Citat:
Ursprungligen postat av
Dasfunk
orkar ine med den här tråden. 1% här fattar hur systemet funkar. resten är idioter rasister och hej vilt på hittade saker om knivr tidigare straff och gud vet vad
Haha..som tur är kikar jag bara in här då och då (för den här tråden, annars kan det gå allt från månader till år mellan besöken), det är uppriktigt sagt rent bisarrt hur mycket nivån pendlar. Ibland ser man vettiga diskussioner som pågår i några sidor, och sedan blir det som efter i morse (säg 04-tiden då folk började svamla i fyllan) fram tills nu = 99,9% svammel.
Folk pratar om helt ovidkommande saker, en del försöker djuplodande reda ut det här med "Harlem" trots att vanlig logik bör tala om att det är helt ointressant. Yrande om hazarer och sandnegrer hit och dit, fortsatt gorm om flaskan...som ingen har lyckats bevisa har funnits. Trots det fortsätter diskussionen på en allt lägre nivå.
Det vore ju befriande om man försökte analysera rättegången efter vad som har framkommit istället för att prata om helt andra saker.
Det som jag själv tror kommer att vara mycket avgörande är själva vittnesmålen (det kommer inte att presenteras någon annan bevisning, vi vet redan mer eller mindre allt). MÄ:s vittnesmål liknar fullständigt de man allt som oftast ser i "skiträttegångar" med flummiga idioter (ursäkta ombeskrivningen) som inte har en aning om någonting. Småkriminella som alltid ursäktar sig med att de inte minns vid känsliga frågor om skuld eller liknande. "Jag vet inte", "Jag minns inte". MÄ:s vittnesmål ger i mitt tycke (och förmodligen alla andras också) mer eller mindre noll trovärdighet.
Utsagor så som 160 slag/sparkar är så jäkla befängt att man tar sig för pannan. Det som gör det än tydligare är ju att han får typ "hjälp på vägen" och korrigeras av biträdet, vilket för mig visar tydliga tecken på att de givetvis har kommit överens om vad han ska säga. Problemet är ju bara att han är för korkad för att ens minnas det.
Dessutom skjuts densamma även rejält i sank eftersom han redan under sin korta tid i Sverige har hamnat i klammer med rättvisan ett dussintal gånger. Blir det även klarlagt ytterligare att de egentligen primärt var ute efter att köpa droger går det inte att nå djupare. Dock tror jag att han lyckades sänka rättegången maximalt till sin nackdel enbart genom sitt eget vittnesmål.
Kontrasten jämfört med de tilltalade är enorm. Samtliga är ju vältaliga, i synnerhet Meyer framstår ju som väldigt lugn, intelligent och kontrollerad. Inga som helst tveksamheter, rejäla och koncisa svar. Undviker spekulationer osv. Kontrasten är som sagt enorm. Jag tror inte att man behöver vara expert i ämnet för att inse att det är så här man låter när man talar sanning.
Jag längtar tills den här farsen är över!