2019-08-01, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag har inte ens nämnt ordet misshandel i den kommentar du besvarade. Hur står det till med läskunnigheten? Inte så bra, va? Jag ifrågasätter behovet av ambulans på grund av de här ringa skadorna. Det var helt onödigt.

"Flaskan handlar inte om gränsen ringa eller normalgrad "
Den magiska flaskan ja, som först tog i ryggen som sedan ändrades till huvudet och som vägrar att fångas på film.

Tja, du besvarade ju mitt inlägg som handlade om varför jag inte bedömde det som ringa misshandel med att kalla skadorna lindriga och ifrågasätta ambulans, så jag antog förstås att det var just mitt argument om ringa misshandel du var ute efter. Men visst, vill du diskutera prioriteringsordning på ambulans kan vi väl det.

Det är ännu enklare. Ringer någon och rapporterar in misshandel av det här slaget måste det bedömas på plats eftersom det inte per tel går att avgöra svårighetsgraden utefter vad någon från allmänheten rapporterar. Särskilt vad gäller risken för skalltrauma och hjärnblödning. Och är man väl på plats som ambulans och bedömer att personen behöver omgående vård tar man förstås med dem därifrån. Inget konstigt med det.

Och nej, jag tror inte heller åklagare kommer lyckas bevisa att flaskan användes. Men med tanke både på den indirekta bevisföringen och vittnesmålen var det förstås nödvändigt att bedöma det i rätten åtminstone.
Citera
2019-08-01, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockthisbitch
Intressant idé, men borde han inte ha en jäkla massa ärr överallt från tidigare självskadebeteende?

(säger inte att du har fel, men ger det kanske max 10% sannolikt att han skurit sig själv, det var vittnen på plats hela tiden från bråket till dess att ambulans kom, vittnen som ska höras imorgon)
Han har ju en massa ärr från tidigare.

Fanns det vittnen på plats under slagsmålet och efter att Rocky med sällskap lämnade platsen så är det väl inga som helst problem med att bevisa hur dessa skärsår uppstod och vem som orsakade dom. En spännande dag imorgon då (men troligen inte). Själv säger ju afghanen att dom högg och skar honom då han låg ner så vi för väl se om vittnen kan backa upp den historien eftersom du nu skriver att dom var på plats hela tiden.
Citera
2019-08-01, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daemon
Undrar du seriöst varför Afrosvenska Riksförbundet inte lägger sig i ett ärende om våldsbrott med en amerikansk medborgare? Det är väl ingen vettig människa som tror att detta fall på något sätt är kopplat till Asap Rockys hudfärg/rötter. Fallet har snarare fått uppmärksamhet ända upp till högsta nivå i Vita huset tack vare Trumps desperata försök att samla på sig svarta röster inför kommande val.

Till skillnad från dig har de uppenbarligen gjort en vettigare bedömning till vad som legat bakom hans gripande.

Jag tror faktiskt att händelsen är kopplad till Rockys hudfärg. Jag tror afghanen gick fram till dem pga hudfärgen (trodde de var afrikaner som sålde droger) och även att han kaxade sig så mycket för att han trodde de var afrikaner och lägre i rang än han själv i Sverige.
Tror inte han hade gått på ett gäng araber på samma sätt, möjligen inte (vuxna) svenskar heller.
Citera
2019-08-01, 18:54
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Hade varit kul om jag visa dig min släkthistoria märker jag. Men vi kan ta den diskussionen i PM om du är nyfiken. Det är offtopic.

Jag har full koll och min sambo jobbar med bokningar av (hör och häpna) artister som i huvudsak är mainstream i åldersgruppen 15-25. Hon sa direkt när detta kom att han har ryktet om sig att vara en jobbig person att boka för han är aggressiv och ställer till problem med personal som inte uppfyller allt han vill ha.

