2019-08-01, 18:18
Medlem
DoungAs avatar
Ska väl inleda med att afghanerna borde dömas och kanske utvisas också. Men tror inte det är nån diskussion som behöver lyftas på Flashback direkt haha.

Men såhär ser jag allt:
Misshandel av normalgraden. 100-200-tusen i skadestånd för ASAP sen minimumstraffet för misshandel av normalgraden och ett inreseförbud på kanske 1-3 år i värsta fall.

Man ska också komma ihåg att det finns många klipp med ASAP Rocky på youtube där han är väldigt aggressiv och konfrontativ mot folk. Tex ett klipp i London: https://www.youtube.com/watch?v=j-nzfqweazw.
ASAP Rocky är alltså en missbrukare och f.d uteliggare samt kriminell som råkade bli känd. Ränderna går aldrig ur, alltid attack.
De ser ut att gå runt ganska lugnt i många sekvenser under ca 30 minuter enligt FUP. De kunde googlat numret till polisen. Så har jag gjort en gång när jag blev förföljd i Spanien av 4 killar som ville slåss med mig och mina kompisar. Jag googlade under tiden mina kompisar försökte att bara hålla avstånd och det funkade bra. Polisen kom efter ca 10 minuter och tog killarna. Vi gjorde dock ingen anmälan. Ville bara njuta av semestern. Men ASAP Rocky är bevisligen en aggressiv och konfrontativ person som tror sig stå över lag och ordning för han är känd. Typisk amerikan.
Och vem fan har inte stoppat en taxi mitt i gatan när man varit ute i Stockholm eller i något annat land? Aldrig några problem. Särskilt inte i New York där han kommer ifrån. Han behöver sitta inne och förlora inkomst och tänka igenom hur fan han beter sig på sina världsturneer. Vet ingen hiphopstjärna eller annan stjärna som hamnar i så många bråk som ASAP Rocky.

Och avslutningsvis igen om afghanerna: Ja de borde också dömas och utvisas. Deras chanser till ett bättre liv i Sverige känns ganska förbrukade.
Citera
2019-08-01, 18:18
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivash
Tror inte på ringa, inte med tre man som slår en liggande och där denne får åka till sjukhus för sina skador. Misshandel av normalgraden mest sannolikt. Fast tror som de flesta på straff i form intjänad häktning, villkorlig och böter. Om inget dramatiskt framkommer imorrn som starkt hjälper försvaret i sitt nödvärnsargument vill säga. Ska bli intressant att se vad de opartiska vittnena uppger.
Menar du att shariapoliserna skulle vara opartiska?
Citera
2019-08-01, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Fråga som tyvärr är viktigare än vad den låter: Vad är åldern på nämndemännen?

Är det 3 bittra pensionärer kan det gå illa för Rocky.

Jag vet inte om detta kommer lugna dig eller göra dig mer orolig, men: Det brukar inte skilja så mycket i ålder mellan juristdomaren och nämndemännen. Jag menar är nämndemännens ålder viktig i detta, så borde väl även juristdomarens ålder vara det?
Citera
2019-08-01, 18:22
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivash
Nej det är helt olika tjejer. Framkommer tydligt i vittnesintervjun i FUP, sidan 336.

Bra att vi fick det utrett. Många försök att skapa trådsanningar här från lowlifesen.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viduret
Rocky kommer inte ens få 1månad fängelse plus redan suttit 3mån totalt då häkte räknas mycket mer. Med största sanolikhet så döms Rocky för villkorligt i värsta fall mycket otur är just en månad fängelse som åklagaren yrkar på. Isf blir svenska staten skyldig Balboa 15millar. Tror inte Rocky kommer vilja komma till det här skit landet efter det här då de har behandlat killen riktigt illa. Ren skandal man behandlar kändisar så här. För ett tag sen behandla sverige en annan kändis inom hiphop världen G Easy som oså fick skaka galler. Innan det Självaste gudfadern inom hiphop världen Snoop Dog då han fick feta böter för haft 5g röka på sig vilket var utskrivet av en läkare i Usa. Hoppas kändisar från Usa bojkottar vårt land ställer in olika arrangemang

Han häktades i 2019 Juni, hur fan får du det till 3 månader?
Citera
Medlem
JJ.Berzeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonitaPietila
Som sagt: läs fupen. Jag påstår inte att den nödvändigtvis kommer att hålla, men det är dock vad man brukar kalla bevisning.

Har läst fupen.
Försvaret har bevis för att horungen ej blivit skuren.
Citera
2019-08-01, 18:23
Medlem
Citat:
Jo bevisning finns, frågan är bara hur rätten värderar den. I alla händelser borde de bli dömda för ringa, är min oprofessionella gissning. Kanske mer.

Fundering:
vad tror ni hade hänt om ASAP Rocky gått ut med att han var skyldig från början, bjussat Jafari på glass, bett om ursäkt och frågat om de kunde bli kompisar? Trots allt borde de båda ha en del gemensamt.
Har en känsla av att det skulle blivit en hit ur marknadsföringsperspektiv. Människor älskar när kändisar visar sig omtänksamma om vanligt folk.
Du menar bevisning som i skärsår? Det finns inga fingeravtryck eller DNA på flaskor eller bitar av dessa. Frågan är om dom ens hittat skärvor med blod på trots 500 sidors förundersökning men det kanske dom har, jag har inte läst allt. Om inte så borde rätten helt bortse från skärskadorna eftersom det kan ha skett senare av egen hand för att salta skadestånd, ärr har han ju en hel del sedan tidigare så han är ju inte direkt främmande för vasst våld.

Numera tycker jag att Rakim Mayers och hans sällskap ska frias helt även om en del övervåld förkommit. Dom gjorde bedömningen att afghanen är farlig och det är rätt, han är farlig. Signalen från domstolen ska vara att folk ska kunna gå på våra gator utan att bli trakasserde av påtända dårar som sedan kräver skadestånd då dom blir nerslagna.

Du menar vara mjuk och snäll som dialogpolisen som nu inte längre vågar besöka förorter? Så vi ska uppmuntra folk på gatan att trakassera och attackera kändisar så att dom blir kompisar sen?
Citera
2019-08-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han häktades i 2019 Juni, hur fan får du det till 3 månader?

Han menar att en månad i häkte väger lika tungt som 3 mån fängelse eftersom det är värre i häktet

Vet inte om det är korrekt men förstår hur han menade
Citera
2019-08-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJ.Berzelius
Har läst fupen.
Försvaret har bevis för att horungen ej blivit skuren.

Vad exakt tänker du på här?
Citera
Medlem
Citat:
Vännen, vi talar utifrån ett marknadsföringsperspektiv.

Vill afghaner ens vara POC? De är ju ganska rasistiska.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Är afghaner POC nu också?

Då de inte är kritvita så ja, alla öster samt söder om Bulgarien och Ryssland är väl klassade som PoC?
Citera
Medlem
straffet komemr bli misshandel av normalgraden 1-2 månader i finkan. afganen kommer få skade stånd för psykist lidande och sveda och värk skulle gissa ca 10k

detta är ett väldigt lätt fall lösa. bevis finns i mängder
alla åsikter hit och dit rasism osv spelar ingen roll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in