltså en härskarklass och vanliga svenskar.
Citera
2019-08-01, 19:55
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Afghanen var hög och ute efter att bråka.
ASAP sällskap gjorde allt i sin makt att undvika bråk, tills det tillslut blev omöjlig.

Rättsligt kanske asap är skyldig enligt svensk lag, men i det breda folklagret är det Afghanen som ensam är skyldig till bråket.

Detta var tamejfan något av det mest dummaste jag läst.

Om Mayers & Co istället ringt polisen, hade dom plockat afghanen på ofredande. I ett sådant läge hade det varit afghanen som ensam varit skyldig.
Vidare är inte afghanen skyldig till bråket ens inom din kollriga modell. Han är däremot orsak till bråket.
Citera
2019-08-01, 19:57
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAdolf
Apghanen yrkar på skadestånd för bla
förlorad arbetsinkomst 😀 .

Har den där knarkande hazarern någonsin jobbat en endaste dag?

Han säljer väl Heroin varje dag. Så han vill väl ha ersättning för förlorad försäljning
Citera
2019-08-01, 19:59
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor

Problemet för rättsväsendet är att ingen riktig svensk kunde ge sig på en nyrik rap-neger. Då fick man ta en knark-Afghan. Det är inte knark-Afghanen som är viktigast i det här rättsfallet, det är de åtalades nationalitet. Sen visade det sig också som lök på laxen och grädde på moset att "allas-lika-värde"-indränkt förnuftsvidrigt tänkande spridit sig som en cancer till systemet som har rätt att sätta sig till doms över förnuftiga människor. Det är mycket illa.
Citera
2019-08-01, 19:59
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
En svensk rättsuppfattning som grundar sig i landskapslagarna på 1100-talet, en av det äldsta i världen, i den medvetenheten finns en uppfattning om att om någon aktivt söker bråk och får stryk, så har den sig själv att skylla.

Men kanske är jag gammeldags och har missat att vår fina rättstraditioner fått ge vika för sharialagar och klankultur..

Det är rätt & slätt nödvärn du talar om.
Citera
2019-08-01, 20:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Tack för ett någorlunda genomtänkt svar. Dock tror jag även att en annan gammal rättsuppfattning handlar om att inte använda mer våld än vad nöden kräver. Vad som kommer att mullra de profundis återstår nu att se.

Ja du, jag tror att de som stiftade de lagarna hade satt ribban väldigt högt när det gäller att försvara sig mot drogpåverkade knivafghaner.
Citera
2019-08-01, 20:02
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Finns Slobodans presskonferens att se i efterhand någonstans?

Kanske har du redan fått svar, men här finns den och lite annat: https://www.expressen.se/noje/nu-stalls-asap-rocky-infor-ratta-berattar-sin-version/
Citera
2019-08-01, 20:02
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Om Mayers & Co istället ringt polisen, hade dom plockat afghanen på ofredande. I ett sådant läge hade det varit afghanen som ensam varit skyldig.
Vidare är inte afghanen skyldig till bråket ens inom din kollriga modell. Han är däremot orsak till bråket.
Det är ganska många med mig som ifrågasätter nödvärnsrätten och hur den tolkas. Och det är här asap faller, om han faller. Jag tror och hoppas att det finns en liten chans till frikännande.

Jag kan bara gå till mitt eget samvete och det är enligt mig 100% afghanen som är drivande till bråket. Hans dessutom motsägelsefulla och bristfälliga vittnesmål förbättrade inte saken, tvärtom.

Asap var stringent och uppriktig.

Tycker åklagaren brustit som lede detta till åtal.
Citera
2019-08-01, 20:05
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det var inte resursfattigt i just det här målet, det fick långt mer resurser än andra liknande mål där det är vanliga människor inblandade. Bara det är ett bevis för att vi inte är lika inför lagen. Om en flykting påstås ha attackeras är det mycket viktigare än om en vanlig svensk har attackerats av en flykting.

Ta och slå upp tingsrätt för några valfria län och kolla deras kalendrar från maj-juni.
Det ligger nog 2-7 st mål med någon form av våld eller hot om våld inblandat, på dom flesta tingsrätter där större stad finns. Samt så gott som alla bär diarenr "19".
Lite trubbigt på datumen, och måhända kalendrar ligger nere nu under semestertider, men så ser det ut.

Våldsbrott prioriteras alltid högre.
Citera
2019-08-01, 20:05
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Svensk polis kommer inte när man ringer. Inte om man ringer innan det finns personskada iallafall.
Så vart vill du komma?
Citera
2019-08-01, 20:06
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Ska bli intressant om afghanerna går helt fria från detta. Det skulle få många människor att explodera.

19-åringen är inte åtalad så han går fri till 100%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in