Jag förstår inte, om någon kräver vissa saker så är man en hemsk person? Artister generellt brukar ha en massa konstiga krav. Det är mycket möjligt att han är en skitstövel men det låter mer som att du försöker svartmåla någon. ASAP har väl inte spelat så mycket i Sverige tidigare så det innebär att din sambo jobbar med utländska bokningar och om man är en sån stor skit så att det sprider sig bland alla som bokar artist låter lite väl otroligt
Citera
2019-08-01, 18:55
Medlem
Min bild av vad som hänt efter att ha skummat materialet. Tror att vidvinkelbilden på vad som händer är så här. Hazarerna patrullerar runtomkring Max för att köpa eller sälja knark. Det är tydligen dit man ska gå för att göra affärer. Tror att de var där för att köpa.

Hazarena ser några afrikaner som de uppfattar det och de vet tydligen att knarkhandeln sköts av afrikaner så de kontaktar gruppen. Nu blev det fel ”afrikaner” då det var en amerikansk artist med entourage som var ute och luftade sig i tron att i Stockholm kan folk strosa runt utan att bli påhoppade. Stockholms PR-byrå har jobbat hårt för den bilden. Här kan även kändisar vara i fred och gå på stan. Deras kändiskompisar har kanske även vittnat om att de gått runt i Stockholm som vanligt folk. Något som de inte kunnat göra hemma efter första hitten.

Men det sket sig. Hazarerna söker kontakt för att deala och då de blir avvisade blir de putta. Vah! Ska några afrikaner vägra att sälja till oss? Afrikaner står väl ändå lägre än hazarer, tänker de rasistiska hazarerna och känner sig kränkta. Eftersom de inte läser tidningar så vet de inte att ASAP är i stan utan ser bara svarta snubbar som säkert tagit båten över Medelhavet hit och ska nu börja spela allan och vägrar sälja till dem. Sedan brakar det loss.

Ett annat alternativ är att hazarena är säljare och har Max som sitt revir. De tror att ASAP & Co tänker göra intrång och sätta upp shop där. De ger sig på amrisarna som har träning sedan barnsben hur man hanterar opposition som inte ger sig efter några artiga avvisanden. Skiten träffar fläkten.

Intressant också att brottsoffret försökte leverera en spydighet mot ASAP genom att undergräva hans kändisstatus genom att påpeka att inga selfiejägare surrade runt gruppen. Hittar inte hans exakta formulering men det var en tydlig pik. Småkul.

Stockholm har nu definitivt förlorat i status som en stad där kändisar får vara i fred. Mångmiljonbelopp i PR-pengar förlorade. Vem med skolning och pengar vill flytta hit nu?
Citera
2019-08-01, 18:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Han har ju en massa ärr från tidigare.

Fanns det vittnen på plats under slagsmålet och efter att Rocky med sällskap lämnade platsen så är det väl inga som helst problem med att bevisa hur dessa skärsår uppstod och vem som orsakade dom. En spännande dag imorgon då (men troligen inte). Själv säger ju afghanen att dom högg och skar honom då han låg ner så vi för väl se om vittnen kan backa upp den historien eftersom du nu skriver att dom var på plats hela tiden.

Det mest troliga är att afghanen ramlat på krossat glas på marken. Det skulle inte förvåna mig om han sedan "förstärkt" det hela på egen hand. Han har 140 000 skäl att göra det.
Citera
2019-08-01, 18:59
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag förstår inte, om någon kräver vissa saker så är man en hemsk person? Artister generellt brukar ha en massa konstiga krav. Det är mycket möjligt att han är en skitstövel men det låter mer som att du försöker svartmåla någon. ASAP har väl inte spelat så mycket i Sverige tidigare så det innebär att din sambo jobbar med utländska bokningar och om man är en sån stor skit så att det sprider sig bland alla som bokar artist låter lite väl otroligt
Han har hotat personal som arbetar bakom scenen tidigare när han spelat i Europa.
Min sambo jobbar med bokningar i huvudsak i norra Europa men även en del både i Tyskland och Frankrike. Där hon fått höra samma saker från olika medarbetare.
Försöker inte svartmåla honom, men om du såg min tidigare länk så kan du se att ASAP Rocky alltid väljer konfrontation istället för polis eller liknande. Han är som en liten pitbull med sina livvakter runtomkring sig. Syns tydligt ju.

Sen som sagt, jag ser helt neutralt på detta egentligen. har faktiskt ändrat lite uppfattning under rättegångsdagarna också. Men står fortfarande fast vid att både afghanerna och ASAP och hans crew ska dömas.
Samtliga inblandade som döms borde få inreseförbud/utvisas.
ASAP skryter ju själv i många låtar om att han tar droger och använder våld.
Citera
2019-08-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Han har hotat personal som arbetar bakom scenen tidigare när han spelat i Europa.
Min sambo jobbar med bokningar i huvudsak i norra Europa men även en del både i Tyskland och Frankrike. Där hon fått höra samma saker från olika medarbetare.
Försöker inte svartmåla honom, men om du såg min tidigare länk så kan du se att ASAP Rocky alltid väljer konfrontation istället för polis eller liknande. Han är som en liten pitbull med sina livvakter runtomkring sig. Syns tydligt ju.

Sen som sagt, jag ser helt neutralt på detta egentligen. har faktiskt ändrat lite uppfattning under rättegångsdagarna också. Men står fortfarande fast vid att både afghanerna och ASAP och hans crew ska dömas.
Samtliga inblandade som döms borde få inreseförbud/utvisas.
ASAP skryter ju själv i många låtar om att han tar droger och använder våld.

Afghanerna är ju tyvärr inte åtalade för någonting och kan inte dömas.
Citera
2019-08-01, 19:04
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Afghanerna är ju tyvärr inte åtalade för någonting och kan inte dömas.
Nej. Dock lär de hamna i rätten igen snart. Helt övertygad om det. Då öppnar ju sig möjligheten för utvisning.

Men fortfarande: Lagen är tydlig kring vad som är nödvärn/självförsvar. Detta är det inte, förutom säkerhetsvaktens agerande som faktiskt jag kan tycka är ganska klanderfritt. Han gör exakt som lagen säger kring nödvärn när han motar bort dem vad jag förstår när jag läser varför den anmälan blev nedlagd.
Citera
2019-08-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk
orkar ine med den här tråden. 1% här fattar hur systemet funkar. resten är idioter rasister och hej vilt på hittade saker om knivr tidigare straff och gud vet vad

Haha..som tur är kikar jag bara in här då och då (för den här tråden, annars kan det gå allt från månader till år mellan besöken), det är uppriktigt sagt rent bisarrt hur mycket nivån pendlar. Ibland ser man vettiga diskussioner som pågår i några sidor, och sedan blir det som efter i morse (säg 04-tiden då folk började svamla i fyllan) fram tills nu = 99,9% svammel.

Folk pratar om helt ovidkommande saker, en del försöker djuplodande reda ut det här med "Harlem" trots att vanlig logik bör tala om att det är helt ointressant. Yrande om hazarer och sandnegrer hit och dit, fortsatt gorm om flaskan...som ingen har lyckats bevisa har funnits. Trots det fortsätter diskussionen på en allt lägre nivå.

Det vore ju befriande om man försökte analysera rättegången efter vad som har framkommit istället för att prata om helt andra saker.

Det som jag själv tror kommer att vara mycket avgörande är själva vittnesmålen (det kommer inte att presenteras någon annan bevisning, vi vet redan mer eller mindre allt). MÄ:s vittnesmål liknar fullständigt de man allt som oftast ser i "skiträttegångar" med flummiga idioter (ursäkta ombeskrivningen) som inte har en aning om någonting. Småkriminella som alltid ursäktar sig med att de inte minns vid känsliga frågor om skuld eller liknande. "Jag vet inte", "Jag minns inte". MÄ:s vittnesmål ger i mitt tycke (och förmodligen alla andras också) mer eller mindre noll trovärdighet.

Utsagor så som 160 slag/sparkar är så jäkla befängt att man tar sig för pannan. Det som gör det än tydligare är ju att han får typ "hjälp på vägen" och korrigeras av biträdet, vilket för mig visar tydliga tecken på att de givetvis har kommit överens om vad han ska säga. Problemet är ju bara att han är för korkad för att ens minnas det.

Dessutom skjuts densamma även rejält i sank eftersom han redan under sin korta tid i Sverige har hamnat i klammer med rättvisan ett dussintal gånger. Blir det även klarlagt ytterligare att de egentligen primärt var ute efter att köpa droger går det inte att nå djupare. Dock tror jag att han lyckades sänka rättegången maximalt till sin nackdel enbart genom sitt eget vittnesmål.

Kontrasten jämfört med de tilltalade är enorm. Samtliga är ju vältaliga, i synnerhet Meyer framstår ju som väldigt lugn, intelligent och kontrollerad. Inga som helst tveksamheter, rejäla och koncisa svar. Undviker spekulationer osv. Kontrasten är som sagt enorm. Jag tror inte att man behöver vara expert i ämnet för att inse att det är så här man låter när man talar sanning.

Jag längtar tills den här farsen är över!
Citera
2019-08-01, 19:06
Medlem
KamaSutra-Utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Däremot så kanske de ångrar idag att de filmat och dessutom postat alla dessa klipp på egna Instagram och skickat till TMZ.

Det är inte Rockys gäng som filmat klippen från TMZ, utan en av de unga damerna som kallas som vittne imorgon.

Instagram-klippen laddades upp som en motreaktion.
Citera
2019-08-01, 19:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Min bild av vad som hänt efter att ha skummat materialet. Tror att vidvinkelbilden på vad som händer är så här. Hazarerna patrullerar runtomkring Max för att köpa eller sälja knark. Det är tydligen dit man ska gå för att göra affärer. Tror att de var där för att köpa.

Hazarena ser några afrikaner som de uppfattar det och de vet tydligen att knarkhandeln sköts av afrikaner så de kontaktar gruppen. Nu blev det fel ”afrikaner” då det var en amerikansk artist med entourage som var ute och luftade sig i tron att i Stockholm kan folk strosa runt utan att bli påhoppade. Stockholms PR-byrå har jobbat hårt för den bilden. Här kan även kändisar vara i fred och gå på stan. Deras kändiskompisar har kanske även vittnat om att de gått runt i Stockholm som vanligt folk. Något som de inte kunnat göra hemma efter första hitten.

Men det sket sig. Hazarerna söker kontakt för att deala och då de blir avvisade blir de putta. Vah! Ska några afrikaner vägra att sälja till oss? Afrikaner står väl ändå lägre än hazarer, tänker de rasistiska hazarerna och känner sig kränkta. Eftersom de inte läser tidningar så vet de inte att ASAP är i stan utan ser bara svarta snubbar som säkert tagit båten över Medelhavet hit och ska nu börja spela allan och vägrar sälja till dem. Sedan brakar det loss.

Ett annat alternativ är att hazarena är säljare och har Max som sitt revir. De tror att ASAP & Co tänker göra intrång och sätta upp shop där. De ger sig på amrisarna som har träning sedan barnsben hur man hanterar opposition som inte ger sig efter några artiga avvisanden. Skiten träffar fläkten.

Intressant också att brottsoffret försökte leverera en spydighet mot ASAP genom att undergräva hans kändisstatus genom att påpeka att inga selfiejägare surrade runt gruppen. Hittar inte hans exakta formulering men det var en tydlig pik. Småkul.

Stockholm har nu definitivt förlorat i status som en stad där kändisar får vara i fred. Mångmiljonbelopp i PR-pengar förlorade. Vem med skolning och pengar vill flytta hit nu?

Det ryktas om att afghanen var ute efter att köpa hasch. Jag tror till och med att det hörs på någon inspelning. Afghanen kom för övrigt tillbaka till Max dagen efter och pekade då felaktigt ut ett annat gäng med svarta - afrikaner och inte kända amerikanska hiphopare.

Det verkar alltså som att afghanen tycker att alla svarta ser likadana ut. Det kan i så fall förklara missförståndet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in